Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hänt något med den eller bara en ”vanlig” service?Fick äntligen lämnat in min på lagning/Service häromdagen så nu känns det tomt, även om man inte använt den så mycket det sista
Saktat sig något förskräckligt de senaste månaderna, gångreserven har varit kass och inte alls så smooth och fin på kronan som vanligt så misstänker att något utöver servicedelarna gett sig.Hänt något med den eller bara en ”vanlig” service?
Förr eller senare behöver dom ju lite underhåll, kul med folk som använder grejerna åtminstone!Saktat sig något förskräckligt de senaste månaderna, gångreserven har varit kass och inte alls så smooth och fin på kronan som vanligt så misstänker att något utöver servicedelarna gett sig.
Men den är verkligen välanvänd både på fritid och jobb så köper om något har gått sönder!
Eller bara Explorer II kanske…känns lite onödigt med nya trådar för varje referensPing @HederligeHarry.
Vad tror du om att uppdatera trådnamnet med tillagda nya ref nr 226570?
Typ:
Rolex Explorer II 216570 & 226570 - The TRÅD
Bärs något större än Maxicase, mest pga lite längre lug2lug. Men tycker ändå den bärs/upplevs som mindre än förra 216570. Och jämfört med ”nya” Smp som också är 42mm upplevs den helt klart som mindre!Någon som kan uttala sig om hur den nya reffen upplevs i storlek i jämförelse med en 114060?
Tack så mycket. Jag har 114060 och upplever den som perfekt i storleken. Jag hade gamla smp-C som var 41 om jag minns rätt och den upplevdes något större men inte för stor. Kanske upplevs Explorer II något större på grund av färgen också.Bärs något större än Maxicase, mest pga lite längre lug2lug. Men tycker ändå den bärs/upplevs som mindre än förra 216570. Och jämfört med ”nya” Smp som också är 42mm upplevs den helt klart som mindre!
Här med min förra 216570: