• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Äntligen får man vara med och posta bilder på sin egna. Plockade ut denna idag hos Engströms ur och det känns fantastiskt, väntetiden har vart lång men nu är den hemma. Min första Rolex och faktum är att det är första gången jag håller i en Rolex med egna händer. Känns toppen och denna kommer jag bära så ofta jag kan. :D
20210710_133340.jpg
Stort grattis till en mycket fin klocka

• Like
Reactions: M3a
Äntligen får man vara med och posta bilder på sin egna. Plockade ut denna idag hos Engströms ur och det känns fantastiskt, väntetiden har vart lång men nu är den hemma. Min första Rolex och faktum är att det är första gången jag håller i en Rolex med egna händer. Känns toppen och denna kommer jag bära så ofta jag kan. :D
20210710_133340.jpg
Grattis till en finfin dinka 🥳

• Like
Reactions: M3a
Om någon sitter på en länkbit för mycket så är jag spekulant, skicka ett PM med skick och pris så ser vi om det kan bli ett ägarbyte :)

Ett trevligt armbandsur helt enkelt. Man uppskattar de små detaljerna hos den nya referensen. En av förändringarna som få känner till är borstningen av bezeln. På den gamla referensen är borstningen grövre och yttre ”läppen” är polerad på bägge kanter. Nya referensen har en mindre grov borstning på bezel och borstad finish närmast glaset, samt på den ena yttre kanten av ”läppen”.

Måste ärligt säga att bezeln är den enda aspekten av den gamla referensen som jag föredrar mer. I övrigt är den nya bättre och mer förfinad på alla sätt och vis.

231BF960-D723-444C-A3B9-B82023C31D43.jpeg

Börjar som så många andra få upp ögonen för ny reffen.. är det någon som hunnit testa på andra band än länken? Tänker att med smalare bandhorn kanske en värld av bandbyten öppnas upp som inte var så hett på förra?

Tillbaka
Topp