• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 4/12 “Man ska ju inte vara otacksam... Men FÖRIHELVETE Tomten!!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju nästan så man funderar på att ta efter ”Billy” i Mel Gibsons nya ”Julfilm”... Lägga ut en ”hit”’på självaste Tomten..
Nu var ju inte min julklapp från jobbet lika illa som en bit kol, men fan inte långt ifrån!
KOLLA!!!
665F27BE-323B-41DE-8FA4-710B81725C30.jpeg

Vad ska man ens ha den till?? Inte fan kommer den sitta på vänster handled i alla fall!! Appjävel måste man installera också... Jävla mög!! Om inte ALLA på firman fått en så är det fanimej diskriminering!!
”Julklappen ska inspirera till rörelse”.. Jodå tack..! Höger armen ska få jobba när den här ”fotbojan” åker ut i omloppsbana!!
Jag,som är en vacker,genomklok och lagom tjock man i mina bästa år ska väl inte behöva hålla koll på steg,sömn och annan skit?!!

Tur jag fick en fin dunväst i julklapp från gänget hos Breitling häromdagen!! Julen kanske inte blir helt kall ändå..

PS: Självklart är jag inte så arg och otacksam som det låter. Det var ju en fin klapp från jobbet också. Men hur kul läsning hade det blivit om jag nöjt mig med det..;-)

Ta hand om er!! Byt batterier i alla brandvarnare i helgen!!

IMG_1942.jpeg

Godmorgon och sitt upp. Tidigt på morgonen den 4 december för 344 år sedan korsade de svenska trupperna den tillfrusna Kävlingeån för att kunna gå till anfall mot det danska härlägret. Svenskarna planerade att överraska det sovande danska lägret med kavalleri från sydost, men det gick inte riktigt som det var tänkt. Slaget vid LUND blev resultatet 4 december 1676, så bär nu halm* i hatten om ni skall bli igenkänd som svensk idag ! Ha nu en riktigt trevlig helg och glöm inte.Ta hand om nära och kära och vila upp Er ordentligt! Ha,re Bra//
*halmkrans/ring kommer från att det delades ut halm för att användas som igenkänningstecken för Svenskar under själva slaget.

Senast ändrad:
Det var ju tur att du var lite nöjdare än det lät, @RicVin. Som arbetsgivare blir annars lite stött, fast jag förstår. Vad ska man med oönskade och onödiga julklappar till?! Finns inget dummare. Jag kör gåvokort numera och i år ska mina rara slavar också få en extra Coronaklapp. Så något till då, för max en tusenlapp.
Kanske presentkort till nån lokal restaurang som ska stödjas.
Glad fredag och trevlig helg, KS:are!
PSX_20201204_073408.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp