• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Gick en servad i maj för 80 och missade en pÄ blocket för 90 i oktober. BÄda hann ligga ute flera dagar sÄ nog gÄr det att hitta. Sett massor för 100-110.
90 vore vÀl lite av önsketÀnkade men tÀnkte hÄlla mig under en hundring. :) Verkar gÄ dyrare internationellt Àn i Skandinavien
Hittat nÄn Àn?? Sett nÄgra fina med matt tavla pÄ sistone:)

Gmt onsdag
E41545D6-C952-47FB-BE39-F83FF0EA7319.jpeg

Skulle varit en mark 2 vilket skulle stÀmt med serienr. Visade sig inte stÀmma sÄ blev en retur nu lika fort som den kom. HÀmtades vid lunch och tillbaka vid middag :drowning:
Relumad ocksÄ antagligen
AjajajdĂ„.. Mark2 tavlorna Ă€r ju supergrymma o rĂ€tt dyra annars om i gott skick. Suktade rĂ€tt lĂ€nge efter denna Mark2’a:
F59FD408-10CF-4374-B2C1-70AD87425688.jpeg

FDB660CA-695C-41A8-B803-B8194C9F65F8.jpeg

Ser Àven ut att va ett service insert o ett nice FF insert Àr tyvÀrr oxÄ dyrt..

AjajajdĂ„.. Mark2 tavlorna Ă€r ju supergrymma o rĂ€tt dyra annars om i gott skick. Suktade rĂ€tt lĂ€nge efter denna Mark2’a:
F59FD408-10CF-4374-B2C1-70AD87425688.jpeg

FDB660CA-695C-41A8-B803-B8194C9F65F8.jpeg

Ser Àven ut att va ett service insert o ett nice FF insert Àr tyvÀrr oxÄ dyrt..
Mycket möjligt. FF Àr snyggt men inte vÀrt pengarna i min mening. HÀr Àr en bÀttre bild pÄ klockan i frÄga. Nu Àr den iaf ÄterlÀmnad till sÀljaren.
20181212_204834.jpg

Riktigt surt. Bara tur att jag mÀrkte det. FÄr nog lÀgga vintage pÄ is ett litet tag tills jag lÀst pÄ lite mer om insert, tavlor och 70-tals boetterna..
Fördelen med Rolex Àr att du snabbt kan lÀsa dig till vilken tavla som hör med vilket serienummer och vilket insert etc. Nackdelen Àr att det Àr svindyrt och att man blivit sÄ bra pÄ relumed att du inte ens ser de bÀsta med black light och geigermÀtare. De flesta syns dock med black light.
https://omegaforums.net/threads/walking-on-eggshells-recognizing-cosmetically-enhanced-1675s.76788/
LÀskig lÀsning pÄ temat..

Personligen tycker jag inte lÀngre gamla SportRolex Àr kul dÄ vÀrdet i smÄsaker Àr för stort. Du kanske sÀtter en repa i ditt FatFontLongFive, visaren skrapar tavlan eller du fÄr en ding rakt i beveln... Trist att torska en ny BlackBay sÄdÀr i ett nafs...

Fördelen med Rolex Àr att du snabbt kan lÀsa dig till vilken tavla som hör med vilket serienummer och vilket insert etc. Nackdelen Àr att det Àr svindyrt och att man blivit sÄ bra pÄ relumed att du inte ens ser de bÀsta med black light och geigermÀtare. De flesta syns dock med black light.
https://omegaforums.net/threads/walking-on-eggshells-recognizing-cosmetically-enhanced-1675s.76788/
LÀskig lÀsning pÄ temat..

Personligen tycker jag inte lÀngre gamla SportRolex Àr kul dÄ vÀrdet i smÄsaker Àr för stort. Du kanske sÀtter en repa i ditt FatFontLongFive, visaren skrapar tavlan eller du fÄr en ding rakt i beveln... Trist att torska en ny BlackBay sÄdÀr i ett nafs...
Det Àr helt sjukt vilken djungel det Àr. Ingen nyhet men trÄkigt. Skulle inte vilja lÀgga pengarna pÄ en i toppskick dÄ jag föredrar hÀrjat för det kÀnns mer Àrligt och mindre chans att mixat med men Àven dÀr Àr det svÄrt att hitta rÀtt

Det Àr helt sjukt vilken djungel det Àr. Ingen nyhet men trÄkigt. Skulle inte vilja lÀgga pengarna pÄ en i toppskick dÄ jag föredrar hÀrjat för det kÀnns mer Àrligt och mindre chans att mixat med men Àven dÀr Àr det svÄrt att hitta rÀtt
DÄ tycler jag du ska ta en titt pÄ den @Teletomte sÀljer. Har sjÀlv testat den nÄgra gÄnger under förra personens Àgo. Trevlig och Àrlig Àr min uppfattning iaf!

