• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

FDE5A7B9-814F-4B2F-B38C-F314F557A501.jpeg

Har fått möjlighet att plocka ut en Explorer II 216570 av AD men börjar tveka lite på om det är en klocka för mig.
Tror ni det är hyfsat lätt att sälja vidare denna (utan att förlora allt för mycket) om jag inte skulle trivas med den?

Har ingen koll på marknaden kring denna modell därav min fråga

Har fått möjlighet att plocka ut en Explorer II 216570 av AD men börjar tveka lite på om det är en klocka för mig.
Tror ni det är hyfsat lätt att sälja vidare denna (utan att förlora allt för mycket) om jag inte skulle trivas med den?

Har ingen koll på marknaden kring denna modell därav min fråga
Låt någon som vill ha den få den och kliv av om du är tvek.

Fick hem nya 226570 idag. Tog några bilder med min gamla 216570 som jämförelse.
Största skillnaden är nytt urverk och smalare bandhorn som harmonierar bättre till nya länken.

226570
IMG_5937.jpg

216570
IMG_5945.jpg

IMG_5929.jpg

IMG_5922.jpg
226570 på NASA, stenhårt! 😁

PXL_20210524_183923761.PORTRAIT.jpg
Måste säga att jag ändå har rätt svårt att se skillnad på 216570 och 226570. Men ändå roligt att få så bra bilder av er nyblivna ägare där man ändå ser de små skillnaderna! Tack för det 👍🏼

Noterade alldeles nyss också att GMT-visaren är orange hela vägen även på den svarta. Mer distinkt! 😁

Måste säga att jag ändå har rätt svårt att se skillnad på 216570 och 226570. Men ändå roligt att få så bra bilder av er nyblivna ägare där man ändå ser de små skillnaderna! Tack för det 👍🏼

Noterade alldeles nyss också att GMT-visaren är orange hela vägen även på den svarta. Mer distinkt! 😁
Ja, själv tycker jag den största skillnaden är den nya bandbredden tillsammans med de smalare bandhornen. Det ger en tydlig upplevd skillnad.
Även att man tagit bort de svartmålade delarna av visarna gör sitt till. 70 timmars reservkraft tackar jag heller inte nej till :)
Jag vet inte riktigt vad folk hade räknat med för förändringar? Keramisk vridring på Explorer II känns lika delar osannolikt som vedervärdigt ;)
Kanske en återgång till 40mm, nu när Explorer I (tyvärr) är 36mm?
Jag mäter föresten diametern på 226570 till 41,4mm. Är detta samma som för 216570?

Ja, själv tycker jag den största skillnaden är den nya bandbredden tillsammans med de smalare bandhornen. Det ger en tydlig upplevd skillnad.
Även att man tagit bort de svartmålade delarna av visarna gör sitt till. 70 timmars reservkraft tackar jag heller inte nej till :)
Jag vet inte riktigt vad folk hade räknat med för förändringar? Keramisk vridring på Explorer II känns lika delar osannolikt som vedervärdigt ;)
Kanske en återgång till 40mm, nu när Explorer I (tyvärr) är 36mm?
Jag mäter föresten diametern på 226570 till 41,4mm. Är detta samma som för 216570?
Håller med! Helt klart rimliga och bra förändringar. 👍🏼

Osäker men tror de säger att 216570 är 42 mm? 🧐

Nu längtar man efter sin egna. Betalade in handpenning i december hos AD för explorer 2 men fortfarande inget svar om när man kan tänkas få den. :confused:

Bra bilder! En liten o försiktig uppdatering av en redan trevlig dinka. Mkt lyckat imho. De kan tyckas små justeringarna på tex luggarna men precis som på nya subben så gör det mkt för helheten.
Grattis till nya Expyn!
Har de justerat luggarna eller bara gjort armbandet bredare vilket lämnar mindre gods kvar på luggarna?

Handpenningen brukar vara 10%, men du slipper inte prishöjningar, det har diskuterats tidigare i Rolex-tråden :)
Betalde in fast summa på 10.000kr, något AD krävde då dom inte ville ha kö lista på folk som inte tänkt köpa utan bara ställt sig i kö på populära modeller.

Bra bilder! En liten o försiktig uppdatering av en redan trevlig dinka. Mkt lyckat imho. De kan tyckas små justeringarna på tex luggarna men precis som på nya subben så gör det mkt för helheten.
Grattis till nya Expyn!

Grattis till nya Expyn!
Ja den blev riktigt bra. Mattsvarta visare och ringar runt index blev också lyckat .

Man ska aldrig titta i utrymmet mellan bandhornen på rolex. Så himla fult och ofinishat. Tror de avsiktligt lämnar det så för att man inte ska bära annat än deras egna länkar/gummin som täcker för den platsen på boetten. 🤔

Tillbaka
Topp