• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Hittade denna bild, där den sitter på jubilee. Behöver testa själv men hittar inga 21mm länkar… Någon som testat någon länk som passar, i så fall vilken? 🙂

74E4A2DF-2464-4BF4-9096-E72926BE15FD.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Juldagspromenad i norrländska skogarna. Grämer mig fortfarande över första repan :(

tempImageSKDlSX.png

tempImagexqizJJ.png
”First cut is the deepest!”

Det går över, tro mig! Snart tre år senare har jag samlat på mig några stycken. Första var jobbig, sen struntade jag i det. Det är ju trots allt tänkt att vara en bruksklocka… 😉

Bjuder på en bild på min i toalettens ljus, blir alltid bra! 😎
4974F25B-6DAC-47ED-9F88-0C0282819DCC.jpeg
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Vad värdelöst det är att peppa på en modell och plöja hela tråden och se vad priserna låg på för 5 år sen 😅 Men trots det, blir man sjukt sugen på en ny svarttavlad. Nån som har den och 16 ish cm handleder som har lite erfarenheter av den storleksmässigt och kanske kan bjussa på lite handledsskott?
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Vad värdelöst det är att peppa på en modell och plöja hela tråden och se vad priserna låg på för 5 år sen 😅 Men trots det, blir man sjukt sugen på en ny svarttavlad. Nån som har den och 16 ish cm handleder som har lite erfarenheter av den storleksmässigt och kanske kan bjussa på lite handledsskott?
Testade 226570 i somras hos AD, har 16.5 cm. De små förändringarna man gjort från förra referensen känns faktiskt mer än jag trodde när den väl sitter på armen. Ganska dålig bild så ha överseende, men den enda jag tog 😀
Screenshot_20220106-112852_Gallery.jpg
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Testade 226570 i somras hos AD, har 16.5 cm. De små förändringarna man gjort från förra referensen känns faktiskt mer än jag trodde när den väl sitter på armen. Ganska dålig bild så ha överseende, men den enda jag tog 😀
Screenshot_20220106-112852_Gallery.jpg
Man känner sig ju alltid lite stressad när man vill knäppa av några bilder i butiken 😅
men den ser ju ut och sitta riktigt bra, får försöka ta mig till en butik och kolla läget själv. 😀
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
I fredags blev jag ägare av denna skönhet. Den är bara för bra, tavlan är som man brukar säga otroligt krisp 😊
Får samtidigt säga att det är mindre bra drag i den här tråden, dags att skaka liv i den?
20220307_125224.jpg
Otroligt fin! Håller med dig i allt 😍

Och ja, dåligt drag här! 😆
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Mys med en av mina skrynkelkatter, otroligt nöjd med den här. Bästa Rolex jag ägt hittills.
Frågade i Rolextråden tidigare men kanske är någon här som har koll. Finns eller när släpps gummi till 226570 från rubber b eller everest? Skulle gärna testa orange gummi på.
20220308_181830.jpg
 

Mowli

Breitling
Inte helt rätt tråd jag ber om ursäkt .
Men har ngn koll på datejust 16220 värde i sänkning / höjning?
nybörjare och tittar på en va den kan vara värd :)
Mvh
 
Topp