Anledningen till att ingen bemöter dina påståenden med fakta är att bevisbördan ligger på dig då du kommer med svepande påståenden som misskrediterar en mängd seriösa aktörer.Det kan vara så som du skriver, att ingenting stämmer och då har jag att lära. Jag förstår nu att det här är en laddad fråga då ingen bemöter med fakta varför texten är så korkad. Klockor är en stor bransch med enorma belopp som omsätts så varför skulle det inte finnas både vita och svarta i den? Är det någon som vet med sig att den är orättvist behandlad är jag de förste att be om ursäkt. Nu handlade anledningen till mitt inlägg om att butiker "kanske" ibland kan konkurrera med gråhandlare och då vill jag gärna veta vad som ligger i de olika vågskålarna. Jag kanske var för vass i mitt inlägg, för rak eller för analytisk, men min andemening kvarstår att det finns kostnader butiker har som den som har butiken på fickan inte har och att det påverkar. Sen kan det vara som du säger att de drivs som företag och all moms betalas in och deklarationer sköts på ett ärligt sätt. Då är det ingen fråga längre. Då har jag haft fel och burit mig dumt åt i tråden, speciellt för de som åberopar bevis när jag talar om moral och etik. Nu blev det lite ot.
Definitionen av gråhandlare är att de säljer klockmärken de inte själva är generalagent för, inget annat (såvitt jag vet). Jag förmodar att de flesta, likt uret.se, sköter sina förhavanden på ett korrekt sätt. Finns det bevis för något annat så är det bara att slänga upp dem på bordet.