• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT tråden 👊🏼…

Förslagsvis den AD som har kortast kö.

Det finns "rätt" många worldwide. Vilken som har kortast kö är spekulativt.
Om jag skulle få ge ett förslag så skulle det vara någon AD i London, New York eller Hongkong/Singapore. Det tuffaste blir att övertyga dem om att du är en superkund på sikt och att de ska vilja investera i er relation. Inte helt sällan krävs det att du köper flera klockor samtidigt om du inte är erkänd av något skäl. (Och min erfarenhet så gäller det oftast att det är högmarginal-klockor i ädelmetaller).

Sitter och funderar på att byta ut länken på min GMT till ett gummiband. Är det bara att gå in till AD och de funkar? Har aldrig tidigare bytt armband på en klocka så har ingen erfarenhet av det. Den ska ändå in på service någorlunda snart så tänkte slå två flugor i en smäll. Om det spelar någon roll så är min tanke att gå till Bergströms i Malmö. Men tänkte att ni här har bättre koll på förfarandet generellt utan vinstintresse så frågar här innan jag springer ner och frågar dom :)

Någon som vet vad det är för leveranstid ? :)

Just nu är det den coolaste katten i sta'n. Klockan alla vill ha (jag också, ska villigt erkännas) och efterfrågespiralen drivs på ytterligare av det faktum att många vill ha den. Man jagar det andra också jagar för att det är svårt att få tag i och en hög efterfrågan får ett egenvärde. Men vad händer om det kommer nya ännu coolare katter i Basel om ett par månader?

Tillbaka
Topp