• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Hur lĂ„ng var tillverkningen/försĂ€ljningen av den helsvarta tavla/ringen med grön visare? Ångrar att jag inte slog till pĂ„ en sĂ„dan, verkligen wow-kĂ€nsla pĂ„ den

Hur lĂ„ng var tillverkningen/försĂ€ljningen av den helsvarta tavla/ringen med grön visare? Ångrar att jag inte slog till pĂ„ en sĂ„dan, verkligen wow-kĂ€nsla pĂ„ den

Gillar den skarpt! :)
47556CB7-01FA-4623-8C82-07A114FCA0C5.jpeg

Polerade lÀnkar och den gröna visare höjer den till en nivÄ som fÄ nÄr upp till, det Àr fortfarande sÄ stilrent. Grattis till en fantastisk klocka!
Det Àr inte för sent att köpa en?

Tjena!

var tidigare under dagen pĂ„ Engströms ur i jönköping för att se om de kunde byta insert pĂ„ min 16710 (Coke) till pepsi, fick ett nej av urmakaren dĂ„ dom inte fĂ„r modifiera Rolex klockor och att den med pepsi hade en annan ref 16700, har lĂ€st i tidigare trĂ„dar att man lĂ€mnat in till andra ad och fĂ„tt den bytt. Är detta nĂ„got nytt dom börjat med?

tacksam för svar.

/pappy
Tror dÀremot att 16700 ej gick att köpa med coke, den sÄldes med pepsi eller svart bezel, coke fanns bara till 16710, sÄ urmakaren kanske rörde ihop det lite. Sen kan de blivit mer restriktiva pÄ att sÀlja lösa inserts pÄ senare tid pÄ uppmaning av Rolex.

NÄgon som provat superjubilee 63600 pÄ en 16710? Passar endbitarna bra till luggarnas höjd och form t ex?
En bild för att pigga upp.
CE840CD0-7E78-4D20-8837-E9BE24844520.jpeg

Och en bild i profil med jubilee 62510

BE697826-B221-490E-A673-6B40434A5C77.jpeg
ÄndlĂ€nkarna sluter inte 100% tĂ€tt mot boetten eftersom de Ă€r anpassade för ett case pĂ„ 36 mm. Vidare fungerar 63600 inte med de tjockare professional-bandstiften som Ă€r avsedda för GMT, vilket gör att du mĂ„ste köra med tunnare bandstift frĂ„n exempelvis DJ. De tunnare stiften kan tyvĂ€rr sabba lugghĂ„len pĂ„ sikt eftersom de glappar om de monteras pĂ„ professional-modeller.

ÄndlĂ€nkarna sluter inte 100% tĂ€tt mot boetten eftersom de Ă€r anpassade för ett case pĂ„ 36 mm. Vidare fungerar 63600 inte med de tjockare professional-bandstiften som Ă€r avsedda för GMT, vilket gör att du mĂ„ste köra med tunnare bandstift frĂ„n exempelvis DJ. De tunnare stiften kan tyvĂ€rr sabba lugghĂ„len pĂ„ sikt eftersom de glappar om de monteras pĂ„ professional-modeller.
Aha, jag trodde det var endbitar passande sexsiffrig Gmt?
TÀnkte pÄ denna annons
https://klocksnack.se/threads/rolex-superjubilee-63600-prisbump.129439/

ÄndlĂ€nkarna Ă€r fasta pĂ„ 63600, sĂ„ den Suben har bĂ„de fel Ă€ndlĂ€nkar och bandstift. Finns inga OEM-Ă€ndlĂ€nkar för 63600 som passar sexsiffrig GMT dĂ„ lĂ€nken endast Ă€r avsedd för DJ 36.
Ok, tack för bra info. SÄ lÀnken som t ex @Pelarn har Àr en annan?

FÄr nöja mig med min 62510 dÄ. Blir nog bÀttre harmoni Àven om jag verkligen gillar hidden clasp.
624A17C8-6F2D-4019-B6E8-48D5176AC4E9.jpeg
2327E195-AEC0-42BA-B5C4-649C4717798F.jpeg

Senast Àndrad:
Ok, tack för bra info. SÄ lÀnken som t ex @Pelarn har Àr en annan?

FÄr nöja mig med min 62510 dÄ. Blir nog bÀttre harmoni Àven om jag verkligen gillar hidden clasp.
624A17C8-6F2D-4019-B6E8-48D5176AC4E9.jpeg
2327E195-AEC0-42BA-B5C4-649C4717798F.jpeg
Ja precis, lÀnken till 126710 har ÀndlÀnkar som Àr avsedda för just den refen.

62510 Àr grymt pÄ 16710! Personligen tkr jag att det kÀnns bÀttre med korrekta grejer :)

Tjena!

var tidigare under dagen pĂ„ Engströms ur i jönköping för att se om de kunde byta insert pĂ„ min 16710 (Coke) till pepsi, fick ett nej av urmakaren dĂ„ dom inte fĂ„r modifiera Rolex klockor och att den med pepsi hade en annan ref 16700, har lĂ€st i tidigare trĂ„dar att man lĂ€mnat in till andra ad och fĂ„tt den bytt. Är detta nĂ„got nytt dom börjat med?

tacksam för svar.

/pappy

Hej. Jobbar som urmakare pÄ just Engströms i Jönköping.
Fick detta skickat till mig och tÀnkte att jag skaffar ett konto och viker mer mig och min arbetsplats fullstÀndigt. I korthet, ni har rÀtt och vi hade fel.
Ber om ursÀkt för detta.
Finns absolut bÄde Coke och Pepsi till 16710. Har bÄda pÄ lager sÄ vÀlkommen in om det fortfarande Àr intressant sÄ löser vi det.

Vidare mÄste jag sÀga att vi jobbar pÄ att inte vara sÄ stiff ;) Men har en del regler att följa. Regler som vi ibland tycker vad vi vill om men inte gÀrna frÄngÄr.

Hej. Jobbar som urmakare pÄ just Engströms i Jönköping.
Fick detta skickat till mig och tÀnkte att jag skaffar ett konto och viker mer mig och min arbetsplats fullstÀndigt. I korthet, ni har rÀtt och vi hade fel.
Ber om ursÀkt för detta.
Finns absolut bÄde Coke och Pepsi till 16710. Har bÄda pÄ lager sÄ vÀlkommen in om det fortfarande Àr intressant sÄ löser vi det.

Vidare mÄste jag sÀga att vi jobbar pÄ att inte vara sÄ stiff ;) Men har en del regler att följa. Regler som vi ibland tycker vad vi vill om men inte gÀrna frÄngÄr.

Snyggt! Fel kan vi alla göra, det handlar om hur man hanterar det.

Tillbaka
Topp