Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Din post #2 på forumet är alltså en rejäl känga till (tidigare) forumsponsorn och Ad för ett flertal marknadsledande märken. Vill inte vara konspiratorisk, men klockor ringer.
Långa servicetider ser jag som ett kvitto på att arbetet är kvalitativt, och att efterfrågan är hög på deras tjänster. De påstått "höga" servicepriserna tycks heller inte avskräcka då väntetiden på service var lång i somras (oklart hur det ser ut nu).
Personalen är enligt min mening artig och korrekt de tillfällen jag varit inne. Att damerna som besitter en språklig kompetens inte har stenkoll på armbandsur ser inte jag som ett problem. Då de i första hand bemöter en kundkategori som jag inte är en del av.
Rob har varit en fantastisk forumsponsor. (Vilket du borde känna till om du läst på forumet). Förutom att erbjuda rabatter, så har de även kommunicerat via forumet med medlemmar ang tillgång på delar/tider/fakta och övriga frågor via PM. De har även bjudit in KS medlemmar till en handfull mycket trevliga event. Hade själv förmånen att närvara på det senaste. Summasumarum så upplever jag att Robs slut som sponsor är väldigt tråkigt. Anledningen finns ingen anledning att spekulera i. Men jag vet att jag även i fortsättningen kommer att vända mig till RobE både gällande service och nyköp.
Nu vänder jag mig inte mot vad du skriver överlag men just det där kan jag personligen tycka är lite naivt resonemang. Har inget negativt att säga om Rob, tvärtom de få gånger jag besökt dem har tjejen varit trevlig även mot en "bonde" som mig. Men lite nyansering skadar inte och det tror jag nog att Rob också tål att höra. Alla kan bli bättre men för att bli det måste man också uppmärksammas på de brister som finns. Det betyder inte heller att man är dålig i dagsläget.
Sen är det väl inte ovanligt att priserna blir lite högre när man börjar uppfattas som "premium" vilket jag tycker Rob ofta gör. Då lockas ett starkare kundsegment som inte har problem med några kronor extra i utbyte att de får gå med grön påse eller kvitto från Rob. Att vara billigast är inte alltid eftersträvansvärt.
Trist att ni lämnar!!
+1Tråkigt att höra att ni försvinner som sponsor men skönt att ni blir kvar på forumet.
Ni kommer fortsätta vara min hovleverantör iafJa tråkigt, hovleverantör har vi varit långt innan internetz, lite mer långsiktigt man jobbar där! ;-)
Det är alltid tråkigt när ett förhållande tar slut, åtminstone för den ena parten. Men hörrni, fan vad roligt att @ERIKSON URHANDEL blivit ny forumsponsor i dagarna. Woohoo, high five, chest bump!!![]()
Jag tror ganska många fått upp ögonen på RobE via KS, även jag trots att jag bor i GBG.himla tråkigt att höra!
Måste säga att jag fått upp ögonen för er hör via forumet, men andra sidan är jag inflyttad till stan.
Hoppas ni fortsätter skriva och läsa iallafall =)
MEN RobE förlorar Nordens största exponering till sin målgrupp vilket är väldigt tråkigt. Googla på valfri svensk AD så kommer klocksnack upp, klickade man in sig där så såg man RobEs banner direkt och kunde även läsa allt positivt om RobE. Den positiva vågen är såklart kopplad till att RobE varit KS största sponsor rent exponeringsmässigt, KS fritidsgård om man så vill.Trist, men nu innebär inte detta en skilsmässa, @ROB-1832 flyttar ju inte precis och finns alltid kvar.
Det finns bara en kapten här på Klocksnack ...och det är @Porsan.Jag har ingen koll på hur KS är uppbyggt, men det känns som kapten lämnar båten.
Så uppenbart att Rob var giriga och inte var beredda att bidra till forumet om det inte var gratis... Pinsamt.. Misstänkter att det kommer komma fler som är missnöjda med.... Långsam service..... Högre Servicepricer än Nymans då man inte behöver betala för polering där.. Säljare som inte kan något då de anställts för att de kan asiatiska språk för att sälja till kineser och thai.. Säljare som ör lynniga och ena dagen ger kanondeal för att nästa dag såga en...
Så nöjda är jag inte... Inte ett dugg...
Aj aj.....Det finns bara en kapten här på Klocksnack ...och det är @Porsan.![]()
Efter första tillsägelsen tog jag direkt på dummermössan och gick till närmaste hörn och där står jag nu och skäms.Det finns bara en kapten här på Klocksnack ...och det är @Porsan.![]()
Mycket tråkigt att Rob lämnar KS. Det är nog många nya här på KS som handlat där på rekommendation. Kom att tänka på den här tråden från @Urkvinnan där det blev en Tudor https://klocksnack.se/threads/begränsad-tid-i-stockholm-vart-går-jag.44760/
Det vore ju onekligen väldigt intressant att få reda på dessa "tveklöst goda skäl". Vill man synas online för en svensk uppkopplad publik så är det KS som gäller.
Tycker såklart att det är tråkigt val att lämna men det finns tveklöst goda skäl. Annars hade väl Rob valt att fortsätta.