• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Var inne pÄ LW igÄr och kollade in den nya vitgulds GMT med meteorittavlan. Trodde tavlan skulle vara lite mera iögonfallande, den var lite för ljus tyckte jag. Hade gÀrna sett att den varit lite mörkare. Visst var den snygg men jag blev nog ÀndÄ lite besviken pÄ att tavlan inte var sÄ stor aha upplevelse.

Var inne pÄ LW igÄr och kollade in den nya vitgulds GMT med meteorittavlan. Trodde tavlan skulle vara lite mera iögonfallande, den var lite för ljus tyckte jag. Hade gÀrna sett att den varit lite mörkare. Visst var den snygg men jag blev nog ÀndÄ lite besviken pÄ att tavlan inte var sÄ stor aha upplevelse.
Kan det inte vara viss variation mellan olika klockor i och med att det Àr en sten och inte nÄgot maskinframstÀllt? Kanske finns en mörkare dÀr ute nÄn stans.

Kan det inte vara viss variation mellan olika klockor i och med att det Àr en sten och inte nÄgot maskinframstÀllt? Kanske finns en mörkare dÀr ute nÄn stans.
SÄ Àr det, tycker jag sett bilder pÄ nÄgon mörkare eller sÄ Àr det bara sÄ pÄ bild. SvÄrt nog att fÄ en till listpris, sÄ det blir nog att köpa det som man fÄr chans till.
Lite osÀker pÄ om det blir köp dÄ jag mÄste sÀlja min Batman i sÄ fall. Gillar nog den lite för mycket tror jag.

Tror alla dom tavlorna Àr framstÀllda frÄn samma meteor.. SÄ tror det ska vara samma nyans men olika mönstring

Denna fick följa med mig idag.
Är en vĂ€ldigt gĂ„ngbar klocka!
D0C3E269-D53C-48D4-BF33-1241A9568894.jpeg
C9AA904A-7B6A-4BB0-9847-567B9EA95D9B.jpeg

Det Àr det inte.
Person A annonserar för 115k, fÄr sÄlt för 95k och sÀtter den som avslutad.
Person B/C/D blir upphetsade och lĂ€gger ut sina polerade GMT’s för 120k och vips sĂ„ har vi ett ”marknadspris”.

Det Àr vÀl sÄ det sett ut senaste Ären.
SÄ din frÄga antyder ju att du levt under en sten senaste tiden. Eller kan det vara sÄ att du redan visste detta men gillar att provocera folk?

Det vore ju isÄfall rÀtt... oskönt :rolleyes:

Det Àr det inte.
Person B/C/D blir upphetsade och lĂ€gger ut sina polerade GMT’s för 120k och vips sĂ„ har vi ett ”marknadspris”.

SÄ din frÄga antyder ju att du levt under en sten senaste tiden. Eller kan det vara sÄ att du redan visste detta men gillar att provocera folk?

Alltid intressant att diskutera prislÀget. Inte sÄ provocerande tycker jag.

Det Àr det inte.

Hittar inte det du syftar pÄ, men dÀremot flera för runt 100k för ett litet tag sen.

Alltid intressant att diskutera prislÀget. Inte sÄ provocerande tycker jag.

Syftat kanske mer pÄ sjÀlva anvÀndaren, som Äterkommande kommer med liknande kommentarer, Àn sjÀlva diskussionen.

Hittar inte det du syftar pÄ, men dÀremot flera för runt 100k för ett litet tag sen.

Du tycker inte sjÀlv att du antytt liknande i andra trÄdar? För att vara tydlig sÄ förstÄr jag, som inte ens kÀnner dig, att du Àr otroligt trött pÄ prislÀget, marknaden och köparna av nyare stÄlrolex.

Men det behöver inte uttryckas i varje trÄd hela tiden. 80% av forumet ser att saker Àr skit och dÀrför kommer de inte sÀljas :)

Syftat kanske mer pÄ sjÀlva anvÀndaren, som Äterkommande kommer med liknande kommentarer, Àn sjÀlva diskussionen.

Du tycker inte sjÀlv att du antytt liknande i andra trÄdar? För att vara tydlig sÄ förstÄr jag, som inte ens kÀnner dig, att du Àr otroligt trött pÄ prislÀget, marknaden och köparna av nyare stÄlrolex.

Men det behöver inte uttryckas i varje trÄd hela tiden. 80% av forumet ser att saker Àr skit och dÀrför kommer de inte sÀljas :)
Det du skriver om har ju inget att göra med denna 16710.

Det du skriver om har ju inget att göra med denna 16710.

Inte om sjÀlva klockan, men om din kommentar.

Du vet mycket vÀl om att den inte bör gÄ för 115k.
Redan dÀr Àr din frÄga en antydan till annat.
Och i min mening sÄ Àr det en provokation mot sÀljaren och hans prissÀttning. Vilket jag sedan förtydligar, inte Àr nÄgot nytt frÄn din sida.

Och i min mening sÄ Àr det en provokation mot sÀljaren och hans prissÀttning. Vilket jag sedan förtydligar, inte Àr nÄgot nytt frÄn din sida.
Okej

Dom verkar ligga runt 100 om nu nÄgon slÀnger ut en för 115 sÄ Àr det kanske inte sÄ mycket att skriva hem om.

HÄller med om det, la ut min 16710 för 100k och den var sÄld inom 5 minuter sÄ jag hade nog kunnat begÀra ett högre pris för den :D
MÀrkligt hur det kan vara. FÄtt en hel del dÀcksparkare pÄ den hÀr men inte sÄ mÄnga bud. Om din flög ivÀg för 100 borde denna flyga ivÀg för 109 kan man tycka. Inte varje dag man fÄr tag i en fin 16750 med matt tavla
20190710_144351.jpg

MÀrkligt hur det kan vara. FÄtt en hel del dÀcksparkare pÄ den hÀr men inte sÄ mÄnga bud. Om din flög ivÀg för 100 borde denna flyga ivÀg för 109 kan man tycka. Inte varje dag man fÄr tag i en fin 16750 med matt tavla
20190710_144351.jpg
Folk köper inte sÄnt dÀr lÀngre. Upplevs osÀkrare.

20190710_144351.jpg

Tror det Àr för att det Àr en 16750. Hade det varit en 16710 kunde jag varit intresserad.

Tillbaka
Topp