Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nån som har koll på vad listpriset var för den tidigare modellen?92.100 SEK på Rolex hemsidan.
89800krNån som har koll på vad listpriset var för den tidigare modellen?
Låt någon som vill ha den få den och kliv av om du är tvek.Har fått möjlighet att plocka ut en Explorer II 216570 av AD men börjar tveka lite på om det är en klocka för mig.
Tror ni det är hyfsat lätt att sälja vidare denna (utan att förlora allt för mycket) om jag inte skulle trivas med den?
Har ingen koll på marknaden kring denna modell därav min fråga
Snyggare med matta visarna & index än de förra blankaFick hem nya 226570 idag. Tog några bilder med min gamla 216570 som jämförelse.
Största skillnaden är nytt urverk och smalare bandhorn som harmonierar bättre till nya länken.
226570
216570
Fick hem nya 226570 idag. Tog några bilder med min gamla 216570 som jämförelse.
Största skillnaden är nytt urverk och smalare bandhorn som harmonierar bättre till nya länken.
226570
216570
Måste säga att jag ändå har rätt svårt att se skillnad på 216570 och 226570. Men ändå roligt att få så bra bilder av er nyblivna ägare där man ändå ser de små skillnaderna! Tack för det226570 på NASA, stenhårt!
Ja, själv tycker jag den största skillnaden är den nya bandbredden tillsammans med de smalare bandhornen. Det ger en tydlig upplevd skillnad.Måste säga att jag ändå har rätt svårt att se skillnad på 216570 och 226570. Men ändå roligt att få så bra bilder av er nyblivna ägare där man ändå ser de små skillnaderna! Tack för det
Noterade alldeles nyss också att GMT-visaren är orange hela vägen även på den svarta. Mer distinkt!
Håller med! Helt klart rimliga och bra förändringar.Ja, själv tycker jag den största skillnaden är den nya bandbredden tillsammans med de smalare bandhornen. Det ger en tydlig upplevd skillnad.
Även att man tagit bort de svartmålade delarna av visarna gör sitt till. 70 timmars reservkraft tackar jag heller inte nej till
Jag vet inte riktigt vad folk hade räknat med för förändringar? Keramisk vridring på Explorer II känns lika delar osannolikt som vedervärdigt
Kanske en återgång till 40mm, nu när Explorer I (tyvärr) är 36mm?
Jag mäter föresten diametern på 226570 till 41,4mm. Är detta samma som för 216570?
Är det vanligt med handpenning hos Rolex AD? Min AD frågade aldrig efter det.Nu längtar man efter sin egna. Betalade in handpenning i december hos AD för explorer 2 men fortfarande inget svar om när man kan tänkas få den.
Inte min heller, men om man får låsa in köpesumman samtidigt kan jag se en poäng med att betala handpenning för att slippa en prishöjning under tiden man väntar..Är det vanligt med handpenning hos Rolex AD? Min AD frågade aldrig efter det.
Handpenningen brukar vara 10%, men du slipper inte prishöjningar, det har diskuterats tidigare i Rolex-trådenInte min heller, men om man får låsa in köpesumman samtidigt kan jag se en poäng med att betala handpenning för att slippa en prishöjning under tiden man väntar..
Bra bilder! En liten o försiktig uppdatering av en redan trevlig dinka. Mkt lyckat imho. De kan tyckas små justeringarna på tex luggarna men precis som på nya subben så gör det mkt för helheten.Några nya skott på nyförvärvet. Riktigt nöjd med den.
Har de justerat luggarna eller bara gjort armbandet bredare vilket lämnar mindre gods kvar på luggarna?Bra bilder! En liten o försiktig uppdatering av en redan trevlig dinka. Mkt lyckat imho. De kan tyckas små justeringarna på tex luggarna men precis som på nya subben så gör det mkt för helheten.
Grattis till nya Expyn!
Betalde in fast summa på 10.000kr, något AD krävde då dom inte ville ha kö lista på folk som inte tänkt köpa utan bara ställt sig i kö på populära modeller.Handpenningen brukar vara 10%, men du slipper inte prishöjningar, det har diskuterats tidigare i Rolex-tråden
Ja, de kommer åt de som köar på flera ställen. Inte för att det känns som ett stort problem just nu.Betalde in fast summa på 10.000kr, något AD krävde då dom inte ville ha kö lista på folk som inte tänkt köpa utan bara ställt sig i kö på populära modeller.
Killgissar på att de gjort både ochHar de justerat luggarna eller bara gjort armbandet bredare vilket lämnar mindre gods kvar på luggarna?
Bra bilder! En liten o försiktig uppdatering av en redan trevlig dinka. Mkt lyckat imho. De kan tyckas små justeringarna på tex luggarna men precis som på nya subben så gör det mkt för helheten.
Grattis till nya Expyn!
Ja den blev riktigt bra. Mattsvarta visare och ringar runt index blev också lyckat .Bra bilder! En liten o försiktig uppdatering av en redan trevlig dinka. Mkt lyckat imho. De kan tyckas små justeringarna på tex luggarna men precis som på nya subben så gör det mkt för helheten.
Grattis till nya Expyn!
Kanske är för sommarjobbarna på Rolex inte ska råka skruva ihop vitgulds-subbar och skicka iväg som stålMan undrar ju lite om syfte och behov av denna märkning... ?