• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Det var iofs ingen klocka. Jag fick återbetalning av säljaren eftersom dom hade en försäkring om leverans inom en viss tid. Tänkte inte mer på det och efter 8 månader dök paketet upp med posten
Det var ju bra att det löste sig till slut :) Frågan är, betalade säljaren tillbaka dig även den summa du betalat i importmoms, eller var det en affär inom eu? Det är nämligen detta som jag ser som ett bekymmer i mitt fall. Säljaren kommer helt säkert att återbetala mig när allt är klart via Japanpost och Postnord, han hade skickat med rek och försäkrat. Men varken Tullverket eller Postnord tänker återbetala mig för det jag betalat dem. På tullverket var man dessutom extra tydlig med beviskravet gällande att klockan lämnat eu, oavsett om den stulits eller slarvats bort så skall den ha förtullats.

Det var ju bra att det löste sig till slut :) Frågan är, betalade säljaren tillbaka dig även den summa du betalat i importmoms, eller var det en affär inom eu? Det är nämligen detta som jag ser som ett bekymmer i mitt fall. Säljaren kommer helt säkert att återbetala mig när allt är klart via Japanpost och Postnord, han hade skickat med rek och försäkrat. Men varken Tullverket eller Postnord tänker återbetala mig för det jag betalat dem. På tullverket var man dessutom extra tydlig med beviskravet gällande att klockan lämnat eu, oavsett om den stulits eller slarvats bort så skall den ha förtullats.
Har för mig att den inte återbetalades. Det var ingen stor summa så jag jagade inte dom.

Nu har även jag(säljare) blivit av med ett paket.
Efter att det skickades den 8/6 landade i Gbg den 10/6 och där har det nu varit sen dess på deras central.

Kan förstå att i en sådan stor maskin som PostNord att saker händer, det som jag är riktigt kritisk emot är deras hantering i kundtjänst, skulle faktiskt säga de är helt värdelösa.

Nu får vi se vad som sker, kanske förtidigt för att bli arg och irriterad men en reklamation är gjord.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp