• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rån - Rolex Submariner 116610LV

Beklagar!! Sjukt hemskt när det händer, talar av egen erfarenhet! Skönt på ett sätt ändå att det var slumpmässigt, du behöver inte ta med dig oron för att någon kartlagt dig åtminstone. Äckligt oavsett! Hoppas du slapp undan några fysiska men och skönt att läsa att försäkringsbolaget gjorde sitt!

Blev påhoppad av tre pers och rånad för några veckor sedan.

Blev av med en Rolex Submariner 116610LV. Satt då på svart RubberB, som inte överlevde rånet då de slet av klockan från min arm.

Skriver mest för att undvika att någon går på en nit.
Serienummer: 35K67403

Så om ni blir erbjudna en Hulk utan cert så kan det vara en bra idé att be om serienummer innan ni slår till.. :)

Värt att tänka på är dessutom att de ENBART tog klockan. De försökte inte ens sno telefon eller plånbok. Och de hade inte spårat mig eller något liknande, utan enbart fel plats och fel tillfälle.
Se till att ha era grejer försäkrade. Det hade jag.
tråkig läsning!!
täcktes klockan av hemförsäkringen eller har du en nisch-försäkring?

Aj faan!! Tråkigt att höra! Hoppas du är ok i övrigt!!

Usch, obehagligt värre. Skönt att höra att du verkar må bra och att du, till skillnad från många andra, verkar fått bra och smidig hjälp från försäkringsbolaget.

Tragisk och tråkigt. Bästa medicinen är att ge sig in i hetluften igen. Ungefär som att direkt efter en bilolycka börja köra igen för att bearbeta. Så mitt tips är att du köper en ny asap.

Tur att det gick bra för dig. Det är det viktigaste. Sen ska man inte bli förvånad att det händer. Skönt att försäkringsbolaget inte krånglade men jag antar att det beror på en tydlig polisanmälan med vittnen.

Tur att det gick bra för dig. Det är det viktigaste. Sen ska man inte bli förvånad att det händer. Skönt att försäkringsbolaget inte krånglade men jag antar att det beror på en tydlig polisanmälan med vittnen.
Polisrapport var bra. Oklart med vittnen dock.

Mossos dök upp, ställde två trötta frågor, sa till oss att dra till snutstationen sen stack de därifrån.
Väl på stationen bad dom oss komma tillbaka dagen därpå.

Polisrapport var bra. Oklart med vittnen dock.

Mossos dök upp, ställde två trötta frågor, sa till oss att dra till snutstationen sen stack de därifrån.
Väl på stationen bad dom oss komma tillbaka dagen därpå.
De är nog uppgivna. det händer så mycket därikring. annat var det i slutet på sjuttiotalet. Då stod Guardia Civil med automatvapen i varenda gathörn men då var inte dessa ligor fokus utan ETA.

De är egna juridiska enheter så deras sätt att hantera kunder och tolkningsärenden skiljer sig åt. Stockholm skulle jag inte rekommendera min värsta ovän. De är nojiga och utgår från att alla försöker lura dem medans andra enheter tror på din historia och är mkt smidiga när det verkligen gäller.

LF Västernorrland har varit smidiga att ha att göra med i alla fall. Sinnesjukt billig hemförsäkring som student och lösöre upp till 100k. Har LF Jämtland nu men tack och lov inte behövt prova deras tillförlitlighet än :)

Tillbaka
Topp