• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

Hur fan fick Senegals förbundskapten råd med en!?
07AF98E2-3E7F-45F5-AEBC-EE1B5E2E710E.jpeg

Kan man delbetala en med Klarna på någon sida? ;)
Han har ju ett par år i rätt stora klubbar
Screenshot_20180714-194921_Wikipedia.jpg

Vad jag vet har det varit så från början. Det är inte meningen att andra än de riktigt rika ska ha råd med dem.
Låter ju faktiskt helt troligt att det förhåller sig så...
På samma sätt som haute couture endast tillverkas i små storlekar så inte oattraktiva (läs: tjocka) personer skall kunna bära plaggen och 'dra ned märket'
Livet är underbart minsann :banghead:

Senast ändrad:
Vad jag vet har det varit så från början. Det är inte meningen att andra än de riktigt rika ska ha råd med dem.

Låter ju faktiskt helt troligt att det förhåller sig så...
På samma sätt som haute couture endast tillverkas i små storlekar så inte oattraktiva (läs: tjocka) personer skall kunna bära plaggen och 'dra ned märket'
Livet är underbart minsann :banghead:
Däremot var de inte lika dyra begagnat som de är nu, innan de började med enbart egna boutiques. Fanns en rm005 eller så som gick för typ 150’ på kaplans för ett par (~5) år sen.

Idag gjorde jag mitt första boutiquebesök. Har aldrig fått så bra service någonsin i ett klocksammanhang. Fick prova vad jag ville (inklusive en piece unique), fick komplett guidening över sortimentet och märket. Säljaren imponerades över vad jag kunde, även om jag inte tycker jag kan så mycket. Fotade bara en klocka i slutet, var alldeles för inne i prövandet och pratet med säljaren för att orka fota. Vilket i efterhand är tråkigt. Oavsett så var det nog den klockan jag fotade som satt bäst av alla, en RM029 (storleksmässigt medium) som var förvånansvärt mycket roligare irl än på bild. Fick bra läsning med mig hem, och skrev upp mitt namn på deras kontaktlista, där man kan höra av sig den dagen det är dags med en förfrågan etc. supertrevligt.
9E5D1912-3436-4901-9A93-58DCD8F9E5F3.jpeg

88DB1E90-8B54-4F71-8802-C95C9215E3F6.jpeg

Tilläggas bör att en kund jag pratade med i butiken, avslutade med att spontant köpa en klocka för över 500k pund, dvs typ sex miljoner kronor. Vilken ref det var minns jag inte på studs, men tänker jag till så vet jag. Han provade även Airbus-modellen, men tyckte att han behövde fundera lite på det då den trots allt kostade över 1 miljon pund...... vissa alltså. Jaja. Det var en bra dag!

Idag gjorde jag mitt första boutiquebesök. Har aldrig fått så bra service någonsin i ett klocksammanhang. Fick prova vad jag ville (inklusive en piece unique), fick komplett guidening över sortimentet och märket. Säljaren imponerades över vad jag kunde, även om jag inte tycker jag kan så mycket. Fotade bara en klocka i slutet, var alldeles för inne i prövandet och pratet med säljaren för att orka fota. Vilket i efterhand är tråkigt. Oavsett så var det nog den klockan jag fotade som satt bäst av alla, en RM029 (storleksmässigt medium) som var förvånansvärt mycket roligare irl än på bild. Fick bra läsning med mig hem, och skrev upp mitt namn på deras kontaktlista, där man kan höra av sig den dagen det är dags med en förfrågan etc. supertrevligt.

Tilläggas bör att en kund jag pratade med i butiken, avslutade med att spontant köpa en klocka för över 500k pund, dvs typ sex miljoner kronor. Vilken ref det var minns jag inte på studs, men tänker jag till så vet jag. Han provade även Airbus-modellen, men tyckte att han behövde fundera lite på det då den trots allt kostade över 1 miljon pund...... vissa alltså. Jaja. Det var en bra dag!

tänk till!

Vilken boutique? Fick du prova någon 055? Eller har iofs svårt att tänka mig att de skulle ha någon i lager

Kul inlägg, RMs butiker är fantastiska. Men blev lite förvånad att du fick fotografera. Jag var i deras Genèvebutik och där var det strängt förbjudet.

Vad gäller service var det dock på precis samma nivå.

Vilken boutique? Fick du prova någon 055? Eller har iofs svårt att tänka mig att de skulle ha någon i lager
London! Nej inget så poppis inne. Men ändå lite kul referenser, väldigt många sinnessjuka varianter. Men det var fritt fram att ställa sig i turordningen på i princip vad som helst.

Kul inlägg, RMs butiker är fantastiska. Men blev lite förvånad att du fick fotografera. Jag var i deras Genèvebutik och där var det strängt förbjudet.

Skumt. Jag satt iofs ner väldigt länge med säljaren och gick igenom olika klockor och fotade bara sista klockan. Visade mig någorlunda köpsugen också, kanske spelade in. Eller bara bra dag vs dålig dag.

Skumt. Jag satt iofs ner väldigt länge med säljaren och gick igenom olika klockor och fotade bara sista klockan. Visade mig någorlunda köpsugen också, kanske spelade in. Eller bara bra dag vs dålig dag.
Hade exakt samma taktik :)
Jag och sambon spenderade nog 45min där inne, skillnaden mot dig är väl att jag kan typ 0 referenser av RM.

Allt var ok, däremot så var just foto inte ok p.g.a säkerhet och eventuella andra kunder (som jag förstod det).

Kan även lägga till att i Genève var patekbutiken i en egen klass :)

Hon var inte super munter på bilder i Milano på deras Boutique men hon sa inget när drog av ett WS på deras Bubba Watson Tourbillion.

Kan hålla med med ovanstående, utan tvekan bästa service jag fått i klockbutik

"Anyway, New York Times, and they got into a discussion about the idiocy of Rolex watches and why does any man need a Rolex watch and it’s a symbol of – of terrible values and it’s – et cetera. Well, I think that’s a little silly. This isn’t a Rolex. I could buy a six pack of Rolexes for this, but so what?

CHANG: I want to continue this conversation after the break and talk to you more about how you think we can heal the problem and what the responsibility is of the rich, of the 1 percent, of the technology companies."

Hel intervju:

Senast ändrad:
Följer en hel del konton på Insta där ägarna har ett flertal RMs och de flesta är asiater.
Blir lika full i skratt varje gång jag ser dessa bjässar på deras taniga handleder :D
Varför inte hålla sig till Patek, AP eller något annat märke där de kan få mer passande storlekar?
För värst är bäst. Är min erfarenhet av mer förmögna asiater när det kommer till accessoarer :)

Senast redigerad av en moderator:
Så sant så!

Väldigt trevligt ställe! Trevlig personal. Han satt med en kund men affären var nog klar så det dracks lite champagne. Så vi pratade klockor rent allmänt en stund. Säljaren såg att jag hade en Rolex 116660 D-blue som han gärna ville titta på. Han förklarade sedan för sin kund om klockan med den lite udda tavlan. Kul :)

Tillbaka
Topp