DÄ tycler jag du ska ta en titt pÄ den @Teletomte sÀljer. Har sjÀlv testat den nÄgra gÄnger under förra personens Àgo. Trevlig och Àrlig Àr min uppfattning iaf!
Tack. Den Àr trevlig och Àrlig, original-/tidsenliga delar. Insertet Àr grymt! Jag hade ett jÀkla 1675-sug och handlade. Men insÄg ganska omgÄende att jag Àr sugen pÄ en gammal sub, dÀrför klockan fÄr lÀmna:)

Mycket möjligt. FF Àr snyggt men inte vÀrt pengarna i min mening. HÀr Àr en bÀttre bild pÄ klockan i frÄga. Nu Àr den iaf ÄterlÀmnad till sÀljaren.
20181212_204834.jpg
Det sticker rejÀlt i ögonen med ett serviceinsert IMHO, det enklaste Àr att köpa en klocka som har rÀtt insert direkt. Jaga löst Àr rÀtt kostsamt i dagslÀget.

Det sticker rejÀlt i ögonen med ett serviceinsert IMHO, det enklaste Àr att köpa en klocka som har rÀtt insert direkt. Jaga löst Àr rÀtt kostsamt i dagslÀget.
Prioriterar boett och tavla mycket mer Àn ett insert Àven om FF ligger runt ~15. SvÄrare att byta boett och tavla Àn insert och Àr nÄgot av de först tvÄ dÄligt sÄ sticker det mer i ögonen Àn ett tf serviceinsert enligt mig. :)

Prioriterar boett och tavla mycket mer Àn ett insert Àven om FF ligger runt ~15. SvÄrare att byta boett och tavla Àn insert och Àr nÄgot av de först tvÄ dÄligt sÄ sticker det mer i ögonen Àn ett tf serviceinsert enligt mig. :)

Naturligtvis Àr det sÄ, jag jÀmförde bara insert mot insert.
Dock Àr det generellt dyrt att komplettera i efterhand jÀmfört med att köpa rÀtt frÄn början. En klocka med fel delar, oavsett vilka, blir ocksÄ mer svÄrsÄld. Jag hade satsat pÄ en korrekt klocka rakt igenom och om de Àr för dyra i det skick jag vill ha hade jag köpt ngt annat - Tissot tex :D
Min erfarenhet Àr att jag iaf inte blir nöjd med nÀstanklockor.

Dock Àr det generellt dyrt att komplettera i efterhand jÀmfört med att köpa rÀtt frÄn början. En klocka med fel delar, oavsett vilka, blir ocksÄ mer svÄrsÄld. Jag hade satsat pÄ en korrekt klocka rakt igenom och om de Àr för dyra i det skick jag vill ha hade jag köpt ngt annat - Tissot tex :D
Min erfarenhet Àr att jag iaf inte blir nöjd med nÀstanklockor.
Kan ju sÀga att jag blir gladare av en 1675/16750 med bytt insert om det Àr den modellen jag vill ha Àn att kompensera med att köpa en perfekt klocka som jag inte vill ha :)

Tittar jag pÄ Àldre 1675 Àr det ofta den blÄ fÀrgen som blekts mer Àn den röda, Àr detta gjort pÄ konstgjord vÀg eller har dessa annan fÀrgsammansÀttning?
JÀmför med nyare 16710 dÀr den röda tar mycket stryk av UV-strÄlningen. Vore kul att kunna uppnÄ samma resultat

Är det vĂ€rt att köpa ett NOS insert till 16710 eller kommer det röda Ă€ndĂ„ blekas efter en sommar?

Tillbaka
Topp