Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
I dubbel bemÀrkelse!det blev 2 sidor med konstiga hjul och annat
30 Är utan service har en tendens att resultera i en del utbytta delar.jag blev lite förvÄnad över hur mycket man kan byta första gÄngen man servar sin klocka![]()
SÄ kan det vara men klockan kan ÀndÄ mÄ bra av en servicemmm det konstiga var att klockan höll tiden lika bra före den efterlÀngtade servicen, gÄr tydligen pÄ viljestyrka
Vad kostade servicen?mmm det konstiga var att klockan höll tiden lika bra före den efterlÀngtade servicen, gÄr tydligen pÄ viljestyrka
Coolt!pepsi ringen har fÄtt lite stryk, frÀmst tror jag att det Àr bastun som varit elak![]()
Det skall han inte sÀljaCoolt!
Var det inte nÄn som sökte ett naturligt blekt pepsi pÄ köpes?![]()
Naturligtvis inteDet skall han inte sÀlja
knappt 14 brakare, dividerat pÄ 30 Är sÄ blir det ju nÀstan gratis!Vad kostade servicen?
stÀmmer, det sentimentala vÀrdet överstiger det monetÀra vÀrdetDet skall han inte sÀlja
Om du fick 100k dÄ?stÀmmer, det sentimentala vÀrdet överstiger det monetÀra vÀrdet
Hitta nÄgon som betalar detOm du fick 100k dÄ?![]()
nÀ, dÀremot sÄ Àr vÀl tanken att klockan ska deltidspensioneras och jag ska köpa en ny rolex, men lite osÀker pÄ vilken. sub, explorer 1 eller kanske nÄgot annatOm du fick 100k dÄ?![]()
Kanske vÀrt att vÀnta pÄ baselworld 2019 om du söker nytt!nÀ, dÀremot sÄ Àr vÀl tanken att klockan ska deltidspensioneras och jag ska köpa en ny rolex, men lite osÀker pÄ vilken. sub, explorer 1 eller kanske nÄgot annat
Kul med bilder och inlÀgg! Ett tips: Du kan ha mer Àn en bild per inlÀgg, visste du det? DÄ slipper du spamma med flera posts pÄ rakennu ska detta mÀsterverk gÄ ner pÄ deltid, frÄgan Àr vad jag ska köpa för nÄgon ny ersÀttare, förslag?
mvh
//d
knappt 14 brakare, dividerat pÄ 30 Är sÄ blir det ju nÀstan gratis!
Kostnad tillkommer för delar, var en lĂ„ng listaĂr 14000 standardservice i normalfallet eller Ă€r det pĂ„lĂ€gg pĂ„ diverse delar? Förhörde mig nĂ€mligen i Köpenhamn i höstas gĂ€llande 1675 dĂ„ lĂ„g en service pĂ„ vintage modellerna pĂ„ ca 10000 danska och om man applicerar vĂ„ran vĂ€rdelösa valuta pĂ„ det blir det ju ca 14000. I sĂ„ fall Ă€r ju prisbilden rĂ€tt lik mellan Danmark och Sverige.
Roligt att du har haft din klocka sÄ pass lÀnge. Hade fortsatt bruka den klockan nu nÀr den Àr genomgÄngen. Köpt nÄgot annat först nÀr du verkligen vet vad du vill ha. Hade inte betalt nÄgra premium för att fÄ tag i nÄgon ny Rolex frÄn ÄterförsÀljarna eller grÄmarknaden. DÄ hade jag hellre köpt en vintagemodell eller satt upp mig i kö pÄ en ny och vÀntat.
Ăr det inte ganska mycket premium pĂ„ vintage Rolex?Ăr 14000 standardservice i normalfallet eller Ă€r det pĂ„lĂ€gg pĂ„ diverse delar? Förhörde mig nĂ€mligen i Köpenhamn i höstas gĂ€llande 1675 dĂ„ lĂ„g en service pĂ„ vintage modellerna pĂ„ ca 10000 danska och om man applicerar vĂ„ran vĂ€rdelösa valuta pĂ„ det blir det ju ca 14000. I sĂ„ fall Ă€r ju prisbilden rĂ€tt lik mellan Danmark och Sverige.
Roligt att du har haft din klocka sÄ pass lÀnge. Hade fortsatt bruka den klockan nu nÀr den Àr genomgÄngen. Köpt nÄgot annat först nÀr du verkligen vet vad du vill ha. Hade inte betalt nÄgra premium för att fÄ tag i nÄgon ny Rolex frÄn ÄterförsÀljarna eller grÄmarknaden. DÄ hade jag hellre köpt en vintagemodell eller satt upp mig i kö pÄ en ny och vÀntat.
Service kostade typ 6k resten var nya prylar glas lĂ„s krona ring rotor osvĂr det inte ganska mycket premium pĂ„ vintage Rolex?
Service kostade typ 6k resten var nya prylar glas lÄs krona ring rotor osv
Kostnad tillkommer för delar, var en lÄng listaannars börjar vÀl en service pÄ 6k, vissa delar brukar vÀl dock ingÄ.
Ăr det inte ganska mycket premium pĂ„ vintage Rolex?
PrismÀssigt absolut, men jag hade hellre betalt ett marknadspris pÄ nÄgot som inte gÄr att köpa nytt om man nu absolut vill ha en sÄdan klocka. En ny Rolex GMT och Daytona för att nÀmna tvÄ hypade modeller kan man fortfarande köpa över disk om man Àr beredd att vÀnta och det hade jag gjort alla dagar i veckan. Viker konjunkturen kommer sÀljarna att vara mer Àrliga i sin förvÀntade prisbild. DÀrmed inte sagt att jag hade köpt vintage modeller idag. Hade inte betalt de nivÄer som man begÀr för 1675 helt enkelt för att jag tycker ett det Àr vansinnigt mycket pengar. MÄnga har helt tappat fotfÀstet vad som krÀvs för att spara ihop den typen av belopp. Med det sagt har jag inga avsikter att sÀlja nÄgon av mina vintage klockor. De köptes pÄ andra nivÄer av andra skÀl Àn som investeringar. Jag hade varit nöjd om jag fick igen vad jag betalade. Det var sÄ tankegÄngen gick och sedan blev vÀrlden galen.