• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rånförsök

Men helvete vad jobbigt! Bra att du och dina tillhörigheter klarade sig!

Sen en sak till; "enligt vittnen" skriver du. Var det ingen som agerade?!

Polisen ville ta rocken för att kanske kunna finna DNA från gärningsmännen, trodde nästan hon skojade först men men! Så den lär vara borta ett bra tag:arghh:
En äldre dam stod 15 meter bort, men förstår att hon inte ingriper :D Men några manliga bilister stannade och gick ur bilarna, som jag även ska leta upp namnen på och skickade tackkort + blomma till!

Usch och fy.. Skönt att det fick ett någorlunda bra slut iaf!
Kan ju räcka med en enda dåligt placerad spark så är det godnatt...

Fan trist! Skönt att det ändå gick bra. Hoppas vid Gud att de kan lyfta DNA från rocken så ärthjärnorna åker dit nästa gång Harry haffa släpar in dem för något annat brott.

Usch fan vad trist.. Dags att se över vad man går ut med publikt... Skönt att du är helskinnad iaf och att klocka är kvar, även om det bara är materiella ting!

Bra att du inte blev fysiskt skadad, tyvärr så pekar trenden på att livstilskriminella som tidigare ägnat sig åt smårån mot butiker, inbrott och andra egendomsbrott kommer att gå på privatpersoner i större omfattning då det är lättare än att ta butiker som idag satsar på mer och mer säkerhet och gör kontanter svåråtkomliga på olika sätt.
Detta gör att vanligt folk bör tänka till lite kring vad som skrivs och visas i sociala medier.

Fundera också på vart ni förvarar era bilnycklar då de inte används, speciellt om ni kör dyrare bilar. Detta hoppas jag är allmänt känt, annars upplyser jag er gärna.

Väldigt tråkigt att höra! Det kan vara bra med någon slags defusing efter dylika incidenter. Lättare att släppa om man får ur sig det.

Ta hand om dig!

Bra att du klarade dig utan större skador,ock att klockan blev kvar. Stor chans att dom åker fast på DNA , om dom finns i register, skulle förvåna mig om dom inte fanns. Hoppas att du mår bättre efter en sådan grej..........

Beklagar händelsen och hoppas verkligen att känslan av trygghet kommer tillbaka inom en snar framtid.

Det kanske är dags att kika över hur säkerheten ser ut hemma i och med detta. Någon typ av larm, säkerhetslås på Y-dörr och Altandörrar?

Otroligt tråkigt :(

Dessa smårövare är med högsta sannolikhet kända av polisen.
Får de fram teknisk bevisning kan de räkna med besök från nämnda myndighet och då är det färdigt !

Trist, riktigt trist. Skönt att allt gick bra med dig.
Vad är det som händer i söderort, först höger & vänster tomtarna i Kärrtorp, nu rån-försök på morgonkvisten.

Trist som fan men tur att det gick bra.
Värt också att ha försäkring på klockorna.
Man vet dessvärre inte om någon har kniv osv och i min värld är klockan inte värd något i förhållande till en fullt funktionerande kropp!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tillbaka
Topp