• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Compiss

Patek
2-Faktor
Hur många varv på kronan bör man dra upp denna modellen och vad bör gångreserv ligga på samt gångavvilkelse ?
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
image.jpeg

@Molle @Jaggis

Direkt från toaletten med tandkrämsrester, det bjuder jag på.

Blå ISO är mörkblått på ett snyggt sätt. Första gången med ISOfrane. Mjukare än jag trodde. Designen är retrofin.

Som Jaggis sa till mig. Blått passar bra men inte sådär överdrivet matchande som vi kan se ibland. Lite mer stil och klass på något sätt. Finns att se i Bromma om du är sugen.
Snyggt! Isofrane verkligen skriker dykare.
Hade det på min SKX men personligen tycker jag det blev alldeles för bulkigt, mestadels för att jag har tunna handleder och det blev dubbelt över så stor del av handleden. Lite handled -massa gummi, om ni förstår vad jag menar....
Kör nu Bonetto 300 med clasp vilket jag verkligen rekommenderar för oss med tjänstemannaarmar ;)
image.jpeg

Edit: även dessa finns i en uppsjö av färger
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
image.jpeg

@Molle @Jaggis

Direkt från toaletten med tandkrämsrester, det bjuder jag på.

Blå ISO är mörkblått på ett snyggt sätt. Första gången med ISOfrane. Mjukare än jag trodde. Designen är retrofin.

Som Jaggis sa till mig. Blått passar bra men inte sådär överdrivet matchande som vi kan se ibland. Lite mer stil och klass på något sätt. Finns att se i Bromma om du är sugen.
Tack! Dagsljus oxå please.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Älskar färgerna och urtvavlan. Gifter mig dock inte vid storleken och länken... Kör marinblått nato nu och är helt klart bättre... Men, någon som är sugen?
Köpte i butik i måndags 1 aug. Har kvar precis allting inkl kvitto såklart.
 
Efter att ha gått och småsurat sedan Basel och försökt släppa det solklara misstaget att inte hoppa på gruppköpet var releasetråden inte direkt plåster på såren. Förnekelsetankar som "44 mm är väl ändå lite fläskigt?" Och "den ser nog lite för sportig ut ändå" byttes ut mot rent, djävulskt ha-begär.

Efter att ha sett åtgången på resterande ex och avsaknaden av ebay-utbud dog drömmen emellertid. Tills jag på tillfälligt besök i norr gled in på en Klockbutik och kastade ett getöga mot Seikomontern. Som en käftsmäll! Där fanns den, nyinkommen och till salu. Det krävdes inte överdrivet lång betänketid och nu tynger hon min alldeles för taniga handled (kärleken är blind).
image.jpg
image.jpg

Fenomenal klocka och fantastisk KS-hype.
//Philemon
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Efter att ha gått och småsurat sedan Basel och försökt släppa det solklara misstaget att inte hoppa på gruppköpet var releasetråden inte direkt plåster på såren. Förnekelsetankar som "44 mm är väl ändå lite fläskigt?" Och "den ser nog lite för sportig ut ändå" byttes ut mot rent, djävulskt ha-begär.

Efter att ha sett åtgången på resterande ex och avsaknaden av ebay-utbud dog drömmen emellertid. Tills jag på tillfälligt besök i norr gled in på en Klockbutik och kastade ett getöga mot Seikomontern. Som en käftsmäll! Där fanns den, nyinkommen och till salu. Det krävdes inte överdrivet lång betänketid och nu tynger hon min alldeles för taniga handled (kärleken är blind).
image.jpg
image.jpg

Fenomenal klocka och fantastisk KS-hype.
//Philemon

Vart i norr? :)
 
Topp