• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Oliver

Cartier
2-Faktor
Som bäst på sommarkvällar 😍
E7926507-430E-4ACC-A8DB-3E5505B61AC6.jpeg
 
Hänt något med den eller bara en ”vanlig” service?
Saktat sig något förskräckligt de senaste månaderna, gångreserven har varit kass och inte alls så smooth och fin på kronan som vanligt så misstänker att något utöver servicedelarna gett sig.
Men den är verkligen välanvänd både på fritid och jobb så köper om något har gått sönder!
 
Senast ändrad:

Richie

Audemars
2-Faktor
Saktat sig något förskräckligt de senaste månaderna, gångreserven har varit kass och inte alls så smooth och fin på kronan som vanligt så misstänker att något utöver servicedelarna gett sig.
Men den är verkligen välanvänd både på fritid och jobb så köper om något har gått sönder!
Förr eller senare behöver dom ju lite underhåll, kul med folk som använder grejerna åtminstone! 👍🏻
 

ted

Omega
2-Faktor
453E1DD1-1E09-4B1A-99CC-022D4BFCAA6C.jpeg

Första posten i denna tråd för min del.
Jag har varit småsugen på en sedan jag sålde min 16570 för många år sedan då jag inte kom överens med storleken.
Fick denna med dubbla tavlor i delbyte mot en seadweller.
Tyvärr hade den svarta tavlan ett liten skada så det blev en service och byte till org vita tavlan.
En riktig sommarklocka. Vi får se om den stannar eller jag tröttnar som jag så ofta gör 😬
 

Ashial

Omega
Bärs något större än Maxicase, mest pga lite längre lug2lug. Men tycker ändå den bärs/upplevs som mindre än förra 216570. Och jämfört med ”nya” Smp som också är 42mm upplevs den helt klart som mindre!
99D21644-F7A4-49EE-8833-CFE0615B80B6.jpeg
93685BD7-4B4C-47E2-A9CA-C7F3122D2014.jpeg

AA85C6F1-7E55-4326-A519-460C6227FFA9.jpeg



Här med min förra 216570:
7DC173FF-7B08-4AC3-943A-EE3D018A6A38.jpeg
Tack så mycket. Jag har 114060 och upplever den som perfekt i storleken. Jag hade gamla smp-C som var 41 om jag minns rätt och den upplevdes något större men inte för stor. Kanske upplevs Explorer II något större på grund av färgen också.
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Äntligen får man vara med och posta bilder på sin egna. Plockade ut denna idag hos Engströms ur och det känns fantastiskt, väntetiden har vart lång men nu är den hemma. Min första Rolex och faktum är att det är första gången jag håller i en Rolex med egna händer. Känns toppen och denna kommer jag bära så ofta jag kan. :D
20210710_133340.jpg
 
Topp