Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp! Tagit bort nån bit bara!Sitter plasten kvar?![]()
Tjusigt!Du får ett grattis här också! Ser bra ut.
Utforskar här också idag
![]()
Ja en svart får du gärna ta, en sån vill jag inte haLigger å lurpassar på en svart...grymt prisvärda måste man väl ändå säga
![]()
Samma här! Därför blev det en svart! Sjukt nöjd!Jag kan lixom inte sätta fingret på det.. men vit tavla utsöndrar inget snålvatten för mej![]()
Nymans i Sthlm har typ 1-2 kvar av den svarta. Vita var slutsålt. Och tydligen en kort väntelista på dom när dom tar slut..Ingen som vill bli av med sin 216570??! Sjukt, något nytt måste ju någon vara sugen på iaf(dock som äldst 2015 med fem års garanti)
Annars får det bli köp från AD imorgon eller något![]()
Jag ska avyttra 2 ur först.. sen så blire nog en svartSamma här! Därför blev det en svart! Sjukt nöjd!
Ja härligt med en 2018! Och köpa hos ad är ju grymt!Kort väntetid hos min lokala AD också. På en svart. Tror jag slår till på en ny.
Grattis, alltid skönt att ta en oskuldDå har man tagit steget.. Inhandlat sin allra första Rolex någonsinoch kan inte säga annat än att jag är nöjd, mycket nöjd! Blev en sprillans ny orörd!
![]()
![]()
Ja. Man sabrerar endast med nyköpta klockor!Förstår att ny är en ny. Men värt och betala ca 12-14k mer? Istället för att köpa en beggad i bra skick?
Nytt är nytt och alltid värt det om du ska ha klockan, ska du bara flippa är det inte värt det.Förstår att ny är en ny. Men värt och betala ca 12-14k mer? Istället för att köpa en beggad i bra skick?
För att den är ny och ingen annan har använt den! 12-14 mer är ju inget att tala om på det stora hela! Hade vart en sak om det skiljde hälften!Förstår att ny är en ny. Men värt och betala ca 12-14k mer? Istället för att köpa en beggad i bra skick?
Du får så mkt mer på den nya reffen. Kan dra några exempel. Tex nya länken. Den nya länken är brutal med solida länkar istället för osolida (som på 16570). Men vissa gillar dom äldre. Jag kan gilla dom äldre med men dom är mer rassliga samt blir mer stretch på med åren. Samt låset är mkt bättre på nya med. Och nya har även också något som heter "easylink". Betyder att du kan förlänga länken med 5mm när det blir för varmt när armen svullar upp. Den nya har även "maxi dial". Med det menas att den har större index och visare vilket gör att den är lättare och läsa av tiden på. (Men alla gillar inte det). Nya har har också bättre urverk. Urverk: 3187 vilket har något som heter "paraflex". Paraflex gör så klockan blir mkt mer stöttålig än vanligt. Samt så har den parachrom hairspring. Vilket tydligen kräver mindre inoljning, som ska tydligen förlänga serviceintervallerna. Nya är också 42mm istället för 40mm. Vilket är både för o nackdel för vissa.Hej,
Riktigt trevlig tråd detta. Är sugen på en Explorer 2 som första riktiga klocka (har en 10 år gammal certina som inhandlades strax innan studenten för länge sedan!).
Är dock kluven vilken ref jag ska gå på. Tycker den nya 216570 är riktigt fräsch. Samtidigt gillar jag verkligen visarna på den äldre 16570 + att den är billigare. Vilka är de uppenbara nackdelarna med att gå på den äldre refen? Sämre urverk? Mer frekvent service pga ålder?
Såg i en annons på blocket nyligen att de svarta i siffrorna på bezeln börjat försvinna. Är detta ett vanligt problem? Blir det snyggt (och hållbart) om en urmakare fyller i detta?
Tack på förhand!/M
Du får så mkt mer på den nya reffen. Kan dra några exempel. Tex nya länken. Den nya länken är brutal med solida länkar istället för osolida (som på 16570). Men vissa gillar dom äldre. Jag kan gilla dom äldre med men dom är mer rassliga samt blir mer stretch på med åren. Samt låset är mkt bättre på nya med. Och nya har även också något som heter "easylink". Betyder att du kan förlänga länken med 5mm när det blir för varmt när armen svullar upp. Den nya har även "maxi dial". Med det menas att den har större index och visare vilket gör att den är lättare och läsa av tiden på. (Men alla gillar inte det). Nya har har också bättre urverk. Urverk: 3187 vilket har något som heter "paraflex". Paraflex gör så klockan blir mkt mer stöttålig än vanligt. Samt så har den parachrom hairspring. Vilket tydligen kräver mindre inoljning, som ska tydligen förlänga serviceintervallerna. Nya är också 42mm istället för 40mm. Vilket är både för o nackdel för vissa.
Här var några exempel..![]()
Nja 55k är lite högt för en 2011 kan jag tycka. 7år gammal och förmodligen oservad. Räkna med en service på den inom en snar framtid. Service kostar ca 6500kr. Kan ju hålla 2-3år till men skulle kört på nån lite nyare personligen..![]()
Tack så mycket. Känns som att den nyare är att föredra med andra ord. Gillar en så solid känsla som möjligt. Kan detta vara en schysst deal tro? 55k, full set och obefintligt använd enl säljaren. Är dock rädd att man ska bli lurad, är skeptisk till blocket generellt när det gäller dyrare prylar... värt att ta den till en AD som kan verifiera äkthet? Något annat att tänka på?
https://www.blocket.se/vi/79162358.htm
Leta vidare. Tycker inte den annonser ger bra vibbar....![]()
Tack så mycket. Känns som att den nyare är att föredra med andra ord. Gillar en så solid känsla som möjligt. Kan detta vara en schysst deal tro? 55k, full set och obefintligt använd enl säljaren. Är dock rädd att man ska bli lurad, är skeptisk till blocket generellt när det gäller dyrare prylar... värt att ta den till en AD som kan verifiera äkthet? Något annat att tänka på?
https://www.blocket.se/vi/79162358.htm
Kör på den vita...så mkt bättre...tycker visare upplevs mer proportionerligt på den. Dessutom så mkt snyggareIngen som vill bli av med sin 216570??! Sjukt, något nytt måste ju någon vara sugen på iaf(dock som äldst 2015 med fem års garanti)
Annars får det bli köp från AD imorgon eller något![]()
Läs två inlägg nedKör på den vita...så mkt bättre...tycker visare upplevs mer proportionerligt på den. Dessutom så mkt snyggare![]()