• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Fortfarande nöjd med lakrits :)

3XNzGgV.jpg

Hej Gott Folk!

Skulle behöva lite hjÀlp. Har kikat in en klocka pÄ Chrono. Handlaren har jag stort förtroende för, dÄ referenserna Àr goda och Trusted Checkout Àr vad som gÀller. Det jag undrar mer Àr generellt vad ni tycker om klockan (skick vs pris) och om det Àr nÄgot speciellt jag ska tÀnka pÄ? Helt enkelt behöver jag kanske hjÀlp att fyra av avtryckaren, eller puttas bort ifrÄn affÀren.

(klockan Àr tydligen reserverad för mig i 24H utan att jag bett om det.)

Det gÀller följande ur:
https://www.chrono24.com/rolex/gmt-master-ii--16713--root-beer---tiger-eye---id8927811.htm
root.png

Hej Gott Folk!

Skulle behöva lite hjÀlp. Har kikat in en klocka pÄ Chrono. Handlaren har jag stort förtroende för, dÄ referenserna Àr goda och Trusted Checkout Àr vad som gÀller. Det jag undrar mer Àr generellt vad ni tycker om klockan (skick vs pris) och om det Àr nÄgot speciellt jag ska tÀnka pÄ? Helt enkelt behöver jag kanske hjÀlp att fyra av avtryckaren, eller puttas bort ifrÄn affÀren.

(klockan Àr tydligen reserverad för mig i 24H utan att jag bett om det.)

Det gÀller följande ur:
https://www.chrono24.com/rolex/gmt-master-ii--16713--root-beer---tiger-eye---id8927811.htm
root.png
Olika lÀnk pÄ bilderna, vilken Àr det som följer med?

Jag ser bara en lÀnk.Vilka bilder har olika? :/

Edit: Àr det rosÚ vs gulguld pÄ bilderna eller Àr det ljuset?
Det Àr olika lÀnkar. Solida och icke solida ÀndlÀnkar. Syns vÀl pÄ bilderna som Àr tagna pÄ baksidan av klockan. DÀr ser man solida ÀndlÀnkar. PÄ bild nummer Ätta Àr det icke solida ÀndlÀnkar.

Senast Àndrad:
Och vÀl runda former pÄ boetten, du fÄr absolut ett mycket roligare exemplar för de pengarna.
Vill minnas att LW har 2st rootbeer till salu för runt de pengarna, har inte tittat nÀrmare pÄ hur de exemplaren ser ut dock :)

@hejsam
LW har en inne. Den Àr dyrare med klart skarpare boett, men klart rundare ring och utan box. :) men tack för input.

Ska vara lite kylig för en gÄngs skull. Mitt vanliga jag hade redan köpt.

OsĂ€ker pĂ„ om detta inlĂ€gg fĂ„r ligga hĂ€r, kanske platsar bĂ€ttre i â€Ă€r den Ă€kta-trĂ„den” i sĂ„ fall kan admin radera detta inlĂ€gg, men tĂ€nkte att i denna trĂ„d finns mest GMT kunskap:

DÄ jag inte sjÀlva Àr superkunnig pÄ omrÄdet tÀnkte jag nyttja er experthjÀlp, klockan ifrÄga har en lite udda bakgrundsinformation, köpts fram tillbaka över vÀrlden, Teneriffa - USA - Luxuary Watches - slutkund. Behöver inte vara nÄgot mÀrkligt alls, men skadar aldrig att stÀlla frÄgan om ni tycker er se nÄgot konstigt:
3684fbc2-9249-4fd5-81bb-28616a2f45ee-png.1048175

55e445a2-146b-4db3-a673-761db20af694-png.1048176

Det finns t.o.m ett Àkthetsintyg frÄn Rob Engström, men varför fixar man det om man Àr enda Àgaren? Saken Àr att sÀljaren Àr supertrevlig och skickar lÄnga svar och utförlig information, sÄ det kÀnns helt sjukt att man av den anledningen blir misstÀnksam...han Àr liksom för tillmötesgÄende (lÄter mÀrkligt, jag hör det sjÀlv :) )

Tacksam för er input om denna klocka

OsĂ€ker pĂ„ om detta inlĂ€gg fĂ„r ligga hĂ€r, kanske platsar bĂ€ttre i â€Ă€r den Ă€kta-trĂ„den” i sĂ„ fall kan admin radera detta inlĂ€gg, men tĂ€nkte att i denna trĂ„d finns mest GMT kunskap:

DÄ jag inte sjÀlva Àr superkunnig pÄ omrÄdet tÀnkte jag nyttja er experthjÀlp, klockan ifrÄga har en lite udda bakgrundsinformation, köpts fram tillbaka över vÀrlden, Teneriffa - USA - Luxuary Watches - slutkund. Behöver inte vara nÄgot mÀrkligt alls, men skadar aldrig att stÀlla frÄgan om ni tycker er se nÄgot konstigt:

Det finns t.o.m ett Àkthetsintyg frÄn Rob Engström, men varför fixar man det om man Àr enda Àgaren? Saken Àr att sÀljaren Àr supertrevlig och skickar lÄnga svar och utförlig information, sÄ det kÀnns helt sjukt att man av den anledningen blir misstÀnksam...han Àr liksom för tillmötesgÄende (lÄter mÀrkligt, jag hör det sjÀlv :) )

Inga konstigheter. Det Àr normalt att klockor vÀxlar hÀnder ett par gÄnger innan de nÄr slutkund. AngÄende Àktenhetsintyget sÄ kan det ju vara för att försÀkra sig sjÀlv om att allt Àr som det ska och kunna sova bÀttre om nÀtterna.

Klockan Àr köpt i Teneriffa av en amerikan och nu har din sÀljare den. Inget konstigt med det? Ser inga fel pÄ den

Vad Àr det du ska ge för den? Om man fÄr frÄga! :)

Tillbaka
Topp