• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Premier League

Du tycker United och Shittys trupper är såpass dåliga så det enda som krävs för att Chelski ska vara överlägsna är att Terry fortfarande kan sparka en boll?

Inte oväntat så är du Unitedfan. Nej jag ser inte riktigt hur City eller Manu ska utaman denna eller nästa säsong. Chelsea ligger steget före och kommer också förstärka nästa säsong. Men visst skulle United lägga 1,5-2 miljard till på sin backlinje och mittfält så kanske. Då kan de tre köpelagen (har inget emot detta) konkurrera om förstaplatsen.

Chelseas världsspelare är för närvarande (i min mening): Hazard, Cech, Courtois, Costa, Fabregas, Matic
Man Utd: di Maria, RvP, Falcao, Rooney,

De är klart att United blir riktigt farliga om de förstärker sin backlinje och mittfält, anfallet är bland de bästa i världen. De Gea är nära att klassas som världsspelare, men han måste hålla sin nuvarande nivå lite till för att jag ska tycka han passar in på min lista

Förstår inte hur du kan klassa Matic som världsspelare när du inte tar med PL bästa målvakt typ två senaste säsongerna?

Inte oväntat så är du Unitedfan. Nej jag ser inte riktigt hur City eller Manu ska utaman denna eller nästa säsong. Chelsea ligger steget före och kommer också förstärka nästa säsong. Men visst skulle United lägga 1,5-2 miljard till på sin backlinje och mittfält så kanske. Då kan de tre köpelagen (har inget emot detta) konkurrera om förstaplatsen.
Nej iår är Chelsea överlägsna det håller jag verkligen med om! Men jag tycker det också beror på att dom andra lagen har ett mellanår inte så att ni blivit Bayern,Real eller Barca och dragit ifrån resterande lag. Om dom andra lagen får in rätt och bra förstärkningar kommer ni inte kunna segla hem nästa säsong men givetvis har ni ett stort försprång! :)
Sen ställer jag mig sjukt tvekande till att United ska fortsätta spendera som dom gjort är inte klubbens historia men tyvärr dagensfotboll...

United har ju också haft 42(!) skador sedan van Gaal tillträde hörde jag. Jag tycker de har ett hyfsat sparkapital i Di Maria och Falcao som verkligen kan bättre båda två.

Hahaha "världens bästa målvakt". Låg nivå på den
Det finns någon som heter Manuel Neuer som är ohotat bäst, man behöver inte ens prata om Courtois

Intressanta Champions League lottningar för de engelska lagen.

Arsenal - Monaco, nu när Arsenal slapp Bayern eller Barca för en gångs skull så måste dom ta chansen, vilket dom troligtvis gör.

City - Barca, tror City har större chans än vad folk tror. Håller sig Agüero frisk och att både Yaya och Kompany hittar formen så blir det farligt.

Chelsea - PSG, Chelsea är sjukt bra iår men hoppas att Zlatan gör stordåd och att PSG går vidare. Zlatan förtjänar en CL titel.

jag är i alla fall överlycklig :) Men ja de har sina dalar och toppar, mest dalar.
Spurs ligger ju rätt så stadigt i övre halvan av tabellen oh har gjort så länge egentligen va?
Dom behöver det där lilla extra bara för att ta det en nivå till. Kane och Eriksen gör mycket just nu och kanske kan utvecklas ännu mer.

Vi får se vad som händer i kommande fönster. Många är intresserade av Eriksen.
Spurs borde ju ha en del pengar över att värva några bra, dom fick ju en hel del för Bale.

Spurs ligger ju rätt så stadigt i övre halvan av tabellen oh har gjort så länge egentligen va?
Dom behöver det där lilla extra bara för att ta den en nivå till. Kane och Eriksen gör mycket just nu och kanske kan utvecklas ännu mer.

Vi får se vad som händer i kommande fönster. Många är intresserade av Eriksen.
Spurs borde ju ha en del pengar över att värva några bra, dom fick ju en hel del för Bale.

De två är riktig bra! Ja mycket för Bale och en del för Modric. Kommer Lamella igång (tveksamt) kan det bli riktigt bra.

Grabben samlar fotbollskort och den här gången dök den här upp bland alla moderna spelare I årets Champions League

Ett litet historiskt perspektiv... En av spelarna som jag såg i princip varje helg på tipsextra och dessutom var en starkt bidragande orsak till varför jag håller på Liverpool än idag.
image.jpg

Nu håller jag inte på Chelsea men väl Liverpool. Eftersom jag är supporter på samma villkor som alla andra världen över så tillhör jag ett kollektiv och säger "vi" om mitt lag och dess anhängare. Inget konstigt med det.

• Like
Reactions: SSL
Nu håller jag inte på Chelsea men väl Liverpool. Eftersom jag är supporter på samma villkor som alla andra världen över så tillhör jag ett kollektiv och säger "vi" om mitt lag och dess anhängare. Inget konstigt med det.
Försöker bara poängtera att det vanligaste sättet att bli supporter är att man upplever sitt lokala lag live. Alla är såklart olika men för mig kan passionen som gör en till supporter (till skillnad från bara intresserad) bara upplevas på plats. Har aldrig riktigt förstått hur man kan känna sig som en del av en gemenskap genom att se "sitt" lag spela på en skärm.

