• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Hej. Jobbar som urmakare pÄ just Engströms i Jönköping.
Fick detta skickat till mig och tÀnkte att jag skaffar ett konto och viker mer mig och min arbetsplats fullstÀndigt. I korthet, ni har rÀtt och vi hade fel.
Ber om ursÀkt för detta.
Finns absolut bÄde Coke och Pepsi till 16710. Har bÄda pÄ lager sÄ vÀlkommen in om det fortfarande Àr intressant sÄ löser vi det.

Vidare mÄste jag sÀga att vi jobbar pÄ att inte vara sÄ stiff ;) Men har en del regler att följa. Regler som vi ibland tycker vad vi vill om men inte gÀrna frÄngÄr.
Faktiskt, en eloge för att ni tar det sÄ hÀr! Snyggt!

Fick detta skickat till mig och tÀnkte att jag skaffar ett konto och viker mer mig och min arbetsplats fullstÀndigt. I korthet, ni har rÀtt och vi hade fel.
Ber om ursÀkt för detta.
Finns absolut bÄde Coke och Pepsi till 16710. Har bÄda pÄ lager sÄ vÀlkommen in om det fortfarande Àr intressant sÄ löser vi det.

Vidare mÄste jag sÀga att vi jobbar pÄ att inte vara sÄ stiff ;) Men har en del regler att följa. Regler som vi ibland tycker vad vi vill om men inte gÀrna frÄngÄr.

hej!

SÄnt som hÀnder ju, va hÀrligt att ni följde upp pÄ detta, mycket proffsigt i min mening. DÄ kikar jag in hos er i veckan.

tack

Ber om ursÀkt för detta.

Eloge till dig som följer upp detta hÀr! SjÀlv har jag varit inne hos er pÄ Engströms i Jönköping mÄnga gÄnger och alltid fÄtt ypperligt bemötande!

1675 Gilt pÄ lÀder:)
49A35CE4-9A8D-4332-B790-B44CE649CD84.jpeg

Lurar pÄ att dra tillbaks min annons pÄ 16710 A-serie. Gillar boetten men jag Àr hopplös pÄ att uppskatta fÀrg. Kanske ska göra ett försök med svart insert. Jag uppskattar ju lite mer nedtonat. Skulle ett grÄblekt insert funka? KÀnns nÀstan som att tritium Àr ett krav dÀr?

A1586A98-D45D-47F9-830C-793ED5FBF941.jpeg

Lurar pÄ att dra tillbaks min annons pÄ 16710 A-serie. Gillar boetten men jag Àr hopplös pÄ att uppskatta fÀrg. Kanske ska göra ett försök med svart insert. Jag
Dra tillbaka !
uppskattar ju lite mer nedtonat. Skulle ett grÄblekt insert funka? KÀnns nÀstan som att tritium Àr ett krav dÀr?

A1586A98-D45D-47F9-830C-793ED5FBF941.jpeg

SÀlj inte njut av en ekonisk klocka, kanske ligger pÄ 10k till midsommar, men det gör den inte mindre vÀrd.

Skiter lite i hur det gÄr ekonomiskt för den framöver. Andra klockor lÀr ju ocksÄ gÄ ner sÄ summan av mina klockkuponger Àr konstant :)

Men frÄgan Àr om man ska slÀppa tanken pÄ fadat insert pÄ luminova?

Skiter lite i hur det gÄr ekonomiskt för den framöver. Andra klockor lÀr ju ocksÄ gÄ ner sÄ summan av mina klockkuponger Àr konstant :)

Men frÄgan Àr om man ska slÀppa tanken pÄ fadat insert pÄ luminova?
Med svart insert sÄ blir det ju som en lite smidigare Submariner med en röd visare. Prova med det.

Fotopaus och den eviga frÄgan, vilken kombination Àr bÀst?
4B546C8A-8BDC-441F-99E1-A3E8F5997FD7.jpeg

Och en följdfrÄga, Àr Coke och det naturligt blekta insertet original s k sherif? Ser ut som de har den lilla svansen pÄ tvÄorna.
De tvÄ i mitten Àr Àldre serifinserts som dessutom ser riktigt trevliga ut. De tvÄ andra Àr serviceinserts. Klockor frÄn F-serien (om jag inte missminner mig) och nyare levererades dock med serviceinserts redan frÄn fabrik.

De tvÄ i mitten Àr Àldre serifinserts som dessutom ser riktigt trevliga ut. De tvÄ andra Àr serviceinserts. Klockor frÄn F-serien (om jag inte missminner mig) och nyare levererades dock med serviceinserts redan frÄn fabrik.
Tack! Bra noterat. Klockan Àr frÄn Är 2000 sÄ innan F serie antar jag.

• Like
Reactions: S.N
Postade denna frÄga i "Officiella Rolex trÄden" utan framgÄng - den kanske borde ha legat hÀr frÄn början.

Jag har letat efter jĂ€mförelser mellan tjockleken pĂ„ 1675 vs 16710 men gĂ„r bet. Det jag egentligen Ă€r ute efter Ă€r inte total tjocklek - vilket Ă€r det man hittar online - utan tjockleken pĂ„ boetten, sjĂ€lva godsdelen/sidan av boetten exklusive boett-locket, bezel, och glas. Är det nĂ„gon hĂ€r som antingen har tillgĂ„ng till bĂ„da och kan jĂ€mföra eller sitter inne pĂ„ en bra lĂ€nk vore jag vĂ€ldigt tacksam.

Tillbaka
Topp