• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Adro

Panerai
2-Faktor
Precis hämtat ut Padin!
Alltid lika trevliga på klockmaster Globen.
Schysst att få en sån bra rabatt på en så eftertraktad modell
image.jpeg
 

månljus

Panerai
Men snälla mån, det är SEIKO-lume. De har haft samma lyspasta sedan Jesus gick i shorts.
Hade inte koll på det och var inte direkt det jag kommenterade även fast diskussionen kanske kan leda dit indirekt. Kommenterade bara att lumen såg blåaktig ut, vilket den gör om man kollar på bilden. Men det är alltså samma lyspasta på en Skx som på en GS? Bara mängden som skiljer bättre och sämre lume åt på Seikos?
Edit: Verkar vara så. https://keepthetime.com/blog/seiko-lumibrite/
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade inte koll på det och var inte direkt det jag kommenterade även fast diskussionen kanske kan leda dit indirekt. Kommenterade bara att lumen såg blåaktig ut, vilket den gör om man kollar på bilden. Men det är alltså samma lyspasta på en Skx som på en GS? Bara mängden som skiljer bättre och sämre lume åt på Seikos?
Edit: Verkar vara så. https://keepthetime.com/blog/seiko-lumibrite/
SEIKO kör samma lumepasta på samtliga modeller med några undantag på några nya dykarmodeller exempelvis SBBN031. Det är kameran som luras. Lyspastan är även tjockare på visarna än på index så därför skiljer sig utseendet lite i vissa ljus.
 

Jonaz

Rolex
Nån mer som fått en defekt Box? Fästet mellan lock och botten bröts efter ganska exakt två lådöppningar.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
PADI:n verkar ha en sjukt fin tavla.:)
Synd att jag inte riktigt kommer överens med boettformen.:(
 
Topp