Tydligen blev ju Roothen och hans kamrat erbjudna sådana rabatter även om det nog inte hör till vanligheterna...Hade jag fått 25 på en stålsport, tex 114060 hade jag köpt omgående
Är det ens möjligt utan bra kontakter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tydligen blev ju Roothen och hans kamrat erbjudna sådana rabatter även om det nog inte hör till vanligheterna...Hade jag fått 25 på en stålsport, tex 114060 hade jag köpt omgående
Tydligen blev ju Roothen och hans kamrat erbjudna sådana rabatter även om det nog inte hör till vanligheterna...
Vill klargöra en sak nu... Jag skarvade lite
Jag har räknat på det nu, och vi fick 18-25% på klockorna!![]()
Ett rep är alltid 2 meter vet du la!Hur långt är ett rep?
Beror på AD, märke, modell, säljare osv.
Hur mycket går en AD plus på en 114060 tex?Hade jag fått 25 på en stålsport, tex 114060 hade jag köpt omgående
Det är olika beroende på hur mycket rabatt han ger kundenHur mycket går en AD plus på en 114060 tex?
Måste absolut höra till ovanligheterna, synd ni inte köpte nått för jag tror inte att du ska vara 100a på att det händer nästa gång du går in i den affären.
Hade jag fått 25 på en stålsport, tex 114060 hade jag köpt omgående
På ett ungefär utan rabatter?Det är olika beroende på hur mycket rabatt han ger kunden![]()
Beror enligt mig helt på bransch, butik, vara och situation.
Precis som det är kotym att ge dricks om man är nöjd med servicen inom vissa branscher är det fullt rimligt med en tradition att förhandla om priset i andra fall.
T ex nyköp från AD skulle jag definitivt be om bättre pris då jag vet att det är möjligt. Även begagnat men vad som är viktigt är att inte bli förbannad för att säljaren inte vill gå ner i pris.
Jag tar inte illa upp om någon prutar när jag säljer men samtidigt kan de behöva finna sig i ett nej eller att klockan blir såld till någon annan under "förhandlingen"
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Måste ju bero helt på butikens overhead-kostnader.Hur mycket går en AD plus på en 114060 tex?
Nyss hemkommen från Barcelona. Var inom Rabat (www.rabat.net) och gick därifrån med en Tudor Black Bay. Butiken skyltade med 2550€ och gav mig först 2150 i pris. Jag fick den för 2000 jämt. Grym service, mycket trevligt prat i butiken och dom var väldigt nyfikna på min Sinn 103 ST jag hade på mig. Frikostiga med champagnen var dom också.
Jag skulle inte kalla det att jg direkt prutade, mer att vi pratade om priset tills vi hittade en nivå som vi båda kunde mötas på.
Skumpa vid köp av en BB var bra måste jag säga![]()
Grattis till ett bra pris!Nyss hemkommen från Barcelona. Var inom Rabat (www.rabat.net) och gick därifrån med en Tudor Black Bay. Butiken skyltade med 2550€ och gav mig först 2150 i pris. Jag fick den för 2000 jämt. Grym service, mycket trevligt prat i butiken och dom var väldigt nyfikna på min Sinn 103 ST jag hade på mig. Frikostiga med champagnen var dom också.
Jag skulle inte kalla det att jg direkt prutade, mer att vi pratade om priset tills vi hittade en nivå som vi båda kunde mötas på.
Grattis till ett bra pris! Tror du fick cava och inte Champagne i glaset men det är också gott![]()
Hann inte se det innan jag svarade. Faan vad snabb du var...Det var ju Moët..
Det var ju Moët..
Nu har inte jag läst allt här, utan om jag har fel så ber ja om ursäkt!!
Men menar du Picke79 att du även prutar i klockaffärerna? Eller om någon annat i forumet har gjort de? För jag själv står och väljer mellan antingen via nätet beställa och tjäna en slant, eller om jag ska köpa i butik och få den goda service som ges? Tänker på typ butiker som bergströms ur i Göteborg!
Hold fast
Det verkar som att de flesta på forumet förhandlar i olika utsträckning angående pris i fysisk-klockbutik.
Inte för för att vara sån, men är du ute efter att eventuellt spara tusenlappar. Så kanske det inte vore extremt jobbigt att läsa tråden? Jag menar 30 inlägg går ganska fort.Okay! Värt att prova, nån "taktik" som funkat bäst? Eller "ärlighet varar längst" ?
Hold fast
Inte för för att vara sån, men är du ute efter att eventuellt spara tusenlappar. Så kanske det inte vore extremt jobbigt att läsa tråden? Jag menar 30 inlägg går ganska fort.
Lat = beställ från nätet...Jag som är lite lat, ursäkt för detta!
Lat = beställ från nätet...
Skickat från min D5503 via Tapatalk