• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
@Jaggis, kan du lägga upp en bild med Padin på det blå ISOt?

Gummit är sålt. Provade det aldrig på. Köparen vill dock ha en uppfattning hur det kunde se ut så jag la gummit ovanpå. Ser lite konstigt ut på bilden och dessutom hade jag taskigt ljus så den blå tonen blev inte heller helt rätt. Min PADI kommer sitta kvar på det svarta Bonetto-gummit.

C1D38D2E-AEC9-48FE-AC09-5701F65533F3_zpsjyquvwty.jpg
 

MariaE

Panerai
Heeelskotta vad fin. Det tog mig hela f.m. att gå igenom denna tråden och alla bilder. Cirklar runt på Österlen idag och kommer stoppa första bästa med en Padi på sig. Den måste jag få kännaklämma på. Rött gummi på var ju ursnyggt även om originallänken vinner, iaf på bild.
Kul uppstyrt och roligt att alla verkar nöjda.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Heeelskotta vad fin. Det tog mig hela f.m. att gå igenom denna tråden och alla bilder. Cirklar runt på Österlen idag och kommer stoppa första bästa med en Padi på sig. Den måste jag få kännaklämma på. Rött gummi på var ju ursnyggt även om originallänken vinner, iaf på bild.
Kul uppstyrt och roligt att alla verkar nöjda.

Min kommer ner till Österlen snart!
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Min ligger på lokala posten och väntar på att plockas ut.
Hur är det - visst är det så att länkar som passar till tidigare 6309 serien även passar på denna nya? Jag är inte så impad, än, av bilderna jag ser på länken som sådan och har ett par för 6309 här som jag då tänkte byta mot.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min ligger på lokala posten och väntar på att plockas ut.
Hur är det - visst är det så att länkar som passar till tidigare 6309 serien även passar på denna nya? Jag är inte så impad, än, av bilderna jag ser på länken som sådan och har ett par för 6309 här som jag då tänkte byta mot.
Jag har inte testat men har läst att de inte passar.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Min ligger på lokala posten och väntar på att plockas ut.
Hur är det - visst är det så att länkar som passar till tidigare 6309 serien även passar på denna nya? Jag är inte så impad, än, av bilderna jag ser på länken som sådan och har ett par för 6309 här som jag då tänkte byta mot.

Passar inte tyvärr.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Ingen som kör shark mesh på sin?
Velar mellan en jubilee från strapcode och mesh men lutar mest åt mesh. Svårt att googla fram bra bilder innan man bestämmer sig dock.
Ngt shark mesh som rekommenderas eller skall man bara hugga ngt random Hong kong baserat på bukten?
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Jag har inte testat men har läst att de inte passar.

Uppdaterar lite med min nya på armen här:
scaled.IMG_1572.JPG

scaled.IMG_1573.JPG

scaled.IMG_1574.JPG


Det jag har på nu, och det enda jag testat med än, är ett oyster med solida ändbitar ifrån UncleSeiko gjort helt och hållet för 6309-7040. Passade i min mening helt ok, visst får en glipa på kanske 1mm mellan boett och länkbit men fungerar ändå - jag är rätt petig annars med passform men detta fungerar även för mig.

Annars reflektioner so far; trevlig klocka med underbar tavla som lyser upp fint, bra med borrade lugg hål, stabilt urverk, lite glapp ala SKX serien i vridringen och länken som följde med var inget vidare alls.
 

Isodor

Audemars
image.jpeg

@Molle @Jaggis

Direkt från toaletten med tandkrämsrester, det bjuder jag på.

Blå ISO är mörkblått på ett snyggt sätt. Första gången med ISOfrane. Mjukare än jag trodde. Designen är retrofin.

Som Jaggis sa till mig. Blått passar bra men inte sådär överdrivet matchande som vi kan se ibland. Lite mer stil och klass på något sätt. Finns att se i Bromma om du är sugen.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
image.jpeg

@Molle @Jaggis

Direkt från toaletten med tandkrämsrester, det bjuder jag på.

Blå ISO är mörkblått på ett snyggt sätt. Första gången med ISOfrane. Mjukare än jag trodde. Designen är retrofin.

Som Jaggis sa till mig. Blått passar bra men inte sådär överdrivet matchande som vi kan se ibland. Lite mer stil och klass på något sätt. Finns att se i Bromma om du är sugen.

Ser bra ut! Vill dock ha ett wristskott i dagsljus imorgon tack :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
image.jpeg

@Molle @Jaggis

Direkt från toaletten med tandkrämsrester, det bjuder jag på.

Blå ISO är mörkblått på ett snyggt sätt. Första gången med ISOfrane. Mjukare än jag trodde. Designen är retrofin.

Som Jaggis sa till mig. Blått passar bra men inte sådär överdrivet matchande som vi kan se ibland. Lite mer stil och klass på något sätt. Finns att se i Bromma om du är sugen.
Ser riktigt bra ut. Får köpa mig ett sådant.
 
Topp