• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Hur håller era 216570 tiden? Enligt Rolex får den ha +-2 sek.
Min höll på sekunden första två veckorna men nu har den gått ned till -3 per dygn.. något att oroa sig för?

Hur håller era 216570 tiden? Enligt Rolex får den ha +-2 sek.
Min höll på sekunden första två veckorna men nu har den gått ned till -3 per dygn.. något att oroa sig för?
Min är från 2015 och jag har precis mätt den i appen Twixt med fint resultat. Men -3 känns väl inte så avvikande direkt.

9B435A42-9BAA-41E2-BB93-088E8A1D342A.jpeg

Hur fläskigt bärs egentligen 216570? Jämfört med tex en BB? Börjar bli lite sugen på en svart :).

Haft canvas på i en vecka nu, riktigt najs som omväxling från länken :)
Trevlig helg!
94A8B886-1DD5-4E69-B22E-40263D4FCE03.jpeg

Den gör ju sig extremt bra på canvas! Om man bortser från de lite mörkare filtret på bilden, hur gör den sig i riktigt ljus?? Kan du smälla av en fönster/solljusbild och posta? Undra hur canvas gör sig på den svarta... Ska onekligen prova nästa gång jag har den hemma :)

Den gör ju sig extremt bra på canvas! Om man bortser från de lite mörkare filtret på bilden, hur gör den sig i riktigt ljus?? Kan du smälla av en fönster/solljusbild och posta? Undra hur canvas gör sig på den svarta... Ska onekligen prova nästa gång jag har den hemma :)

Här är en bild då jag står utanför huset, lite molnigt tror jag det var, oredigerad! Har precis bytt tillbaka länken så jag fick gräva i telefonen och hittade nån bild ialf!

81E518E0-21CB-4891-916B-CA3E11E84879.jpeg

Och här är under nån kökslampa
357C275A-1D62-4001-8180-D7E4732AFDEE.jpeg

Här är en bild då jag står utanför huset, lite molnigt tror jag det var, oredigerad! Har precis bytt tillbaka länken så jag fick gräva i telefonen och hittade nån bild ialf!

81E518E0-21CB-4891-916B-CA3E11E84879.jpeg

Och här är under nån kökslampa
357C275A-1D62-4001-8180-D7E4732AFDEE.jpeg

tack för bilderna, de där såg ju riktigt festligt ut :) Ska utforska liknande lösning på min svarta ;)

image.jpg

Besiktiga bilen är ju.. kul :D Tänk om den kunde gått som ett schweiziskt ur också! Gör den iofs, men ändå är det alltid något som är fel o_O

Aja det våras för expyn! Långt kvar till besiktning och service på den. Kanske en liten täthetsinspektion innan badtemperatur men det får vara det isåfall :)

Tillbaka
Topp