• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Reverso

Hur många har initialer på baksidan?
Samma guldsmed som gjorde fruns bröllopssmycken graverade ett hjärta (samma form som på nämnda smycken) samt datumet då vi träffades. Kände mig hyfsat säker på att hon inte skulle returnera överaskningspresenten...

Med facit i hand hade den nog inte returnerats i alla fall. Och själv köpte jag en duoface samtidigt.

Bumpar tråden lite... Reverso time
9ED08078-9DB6-4540-8C6C-A93F19396FE8.jpeg

Hej tråden

Finns det nån guide för oss som står inför uppgiften att skaffa vår första Reverso?
Urverk, komplikationer, storlekar, pris etc.

Jag har en arm som mäter 18,5 cm och tycker att ”less is more” och uppskattar enkelhet. Vad har jag för val?

Tacksam för svar

Hej tråden

Finns det nån guide för oss som står inför uppgiften att skaffa vår första Reverso?
Urverk, komplikationer, storlekar, pris etc.

Jag har en arm som mäter 18,5 cm och tycker att ”less is more” och uppskattar enkelhet. Vad har jag för val?

Tacksam för svar
Jag har också 18,5 och large funkar fint! Grande är också ett alternativ för oss stora gossar

Jag har tänkt att köpa min första dressare och det lutar väldigt mycket åt en reverso. Har tunna tändstickor till handleder (17,5cm) så det lutar mest åt M, men L är väl den originalstorleken?
Sen remmen har jag också lite funderingar kring (har tänkt att köpa till struts) så svart aligator eller det bruna?

Jag har tänkt att köpa min första dressare och det lutar väldigt mycket åt en reverso. Har tunna tändstickor till handleder (17,5cm) så det lutar mest åt M, men L är väl den originalstorleken?
Sen remmen har jag också lite funderingar kring (har tänkt att köpa till struts) så svart aligator eller det bruna?
17,5 är väl typ normal armen? Originalstorleken är Classique och den mäter 23mm i bredd. Närmst det är M. Jag har dock L på mina 18 mm stockar till handleder och jag anser att det funkar fint

Tillbaka
Topp