• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

LĂ€nge sen denna fick lufta sig.
Gillar tavlan skarpt.
20181123_233422.jpg
Vilken skönhet! En sÄn borde inte ligga i byrÄlÄdan för lÀnge.
Om du nÄgonsin funderar pÄ att sÀlja...

Nice!! Byter du insert sjÀlv? om ja, behövs det nÄgot speciellt verktyg?
Jag kan svara pÄ hur jag brukar göra:) Jag anvÀnder en smörkniv i plast. Trycket emot och under bezeln, lÀgger an mot bandhornet. Tejpar bandhornet innan.
Behövs lite tryck innÄt mellan bezel och bandhorn sÄ slÀpper bezeln. Ploppa ut insertet. KrÀvs lite mer tryck för att trycka dit det insertet igen. Lite pill med fjÀdern. Kolla pÄ Youtube. DÀr finns bra filmer som visar detta. Lycka till!

Jag kan svara pÄ hur jag brukar göra:) Jag anvÀnder en smörkniv i plast. Trycket emot och under bezeln, lÀgger an mot bandhornet. Tejpar bandhornet innan.
Behövs lite tryck innÄt mellan bezel och bandhorn sÄ slÀpper bezeln. Ploppa ut insertet. KrÀvs lite mer tryck för att trycka dit det insertet igen. Lite pill med fjÀdern. Kolla pÄ Youtube. DÀr finns bra filmer som visar detta. Lycka till!

Tack för tipset :) dĂ„ gĂ„r det göra hemma med andra ord! Kul att kunna skifta mellan coke & pepsi! Sen fĂ„r jag se om jag törs sjĂ€lv eller om jag mĂ„ste bjuda ut nĂ„gon som kan pĂ„ en kall öl :D men innan det blir aktuellt Ă€r det bra att skaffa sig den dĂ€r GMT’n ;)

FrÄgan har kanske stÀllts tidigare (ber om ursÀkt isf :)), men Àr 116710LN och 116710BLNR discontinued?
De ligger fortfarande uppe pÄ Rolex egen hemsida, men pÄ handlarnas hemsidor Àr de borta (Rob, Nymans, m.fl.).
Jag stÄr sjÀlv i kö, dÀrav frÄgan.

Senast Àndrad:
FrÄgan har kanske stÀllts tidigare (ber om ursÀkt isf :)), men Àr 116710LN och 116710BLNR discontinued?
De ligger fortfarande uppe pÄ Rolex egen hemsida, men pÄ handlarnas hemsidor Àr de borta (Rob, Nymans, m.fl.).
Jag stÄr sjÀlv i kö, dÀrav frÄgan.
SlÀng ut frÄgan i denna trÄd https://klocksnack.se/threads/vÀntelista-rolex.91750/ sÄ fÄr du förhoppningsvis ett korrekt svar.:)

Tillbaka
Topp