• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rånförsök

fy fan asså, snart kan man inte ens flytta ifrån drägget... tur att det efter omständigheterna gick bra. vad hade du på handleden? eller det kanske är olämpligt att fråga?

fy fan asså, snart kan man inte ens flytta ifrån drägget... tur att det efter omständigheterna gick bra. vad hade du på handleden? eller det kanske är olämpligt att fråga?

Nej det är ju bedrövligt.. Tudor Black Bay, men den var inte synlig alls den korta sträckan jag hann gå hemifrån

Tråkig läsning, trodde sånt här bara hände här i Malmö ;-) Tur att allt gick bra!
Kanske läge att köpa (laglig) infärgande pepparspray?
Mvh
/Johan

Blir rejält illa berörd när jag läser detta. Individer av den här typen har ingen som helst förståelse för korrelationen mellan sin handling och den potentiella effekten på den drabbade. Följaktligen är empati ett fullständigt okänt ord för dem.
Mycket otrevlig händelse, men sjukt skönt att läsa att du ändå under omständigheterna mår väl, om än av förståeliga skäl är skakad.

Väldigt tråkig historia:(
När man hanterar stora värden som vissa ju gör är det bra att tänka på säkerheten. Sverige är ingen ankdamm längre... Tycker det var jäkligt bra att du delade med dig. Hoppas du landar mjukt efter det här!

Jag beklagar verkligen det som hänt dej. Riktigt otäckt. Förstår om du känner dej skakad. Jag skulle tro att du inte behöver vara speciellt orolig att dom ska komma tillbaka.
Stå på dej.

Tråkig läsning, trodde sånt här bara hände här i Malmö ;-) Tur att allt gick bra!
Mvh
/Johan

Den sprayen är visserligen licensfri men den få ej medföras på allmän plats (knivlagen)
Har gripit några stycken för detta vid det här laget.
Samtliga fällda med böter.

Mvh
/Johan
Nej för f....n sånt skit blir de bara förbannade av, risken är att du blir knivad bara för att de ska visa dig vad "respekt" är för något.
Beställ riktig OC spray isof, om du ändå skall försvara dig så gör det på riktigt!
Frågan är, vill man vara etta eller tvåa när det brinner till ?

Hur ska man försvar sig i detta mellanmjölkens förlovade land????
Det får alla och envar ta sig en funderare på, det bästa är naturligtvis att som drabbad göra som de säger. Vidare så är det så att riktig OC är licenspliktig och du blir dömd för ett olaga vapeninnehav om du har otur, men etta eller tvåa det är frågan.

riktigt trist med det som har hänt. tjyvar blir allt mer desperata. tuff lärdom, men något som vi alla här kan ta till sig. identitet är _viktigt_ att skydda. jag skulle bli extremt nojig om det hände utanför där jag bor.

man får hoppas på att de åker fast.

Usch, hemska tanke för att bli utsatt för detta. Har själv råkat ut för överfall, även om det är länge sedan. Chocken kommer efter ett tag och tyvärr kan den sitta i en bra stund. Skönt att höra att du inte är fysiskt skadad. Och, ärligt hade dom fått med sig klockan så går den ju att ersätta, huvudsaken att du är hel och frisk.
Vad gäller polisen och deras engagemang, så ska man väl inte ha för stora förväntningar. De lägger ju mer resurser på att kolla om vanliga bilister håller hastigheten än att jaga "buset" som du råkade ut för.
Ha det gott och en God jul!

Förbannad är milt uttryckt när man hör om sånt här!
Skönt att det inte gick värre än det gjorde iaf.
Idioter!
Ta hand om dig!

Att sånt här händer är för jävligt. Tråkigt att det verkar vara en ökande trend, ibland känns nästan "storebrors"-samhälle som en bra ide..
Huvudsaken är att det är ok med dig! Men som många andra också säger, chocken kan komma senare. Ofta är adrenalin och annat igång och det tar ett tag att landa. Det är en process.
Hoppas du verkligen kan unna dig i jul och ta det lugnt med nära och kära!
Och framförallt hoppas vi alla slipper sådant här i framtiden och att konsekvenser drabbar de skyldiga.

Den sprayen är visserligen licensfri men den få ej medföras på allmän plats (knivlagen)
Har gripit några stycken för detta vid det här laget.
Samtliga fällda med böter.

Verkar lite luddigt det där eller är det solklart ?
Så vad ska man med frn lagliga sprayen om man inte får använda den ute.

Dock är den ju laglig att använda i nödvärn

Tillbaka
Topp