http://www.chrono.dk/produkter/ure/rolex/rolex-gmt-master-ii-g-s-4
Borde denna ha tritiumtavla?
Vad tycker ni om priset?
Vad tycker ni om priset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag vÄgar inte sÀg nÄgot om priset, men nyfiken som jag Àr sÄ kollade jag upp vad 50.000kr danska kostar hos Forex, och svaret Àr 72.000kr. Nu slipper ni andra göra det jobbethttp://www.chrono.dk/produkter/ure/rolex/rolex-gmt-master-ii-g-s-4
Vad tycker ni om priset?
Med anledning av valutakursen ligger den nog lite vÀl högt, kan jag tycka. Tittar man pÄ C24, dÀr priserna brukar vara prutbara, finns det exemplar att fÄ tag i som Àr 6-9k billigare.http://www.chrono.dk/produkter/ure/rolex/rolex-gmt-master-ii-g-s-4
Vad tycker ni om priset?
Jag vÄgar inte sÀg nÄgot om priset, men nyfiken som jag Àr sÄ kollade jag upp vad 50.000kr danska kostar hos Forex, och svaret Àr 72.000kr. Nu slipper ni andra göra det jobbet
Brukar vÀl bli lite billigare om man gör banköverföring, dock.
Absolut ligger den lite högt. Speciellt om de Àr en servicetavla.. Men gillade boetten ÀndÄ för att vara frÄn tidigt -90Med anledning av valutakursen ligger den nog lite vÀl högt, kan jag tycka. Tittar man pÄ C24, dÀr priserna brukar vara prutbara, finns det exemplar att fÄ tag i som Àr 6-9k billigare.
Ăr den frĂ„n tidigt 90-tal ska det vara tritium, tror swiss made tavlorna inte kom förens -97/98 ish!Absolut ligger den lite högt. Speciellt om de Ă€r en servicetavla.. Men gillade boetten Ă€ndĂ„ för att vara frĂ„n tidigt -90
Har du nÄgon koll pÄ om de borde vara tritium? Har kollat gmtmasterhistory eller vad sidan heter, och Àven lite google utan resultat.
Precis, borde ju inte kommit tidigare till tvĂ„ton-serien?!Ăr den frĂ„n tidigt 90-tal ska det vara tritium, tror swiss made tavlorna inte kom förens -97/98 ish!
The real MVP, som kör wg pepsi nÀr den finns i stÄl. Respekt!Hade möte hela eftermiddagen med en herre som bar WG pepsi. Lyckades inte ta nÄgra bilder sÄ vet egentligen inte varför jag skriver detta men jÀvlar. Helt golvad.
LÄter skoj, sanningshalten att en AD ens vet om vilka slÀpp Rolex kommer att göra i framtiden Àr nÀstintill obefintlig. Att de dessutom fÄr höra av sig till kunder och tillochmed börja en vÀntelista gÄr ju helt emot Rolex senaste slÀpp!Dam dam daaaaam...
Dam dam daaaaam...
SpÀnnandeLÄter skoj, sanningshalten att en AD ens vet om vilka slÀpp Rolex kommer att göra i framtiden Àr nÀstintill obefintlig. Att de dessutom fÄr höra av sig till kunder och tillochmed börja en vÀntelista gÄr ju helt emot Rolex senaste slÀpp!
BerÀtta merTycker det finns flera saker som talar för detta sÄ Àr inte förvÄnad.
BerÀtta mer
Fortfarande mycket spring efter BLNR, men ja, mer och mer pekar Ät fler nya GMTsRPR sÀger det, nytt urverk finns tillgÀngligt, ny boett finns tillgÀnglig, 116710LN Àr trött, 116710BLNR Àr trött, jag Àr trött (kanske borde byta ut mig ocksÄ) ... o.s.v.
The real MVP, som kör wg pepsi nÀr den finns i stÄl. Respekt!
Samma boett pĂ„ 116710 och 126710. Bara ânyâ polering.RPR sĂ€ger det, nytt urverk finns tillgĂ€ngligt, ny boett finns tillgĂ€nglig, 116710LN Ă€r trött, 116710BLNR Ă€r trött, jag Ă€r trött (kanske borde byta ut mig ocksĂ„) ... o.s.v.
Enligt Rolex sjĂ€lva Ă€r det inte samma boett, luggarna Ă€r mer slimmade pĂ„ 126710. Dock svĂ„rt att avgöra skillnaden med blotta ögat.Samma boett pĂ„ 116710 och 126710. Bara ânyâ polering.
Aha, intressant. Har lĂ€st jĂ€mförelser (Hodinkee m.fl.), som konstaterar samma dimensioner pĂ„ caset. Rolex sjĂ€lva sĂ€ger ju att de har âredesignatâ luggarna. Jag förstod av artiklarna att detta handlade om ny poleringsteknik snarare Ă€n nytt case?Enligt Rolex sjĂ€lva Ă€r det inte samma boett, luggarna Ă€r smalare pĂ„ 126710. Dock svĂ„rt att avgöra med blotta ögat.
Jag vet inte om motsatsen har bevisats men det var ju tal om att 126710 endast skulle passa jubileelĂ€nken till skillnad frĂ„n de andra. Om sĂ„ Ă€r fallet sĂ„ Ă€r ju bandhornen rent tekniskt per definition omdesignade, Ă€ven om det inte har med bredden att göra.Aha, intressant. Har lĂ€st jĂ€mförelser (Hodinkee m.fl.), som konstaterar samma dimensioner pĂ„ caset. Rolex sjĂ€lva sĂ€ger ju att de har âredesignatâ luggarna. Jag förstod av artiklarna att detta handlade om ny poleringsteknik snarare Ă€n nytt case?
SÄ har jag ocksÄ förstÄtt saken, spring bar samt hÄl för dessa Àr annorlunda placerade.Jag vet inte om motsatsen har bevisats men det var ju tal om att 126710 endast skulle passa jubileelÀnken till skillnad frÄn de andra. Om sÄ Àr fallet sÄ Àr ju bandhornen rent tekniskt per definition omdesignade, Àven om det inte har med bredden att göra.
LÄter skoj, sanningshalten att en AD ens vet om vilka slÀpp Rolex kommer att göra i framtiden Àr nÀstintill obefintlig. Att de dessutom fÄr höra av sig till kunder och tillochmed börja en vÀntelista gÄr ju helt emot Rolex senaste slÀpp!
Det roliga Àr att det Àr sÄ jÀkla fail gjort. JubileelÀnken frÄn 126710 passar inte pÄ 116710 men oyster frÄn 116710 passar pÄ 126710Jag vet inte om motsatsen har bevisats men det var ju tal om att 126710 endast skulle passa jubileelÀnken till skillnad frÄn de andra. Om sÄ Àr fallet sÄ Àr ju bandhornen rent tekniskt per definition omdesignade, Àven om det inte har med bredden att göra.
ApropÄ byte av lÀnkar osv, visst passar en superjubilee frÄn en dj 36 rakt av pÄ en gmt master?
SÄg ut att sitta fint kul!Jag hade inga problem att sÀtta superjubilee frÄn min 116234 pÄ min 16710.
Enda bilden jag hittade just nu: https://klocksnack.se/posts/2470649/
/B
Mycket fint! Och det bör gÄ lika bra med en 116710 va?Jag hade inga problem att sÀtta superjubilee frÄn min 116234 pÄ min 16710.
Enda bilden jag hittade just nu: https://klocksnack.se/posts/2470649/
/B
Det ska gÄ bra, tror @Ernesto kör superjubilee pÄ sin 116710LN ?Mycket fint! Och det bör gÄ lika bra med en 116710 va?