Jag kan tycka att vi stirrar oss blinda på mått hit och ditt, 34 mm eller 36mm , 26 mm eller inte strunta i måtten testa er fram känns den bra så är den bra.Vad jag menar med "denna" i mitt inlägg syftar på frågan "Är det här verkligen en "ladies watch" som JLC skriver med sina 40mm Lug to Lug och 24mm i bredd?". Min uppfattning är att en GT (dvs min med 26mm bredd) nog kan benämnas som herrklocka (och för kvinnor som vill ha ngt lite mer närvaro) och Classic (och klockan i frågan, 24mm bredd) nog är att benämnas som "dam och för herrar som gillar mindre klockor, dvs unisex".
På 90-talet när Classic (och GT) kom och innan trenden med oversize-klockor kommit igång blev jag erbjuden en Classic i byte (mot en Submariner) så jag åkte och provade den men passade eftersom jag redan då tyckte jag att den var för liten för min smak (så jag önskade mig senare en GT i bröllopspresent). Men det kokar givetvis ner till tycke och smak. Själv har jag nog fastnat för ungefär i idealen runt 90-talsstorlekarna. De hade då börjat växa lite men var långt ifrån så stora som idag. Tex tycker jag att DJ 36mm (istf de nya 41), sportklockor 39-40mm och Reverso GT funkar bäst.