Men supporterskap är ett irrationellt och subjektivt fenomen så jag vill inte diktera regler och kriterier som skall råda för alla. Eftersom jag växte upp i en stor stad med flera stora lag, heta derbyn och guldjakter kanske jag sitter i en lyckosam särställning. Har man inte ett lika "hett" lag på sin hemort kanske man får sin kick annorstädes.

Försöker bara poängtera att det vanligaste sättet att bli supporter är att man upplever sitt lokala lag live. Alla är såklart olika men för mig kan passionen som gör en till supporter (till skillnad från bara intresserad) bara upplevas på plats. Har aldrig riktigt förstått hur man kan känna sig som en del av en gemenskap genom att se "sitt" lag spela på en skärm.

Men supporterskap är ett irrationellt och subjektivt fenomen så jag vill inte diktera regler och kriterier som skall råda för alla. Eftersom jag växte upp i en stor stad med flera stora lag, heta derbyn och guldjakter kanske jag sitter i en lyckosam särställning. Har man inte ett lika "hett" lag på sin hemort kanske man får sin kick annorstädes.

Det hela är för mig mkt enkelt. Jag älskar fotboll för den underhållning det är och söker då den bästa kvalitén. Med ditt resonemang skulle vi alltså bara konsumera lokalproducerad film/musik osv.

Det hela är för mig mkt enkelt. Jag älskar fotboll för den underhållning det är och söker då den bästa kvalitén. Med ditt resonemang skulle vi alltså bara konsumera lokalproducerad film/musik osv.
Likställer du supporterskap med att vara filmintresserad? Jag följer och tittar också på europeisk toppfotboll (CL, Serie A och sporadiskt PL) för underhållningen och kvaliténs skull, men det kan aldrig ersätta att vara på plats och känna atmosfären och gemenskapen på läktaren.

Likställer du supporterskap med att vara filmintresserad? Jag följer och tittar också på europeisk toppfotboll (CL, Serie A och sporadiskt PL) för underhållningen och kvaliténs skull, men det kan aldrig ersätta att vara på plats och känna atmosfären och gemenskapen på läktaren.

Jag likställer jakten på det högsta underhållningsvärdet. Du har naturligtvis rätt i att se det live på plats ger största känslan. Hade jag bott i en stad med ett lag representerat i allsvenskan så hade jag alldeles säkert genomlidit den fotbollen i större utsträckning. Såg Hammarby-AIKs senaste möte på tv och den matchen bjöd faktiskt på underhållning och grym publik. Glad över den överraskningen. Som norrlänningar får vi än så länge nöja oss med att dominera hockeyn. Dröjer nog ett tag innan IFK Luleå är tillbaka i allsvenskan ;)

Dags att bumpa upp den här, mina vänner!
Hur kommer det att gå i år?
Kommer Sterling ta plats i City?
Är Benteke rätt namn för Pool?
När blir Delph utlånad?
Har Man U ett mer välbalanserat lag i år?
Kommer Everton bli sönderköpta i augusti?
Vart hamnnar Austin?
Frågorna är många, men ge mig svaren!

När blir Delph utlånad?
Vart hamnnar Austin?
United blir väldigt intressanta.

Tycker att det såg bättre och bättre ut förra säsongen, men precis som förra sommaren så är årets värvningar minst sagt udda.
Stort jävla frågetecken kring den backlinjen man har också. Tror inte att en italienare på högern kommer förändra något särskilt.

Hade gärna sett en mittback av klass, och en anfallare till. Beror givetvis mycket på vilken uppställning man väljer, men det känns ju som att någon form av 4-5-1 är det som gäller.

United blir väldigt intressanta.

Tycker att det såg bättre och bättre ut förra säsongen, men precis som förra sommaren så är årets värvningar minst sagt udda.
Stort jävla frågetecken kring den backlinjen man har också. Tror inte att en italienare på högern kommer förändra något särskilt.

Hade gärna sett en mittback av klass, och en anfallare till. Beror givetvis mycket på vilken uppställning man väljer, men det känns ju som att någon form av 4-5-1 är det som gäller.

Håller med dig, fattar inte varför de envisas med att ta in massa mittfältare när det är backlinjen som är den bristande länken! Hoppades verkligen på att Ramos skulle komma men det lär ju inte hända..
En klassanfallare hade också varit på sin plats, förvisso har man ju Wilson och Chicharito men tveksam till att dem håller måttet för att utmana om titeln!
Dessutom är det bara en tidsfråga innan De Gea lämnar, väldigt tveksam till att han stannar denna säsongen och då är det ju ännu större anledning att dem behöver en back utav klass.

När blir Delph utlånad?
Vart hamnnar Austin?

Tror Arsenal kan bli extra farliga, Chech kan nog bidra med en hel del!

Tillbaka
Topp