Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja det Àr ju onekligen bÀsta klockan om man vÀljer att Àga en sportrolleJa för mig kÀnns det lite kaka pÄ kaka att bruka bÄde en 5-siffrig GMT och svart Sub, dÄ föredrar jag GMT med möjligheten att byta mellan pepsi/coke och svart
Fadeat svart insert har jag dock inte sett pÄ 16700/16710 endast pÄ lÄngt Àldre modeller, kÀnns inte som det svarta bleks sÀrskilt mycket pÄ naturlig vÀg?
Terapi för sjĂ€len.Ălskar att byta insert
Aldrig vĂ„gat prova men folk verkar ju byta insert lika ofta som det byts kallingar. Ăr rĂ€dd för att lilla "klickfjĂ€dern" ska försvinna eller att nĂ„got rĂ„kar paja eller bli skevt.. Ă€r jag löjlig som inte vĂ„gar prova?Ălskar att byta insert
Nej, det Ă€r en sund instĂ€llning tycker jagAldrig vĂ„gat prova men folk verkar ju byta insert lika ofta som det byts kallingar. Ăr rĂ€dd för att lilla "klickfjĂ€dern" ska försvinna eller att nĂ„got rĂ„kar paja eller bli skevt.. Ă€r jag löjlig som inte vĂ„gar prova?
SĂ„ liten Ă€r inte klickfjĂ€dern att den försvinner. Kolla ett par gĂ„nger pĂ„ youtube sĂ„ blir du tryggare. Jag anvĂ€nder en gammal smörkniv i plast nĂ€r jag tar bort bezeln sen Ă€r det âbaraâ att trycka dit insertet pĂ„ bezeln. FĂ€rdigt nĂ€r det knĂ€pper till. Kan vara lite knepigt dĂ„ du behöver ta i lite. Trycka pĂ„ bezeln Ă€r enklare.Aldrig vĂ„gat prova men folk verkar ju byta insert lika ofta som det byts kallingar. Ăr rĂ€dd för att lilla "klickfjĂ€dern" ska försvinna eller att nĂ„got rĂ„kar paja eller bli skevt.. Ă€r jag löjlig som inte vĂ„gar prova?
Jag lyckades pilla ut fjĂ€dern första gĂ„ngen jag bytte, var inget mer Ă€n att sĂ€tta tillbaka den pĂ„ plats (om du hittar den). Annars Ă€r det inga svĂ„righeter med sjĂ€lva bytet. AnvĂ€nd nĂ„got smalt i typ plast eller likande nĂ€r du tar bort bezeln bara sĂ„ slipper du göra mĂ€rken pĂ„ caset. NĂ€r du bytt ett par gĂ„nger och lĂ€rt dig knepen sĂ„ Ă€r det ett 5 minuters jobbAldrig vĂ„gat prova men folk verkar ju byta insert lika ofta som det byts kallingar. Ăr rĂ€dd för att lilla "klickfjĂ€dern" ska försvinna eller att nĂ„got rĂ„kar paja eller bli skevt.. Ă€r jag löjlig som inte vĂ„gar prova?
SĂ„ liten Ă€r inte klickfjĂ€dern att den försvinner. Kolla ett par gĂ„nger pĂ„ youtube sĂ„ blir du tryggare. Jag anvĂ€nder en gammal smörkniv i plast nĂ€r jag tar bort bezeln sen Ă€r det âbaraâ att trycka dit insertet pĂ„ bezeln. FĂ€rdigt nĂ€r det knĂ€pper till. Kan vara lite knepigt dĂ„ du behöver ta i lite. Trycka pĂ„ bezeln Ă€r enklare.
Lite sugen pÄ att köpa ett för att prova bleka pÄ konstgjord vÀg, blir det inte till gmt.n sÄ till SD.n iafNej, det Àr en sund instÀllning tycker jag
Det jag menar Àr: Àr man en b(r)ytare sÄ funderar man inte ens i dom banorna dÄ kör man bara.
Vill du byta insert oftare eller var det bara en kÀnsla?
