Ett tips är att låna kompisen kontoutdrag som inte är klockintresseradJag har sålt av lamineringsmaskinen nu för att investera i en ny Rolex så det är samma här. Kör med mitt gamla kontoutdrag från 1996.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett tips är att låna kompisen kontoutdrag som inte är klockintresseradJag har sålt av lamineringsmaskinen nu för att investera i en ny Rolex så det är samma här. Kör med mitt gamla kontoutdrag från 1996.
Ingen dum idé!Ett tips är att låna kompisen kontoutdrag som inte är klockintresserad
LW var ju inte sena att haka på höjningen. De har helt galna priser.Har inte läst alla trådar, men har ni kommit fram till någon slutsats om andrahandsmarknaden även den kommer öka 15% när AD höjer eller ligger det på samma nivå som tidigare?
Ja det kan jag hålla med om!Frågan är väl hur mycket av det som räknas som lyxkonsumtion när det är helt galet billigt att få bra avbetalningsalternativ. Tänker på bostäder, kök och bilar främst. Men idag finns även förmånliga avbetalningsalternativ för inköp av kläder och accessoarer. Väskor osv. säljs ju via kölistor och med högre andrahandsvärden.
Lyxkonsumtion idag känns som första klass med emirates eller en söndagsmiddag på frantzens. MTM kostymer i övre segmentet får väl också anses som förbrukade även om de återanvänds efter investeringen.
Men sånt som är ren konsumtion och där kapitalet är helt förbrukat utan något restvärde. Det är väl verklig lyx i dagens högkonjunktur.
Vad jag kan se ligger de osålda hajpRollarna från innan jul på forumet fortfarande osålda till samma pris, så verkar inte höjt priserna här i ett nafs iaf. Att LW höjde priserna är ju lika väntat som att solen går uppAtt köpa dyr mat o äta ute kan väl också räknas som lyxkonsumtion? Känns poppis att gå och köpa "udda exklusiv" mat, typ ost/charkbricka istället för en påse chips.
Som ni säger, lite oklart vad som menas med begreppet.
Rolex och Tudor har ju höjt ganska rejält men Omega gjorde även dem 2 höjningar förra året så nu ligger en speedy på över 50k hos en AD. Jag är glad att jag köpte min 2018 innan de två prishöjningarna.
Blir alltid lite avis när man ser alla fina klockor här på forumet men ser det som motivation att någon gång komma till punkten att man har råd att köpa en klocka för över 100k utan att känna att man ger avkall på annat.
Har inte läst alla trådar, men har ni kommit fram till någon slutsats om andrahandsmarknaden även den kommer öka 15% när AD höjer eller ligger det på samma nivå som tidigare?
Det förutsätter att alla som köar faktiskt är intresserade av att köpa. Börjar bubblan att brista är jag rätt övertygad om att man omgående kan kapa kölistorna med uppåt hälften eller kanske mer. Hela anledningen till att vi har så pass extrema kölistor idag handlar troligtvis inte om att intresset för klockorna i sig har ökat utan snarare möjlighet till snabb förtjänst, "gratis" ägande i ett antal år osv.Förlorat intäkT?? De säljer ju som aldrig förr. För Rolex så stärks ju varumärket med all hajp, så de är nog jäkligt nöjda. De kommer ju sälja när det vänder också. Långa listor som ska betas av.
Det är nog många som står på listan som i slutändan inte köper. Jag har själv tackat nej till två stycken när det var min tur, ett par år sedan nu iofs. Jag stod i kö för att jag ville ha klockorna, inte för att leka gråhandlare.Det förutsätter att alla som köar faktiskt är intresserade av att köpa. Börjar bubblan att brista är jag rätt övertygad om att man omgående kan kapa kölistorna med uppåt hälften eller kanske mer. Hela anledningen till att vi har så pass extrema kölistor idag handlar troligtvis inte om att intresset för klockorna i sig har ökat utan snarare möjlighet till snabb förtjänst, "gratis" ägande i ett antal år osv.
Det blev lite tokigt där, jag råkade klicka fel när jag skulle citera inlägget innan ditt. Kommentaren var inte riktad till dig även om poängen visserligen är densamma.Det är nog många som står på listan som i slutändan inte köper. Jag har själv tackat nej till två stycken när det var min tur, ett par år sedan nu iofs. Jag stod i kö för att jag ville ha klockorna, inte för att leka gråhandlare.
För ett par år sen kunde man tacka nej för att det fanns inga pengar att tjäna. Idag ställer man sig i kö och tackar ja till allt som går att tjäna pengar på.Det är nog många som står på listan som i slutändan inte köper. Jag har själv tackat nej till två stycken när det var min tur, ett par år sedan nu iofs. Jag stod i kö för att jag ville ha klockorna, inte för att leka gråhandlare.
Begpriserna var väl höga redan 2018 eller minns jag fel? Inte som nu då självklart!För ett par år sen kunde man tacka nej för att det fanns inga pengar att tjäna. Idag ställer man sig i kö och tackar ja till allt som går att tjäna pengar på.
Det började i början av 2018. Det var då som tex Hulk och Batman steg i beg.pris.Begpriserna var väl höga redan 2018 eller minns jag fel? Inte som nu då självklart!
Ok, fick för mig att flera stålmodeller låg högre redan 2018.Det började i början av 2018. Det var då som tex Hulk och Batman steg i beg.pris.
Tror att priserna blev högre någon gång under 2018.. 2017 så såldes Hulk och batman för runt 70-80k. Kommer även ihåg 2014 när jag skulle köpa min första klocka och rolex sub fanns på hyllorna men jag valde omega seamaster 600m för jag tyckte sub var tråkig och för liten på 40mm
Priserna på rolex lär vara fortsatt höga med låga räntor och begränsat utbud. Särskilt när de anses som en relativt riskfri investering tack vare andrahandsvärdet.
Är det nån som sitter på info ang vad klockorna egentligen säljs för? Jag sålde min drygt 1 år gamla GMT master II för 105k under hösten efter att försökt högre under en tid. Är det någon som betalar priserna som begärs för pepsi, Batman och daytona? Dvs typ 100k över listpris?
Nej.Jag får det till 22 stycken Batman/girl på Blocket just nu, vad händer? Är de inte heta längre?
Inte för de pengarna i alla fallJag får det till 22 stycken Batman/girl på Blocket just nu, vad händer? Är de inte heta längre?
Motivation att någon gång komma till punkten att man har råd att köpa en klocka för över 100k utan att känna att man ger avkall på annat.
Jag får det till 22 stycken Batman/girl på Blocket just nu, vad händer? Är de inte heta längre?
Oheta!Jag får det till 22 stycken Batman/girl på Blocket just nu, vad händer? Är de inte heta längre?
Inte för de pengarna i alla fall
Hahaha!
Är Klarlunds AD? Skrämmande pris pga senaste prishöjningen, valutakursen eller för att det var över list?Var inom klarlunds i köpenhamn idag...
priset var skrämmande med dom hade en no-date sub i montern till salu 20 min före stängning!
yes ad!Är Klarlunds AD? Skrämmande pris pga senaste prishöjningen, valutakursen eller för att det var över list?
Men intressant att de nu kränger stålsub utan väntetid bara sådär!yes ad!
listpriset mest tänkte jag på!
Men intressant att de nu kränger stålsub utan väntetid bara sådär!
Tänk när man snart knallar in på Nymans och prutar på en Daytona.