• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Mycket bra!
Men vilken bärs bekvämast en tuff knegardag?
Som flera andra säger så bärs 216570 bättre! Min PO väger 202 gram vilket gör att det blir en jäkla klump att bära runt på. Microjusteringen är dock ett stort plus och nästan ett måste på en sådan klocka. Min 216570 bär jag med bilhandlarhäng vilket är väldigt trevligt. Det är absolut inget som går att göra med POn.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Som flera andra säger så bärs 216570 bättre! Min PO väger 202 gram vilket gör att det blir en jäkla klump att bära runt på. Microjusteringen är dock ett stort plus och nästan ett måste på en sådan klocka. Min 216570 bär jag med bilhandlarhäng vilket är väldigt trevligt. Det är absolut inget som går att göra med POn.
Skulle skrivit ungefär detsamma, PO:n gör nästan ont om man inte bär den tajt. Men justeringen saknar jag lite på 216570.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
2A8DF1CA-9321-46CD-8A25-11F4A72A7145.jpeg
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Jag undrar verkligen om det kommer en ny variant på den nästa år.. Och om den då kommer med keramisk ring. Och om jag egentligen kommer tycka om det då. Jag har alltid annars varit rakt av positiv till keramiska ringar på alla andra klockor där det kommit på tal, men på denna... Njaa. Av praktiska skäl skulle jag gilla det, men av estetiska föredrar jag stålringen.

Nytt urverk välkomnar jag dock. Ett extra dygns power reserve skulle sitta fint.
 

mega

Rolex
Lill-lördag :)
Endast 4 dagar kvar innan jag för första gången får testa GMT visaren i annan tidszon (visserligen endast 1 timma men alltid lite kul) :)
5BE78D04-1528-4573-AAEE-CFB0A0C598D3.jpeg
Tur att du gjorde inlägget innan du åkte. Det är nämligen den vanliga timvisaren du testar, GMT-visaren har du kvar på lokal tid.
Ryser när jag tänker på hur besviken du hade blivit när du testat. Kanske rentav risk att du hade sålt klockan i ren besvikelse efter resant?
 
Tur att du gjorde inlägget innan du åkte. Det är nämligen den vanliga timvisaren du testar, GMT-visaren har du kvar på lokal tid.
Ryser när jag tänker på hur besviken du hade blivit när du testat. Kanske rentav risk att du hade sålt klockan i ren besvikelse efter resant?
Ställer alltid vanliga timvisaren på min nya lokala tid och behåller den orange som ”hemmatid” :)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Tur att du gjorde inlägget innan du åkte. Det är nämligen den vanliga timvisaren du testar, GMT-visaren har du kvar på lokal tid.
Ryser när jag tänker på hur besviken du hade blivit när du testat. Kanske rentav risk att du hade sålt klockan i ren besvikelse efter resant?
Ställer alltid vanliga timvisaren på min nya lokala tid och behåller den orange som ”hemmatid” :)
Uttryckte mig slarvigt :)
Ska självklart ställa om 12-timmars visaren :)
 
Topp