Nice , det blir ett trevligt projekt. Det Àr alltid grymt spÀnnande och se nÀr folk bleker och vilka bra resultat det gÄr att fÄLite sugen pÄ att köpa ett för att prova bleka pÄ konstgjord vÀg, blir det inte till gmt.n sÄ till SD.n iaf
Ja jag har kikat lite trÄdar om klorblekning med blandade resultat, vissa riktigt fina! Orginalet lÄter jag bli ja lovar att dokumentera nÀr jag vÀl bestÀmt mig, God jul till dig med!Nice , det blir ett trevligt projekt. Det Àr alltid grymt spÀnnande och se nÀr folk bleker och vilka bra resultat det gÄr att fÄ
Bra att du behÄller originalet intakt.
DÄ tycker jag definitivt du ska bli en bytare Det vÄgar du och klarar, det gÄr lÀtt och fint.
Glöm inte att lÀgga upp en trÄd i Slöjd delen om blekningen, det Àr alltid skoj att följa
God Jul och god blekning
Nice , det blir ett trevligt projekt. Det Àr alltid grymt spÀnnande och se nÀr folk bleker och vilka bra resultat det gÄr att fÄ
Bra att du behÄller originalet intakt.
DÄ tycker jag definitivt du ska bli en bytare Det vÄgar du och klarar, det gÄr lÀtt och fint.
Glöm inte att lÀgga upp en trÄd i Slöjd delen om blekningen, det Àr alltid skoj att följa
God Jul och god blekning
Strunta i konstgjord vÀg - pressa i solen istÀlletJa jag har kikat lite trÄdar om klorblekning med blandade resultat, vissa riktigt fina! Orginalet lÄter jag bli ja lovar att dokumentera nÀr jag vÀl bestÀmt mig, God jul till dig med!
Den lÄnga men hederliga vÀgenStrunta i konstgjord vÀg - pressa i solen istÀllet
Strunta i konstgjord vÀg - pressa i solen istÀllet
Ălskar att byta insert
Pepsin som sitter pÄ (faded serif) gillar jag bÀstHar du nÄgon favorit?
Du fÄr nog steka sjukt mycket i solen innan det syns nÄgon blekning trots kalas sommarvÀderTack!! Glömde bort att jag bor i Sverige efter den sommar som varit
Ja nog fÄr du mer för en fullset vid försÀljning givetvis, mot motsvarande endast klocka, men man minskar samtidigt kundkretsen som Àr villiga att betala premium
Men hittar du vÀlprisat sÄ skulle jag gÄ pÄ det.
Men pÄ den öppna radarn Àr det för min del iaf för mycket premium pÄ dom Àldre fullseten för att skapa mervÀrde för egen del
Jag förstÄr dig exakt, jag Àr precis i det lÀget sjÀlv
Never look back....look ahead
snyggt, vad roligt...grattis!Slog till pÄ denna idag! KÀnner mig hel igen
Har letat ett tag efter en rootbeer. Sen kom denna ut och jag Äkte och kollade pÄ den idag , sÄ den fick följa med hemsnyggt, vad roligt...grattis!
Var det en slump att det blev idag eller har du scoutat?
Vad hÀrligt vilken trevlig julklapp.Har letat ett tag efter en rootbeer. Sen kom denna ut och jag Äkte och kollade pÄ den idag , sÄ den fick följa med hem
Slog till pÄ denna idag! KÀnner mig hel igen
Ser skarp ut! Vilket Är Àr den ifrÄn?Friskt!
Fullset frÄn 04aVad hÀrligt vilken trevlig julklapp.
DÄ fÄr vi se om vi snart blir fler i skaran
Blev det ett fullset? Ă r?
Ăr det möjligtvis denna du köpt?Fullset frĂ„n 04a
Det Ă€r min. Han nĂ€mnde nĂ„tt om att den kunde vara Ă€ldre men certet ska vara frĂ„n 04. Kan kolla och Ă„terkommaĂr det möjligtvis denna du köpt?
https://klocksnack.se/threads/blocket-och-andra-tokiga-annonser.1680/page-345
Vi diskuterade bezel, dial och lÀnk
Om det Àr din, kom gÀrna med input
Ăr det en 2004 i certet?