S
Staafen
Guest
Nu har jag inte kikat på texten i annonsen men han kanske själv har köpt den i tron om att den är äkta och inköpt på Nymans?Om han vill mötas upp på Nymans så är nog chansen större att den är äkta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu har jag inte kikat på texten i annonsen men han kanske själv har köpt den i tron om att den är äkta och inköpt på Nymans?Om han vill mötas upp på Nymans så är nog chansen större att den är äkta
Görs det fake med matchande serienr på insidan vid kl 12?
Just därför borde man verifiera den hos NymansNu har jag inte kikat på texten i annonsen men han kanske själv har köpt den i tron om att den är äkta och inköpt på Nymans?
Jag förstod det och hade gjort samma sak.Just därför borde man verifiera den hos Nymans
Är det jag eller är avståndet till vardera subdial och närmaste index olika? Subdial sex ligger närmast kant i kant med index sex medan subdial tre har ett rätt stort avstånd. Rolex skulle aldrig vara så slarvig med placering av index.Tydligare bilder
Hoppas inte! Då skulle jag bara lockas att sälja.Jag har hört att priserna är på väg upp!
Hoppas inte! Då skulle jag bara lockas att sälja.
Haha. Vågat av honom. Ser ju helskev ut.Tydligare bilder
Verkar vara mycket fake med Nymans cert i omlopp nuJust därför borde man verifiera den hos Nymans
Samtidigt säger vissa att bostadsmarknaden är på väg att återhämta sig och nollräntan ser ut att elda på börsen ett par år till.Ekonomin har redan börjat vika, prognosen gällande BNP 2020 ligger på lite drygt 1%, orderingångarna till industrin viker och arbetslösheten ökar.
Absout inget som liknar 2007-08 men tendensen är klar.
Klart som fan att detta kommer ge efterverkningar när det gäller klockpriserna på begagnat.
Slut på premium med svenskt cert alltså?Samtidigt säger vissa att bostadsmarknaden är på väg att återhämta sig och nollräntan ser ut att elda på börsen ett par år till.
Det enda vi kan vara säkra på är att ingen vet i förväg när konjunkturen vänder nedåt. Sånt vet "experterna" bara i efterhand.
Det finns en tröghet i upplevd effekt av konjunkturförändringar, så både börs och bostadsmarknaden kommer gå bra ett tag till.Samtidigt säger vissa att bostadsmarknaden är på väg att återhämta sig och nollräntan ser ut att elda på börsen ett par år till.
Det enda vi kan vara säkra på är att ingen vet i förväg när konjunkturen vänder nedåt. Sånt vet "experterna" bara i efterhand.
Det är nog alla överens om men frågan är vad "ett tag till" är? 1 mån, 6 mån, 3 år?Det finns en tröghet i upplevd effekt av konjunkturförändringar, så både börs och bostadsmarknaden kommer gå bra ett tag till.
Det har du jäkligt rätt i.Det är nog alla överens om men frågan är vad "ett tag till" är? 1 mån, 6 mån, 3 år?
Tyvärr så finns det ingen som kan svara på det.
Yes snart ser vi Rolex kastade på gatorna...Snart kanske det går för rolexklockor som för Tibetan Mastiff hundar. Hundarna kunde man åtminstone äta upp och få lite nytta av,
"The craze for the furry dogs rose and fell with the Chinese economy’s trajectory. Around a decade ago, when China’s economy was rapidly growing, owning a Tibetan mastiff was a symbol of stature and wealth—two Tibetan mastiffs were sold for (link in Chinese) 18 million yuan ($2.7 million) at a luxury pet exhibition to a real-estate investor in Hangzhou in 2014. In 2009, a woman in Xian bought a Tibetan mastiff for 4 million yuan, and welcomed the dog’s delivery with a 30-car motorcade at the airport"
"Areas of the Tibetan plateau have become flooded with giant, fluffy unwanted Tibetan mastiffs, once the most sought after dogs in China, after a collapse in the market for the dogs has left thousands homeless."
https://qz.com/1082219/thousands-of...ter-their-rich-chinese-owners-abandoned-them/
Snart kanske det går för rolexklockor som för Tibetan Mastiff hundar. Hundarna kunde man åtminstone äta upp och få lite nytta av,
"The craze for the furry dogs rose and fell with the Chinese economy’s trajectory. Around a decade ago, when China’s economy was rapidly growing, owning a Tibetan mastiff was a symbol of stature and wealth—two Tibetan mastiffs were sold for (link in Chinese) 18 million yuan ($2.7 million) at a luxury pet exhibition to a real-estate investor in Hangzhou in 2014. In 2009, a woman in Xian bought a Tibetan mastiff for 4 million yuan, and welcomed the dog’s delivery with a 30-car motorcade at the airport"
"Areas of the Tibetan plateau have become flooded with giant, fluffy unwanted Tibetan mastiffs, once the most sought after dogs in China, after a collapse in the market for the dogs has left thousands homeless."
https://qz.com/1082219/thousands-of...ter-their-rich-chinese-owners-abandoned-them/
Obehagligt, men skönt att man ganska enkelt kan se skillnaden med en lupp.
Man kanske inte vill betala 180 bananer för en kopia oavsett?En sådan kopia är nog tillräcklig bra för de flesta som egentligen inte bryr sig om det är kopia eller original så länge de inte avslöjas.
Hur tänkte du nu?En sådan kopia är nog tillräcklig bra för de flesta som egentligen inte bryr sig om det är kopia eller original så länge de inte avslöjas.
Hur tänkte du nu?
Misstänker att klockpriser kommer vara rätt stadiga ett tag till, detta till köpares förtvivlan. Men några år framåt kommer klockpriserna vara betydligt lägre än idag. Det är vad jag siar om i alla fall.
Har inga källor endast intuition. Men givetvis kommer det att vara en trend nedåt. Men kommer ta några år innan klockor som Aquanaut m.m återgår till prisläget 2015-2016 där en bättre begagnas låg på runt 150-170k.Vad baserar du ovan antagande på?