• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 11/9 “ Eller 9/11 kanske passar bättre idag...”

Marcus1797

Omega
2-Faktor
Önskar alla KS:are en fantastisk fredag & trevlig helg!
2D8A8667-A417-4213-9B47-16C4AA4E23C3.png
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När allt brakade loss stod jag och höll lektioner för kommunens hemtjänst och försökte lära dom hur internet funkade, och aftonbladets hemsida var minst sagt överbelastad när vi försökte nå den... knepigt hur fort tiden går, även om sekundvisaren numera sveper fram helt smooth...

B9FB1CDA-4838-49F8-BD16-043B5C19026F.jpeg
Måste ha varit bland de första, och en av de få, tillfällena då de fick övergå till en helt avskalad sida med knappt några bilder. Tror de körde så en längre tid t o m.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag minns. Trodde först det var en dystopisk tv-serie men förstod sen allvaret. Det var den långa förberedelsetiden som berörde mig mest och att alla offer inte hade något med konflikten mellan Al Qaida och USA att göra. Det var bara människor som hade gått till arbetet som vanligt. Deras sista minutrar kommer ingen av dem minnas, men vi kan försöka nå känslan. Trevlig helg alla! I helgen blir det födelsedagskalas på annan ort. Att fylla 30 år, inte jag, innebär trettio år av roliga minnen för de som uppvaktar, men för den det berör, är det trettio år av glädje och sorg samtidigt som insikten om att livet inte är evigt blir så tydlig. Ryggsäcken av 30 års erfarenheter ska bäras och fyllas på. Det krävs mod för det. Det är väl ingen som tror på att lycka är målet när alla känslor är livet självt? Trevlig helg! Jag ska i alla fall fylla på mitt minnesbibliotek med det som jag tycker är meningsfullt. En ny klocka kanske? Kanske, det beror på vad den lockar fram för feeling. Idag får en 80-talskvartsare, två manschettknappar från Skultuna bruk i orange och en freestylemålning som inte torkat än och inte är klar, bli mina signaler till något annorlunda man kan göra, just för att man lever och har friheten.

26C8FF6F-8FB2-458F-B0DB-F413CDE55C5B.jpeg


B6094D17-D356-42CC-BE1F-A1518727C82C.jpeg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Själv satt jag 2001 i en buss på väg hem från ett större militärt evenemang och tänkte ”jävlar, nu blir det oförberedd övning. Jäklar vad dom fixat med verklig/trovärdig radiosändning i bussen”.
Träning måste bli rutin: mån, ons och fre är det revelj 0455. Löpning och styrketräning innan frukost.
Det är sen gammalt. Man ångrar aldrig ett genomfört pass.
Dagen till ära en USA-Sovjet-klocka.
Go’ helg klockomaner!!!
image.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Kämpar sista timmarna innan helg. Denna har suttit på ganska exakt en vecka nu och är fortfarande riktigt nöjd med den, även om suget av andra klockor börjar göra sig påminnt. Blir byte till kronograf när jag kommer hem från jobbet för att kunna ta tid på restiden upp till stugan där jag ska spendera helgen. Trevlig helg KS!
E0897C26-5087-4CE4-8BA4-BC0313AEA804.jpeg
 
Topp