@MJ24 @Mauritz
Varning: Vägg av text!
Det är två helt olika saker, pre-owned som företeelse och att AD agerar gråhandlare.
Jag håller med om att pre-owned är en bra tjänst i ett trygghetsperspektiv och även att det är smidigt om man vill göra en inlämning i samband med nyköp.
Däremot sänder det signaler helt uppåt väggarna att AD för Rolex leker gråhandlare när det är en så pass infekterad företeelse. Nu vet jag naturligtvis inte hur diskussionerna går på Nymans angående gråhandel. Uppenbarligen är våra AD:s med i leken, "Lex Rob", och säkert i större skala än vad gemene man har en aning om.
Oavsett så är det min åsikt att det hade varit mer klädsamt att avstå tveksamma affärer, (moraliskt tveksamma och inget annat), såsom nya GMT och keramiska Daytona. Nu säger Nymans att de har fått ok av Rolex så länge det inte sker i någon större skala, så det ses inte med helt blida ögon från HK även om man lämnar ett visst mån i tyglarna. Det råder heller ingen ekonomisk kris nere på Biblioteksgatan så man tar ingen skada av att stå vid sidan om den bisarra andrahandsmarknaden på stål-Rolex.
Skickar med en glad smiley så att inlägget läses med neutral ton och inte som ett stridsupprop
Det är en väldigt intressant diskussion och kanske lite synd att det inte var random AD utomlands som prisade pre-owned GMT a'la gråhandlare. Då hade det nog blivit mer liv i tråden.