Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SÄ jÀvla bra! Snyggaste gmt'n (bortsett frÄn Pepsin med meteorite tavlan) som gÄr att köpa ny idag.GMT 126710 Pepsi.
InstÀmmer!SÄ jÀvla bra! Snyggaste gmt'n (bortsett frÄn Pepsin med meteorite tavlan) som gÄr att köpa ny idag.
Troligtvis en av de bÀsta moderna rolexklockorna öht.
Riktigt bra!
Har du haft tur och fÄtt en "AD klocka"?InstÀmmer!
Affe! Rolexbaronen!TvÄ favoriter i GMT samlingen!
Blir denna pÄ handleden idag!
Affe! Rolexbaronen!
Har jag rÀtt om att bÄda dessa modeller gÄr att fÄ tag i frÄn 1983?
Jag tÀnker att en Ärsklocka kanske vore roligt att Àga, och med tanke pÄ vad jag i övrigt Àger för klockor sÄ hade det varit fint med nÄgot vardagligt som gÄr att bÄde bÄda med och som kan anvÀndas till randsydda skor och mörk kostym!
Vad skulle du sÀga att dessa skulle kunna hamna pÄ prismÀssigt, nu med tanke pÄ hela den hÀr Coronahistorien?
De bör rimligtvis sjunka Ätminstone lite mot innan kan jag tycka?
SÄ vad Àr din analys, om du skjuter frÄn höften?
(Ăven en helgulds gmt kan vara av intresse frĂ„n samma Ă„r, förutsatt att priset rasar pĂ„ dessa dĂ„).
Vore tacksam för en "expertanalys"
Tackar Baron!Hehe...Nja...nÄgon expert Àr jag inte, men Baron lÄter lite kul !
Det ska gÄ, 16750 lanserades 1981 fram till 1988. En Ärsklocka Àr alltid kul, iaf nÀr det kommer till lite Àldre modeller av Rolex. Och helt klart kan du anvÀnda dessa modeller med allt frÄn Speedos till mörk kostym.
NĂ€r det kommer till priset sĂ„ tror jag inte att det pĂ„verkar sĂ„ mycket. Ăr Ă€ldre modeller som inte tillverkas lĂ€ngre, samt att det finns alltid folk som har stor plĂ„nbok oavsett krissituationer som denna vi har nu.
Pris; 16750 du kan finna ett exemplar strax frÄn under 100k, frÄgan Àr vÀl vad man fÄr för pengarna och om den har matt tavla och mÄlade index.
Pris; 16753 gÄr att finna frÄn 70k, men dom flesta av dom finns i USA, runt 80-90k och du fÄr en med svart tavla i helt OK skick skulle jag tro.
Pris 16758; Ăldre Guldrolex har stuckit i pris, Ă€r bara att kolla in vad man fĂ„r betala för en guldsub nu mera. Men runt 200k fĂ„r man nog betala för en 16758.
Som sagt var, alltid svÄrt att spekulera priser, efterfrÄgan styr ju alltid priset, men personligen sÄ skulle jag lÀgga lite extra flis/krut pÄ att finna en tidig 16750 med matt tavla och mÄlade index i ett bra skick, helt klart den roligaste klockan i min samling!
Lycka till med jakten @Hela dagen runt tavlan !
Köpte den frÄn AD.Har du haft tur och fÄtt en "AD klocka"?
Eller köpte du mint beg?
Kag Àr bara nyfiken du behöver sÄklart inte svara. Eller sÄ kan du skicka ett om om du tkr det kÀnns bÀttre.
Grattis iaf till en vÀldigt fin klocka!
Om den dÀr ska sÀljas av av nÄgon anledning, och till ett rimligt pris. Samt att du kan "bevisa"/göra klart pÄ sÀkert sÀtt att den mÀr frÄn 1983 sÄ vore jag vÀldigt intresserad, förutsatt att lÀnk och allt annat Àr tidsenligt etc.Kastar in min 16750 som Àr frÄn 83/84 tror jag.
KÀnns som att ni Àr pÄ gÄng med ett snabbt avslutOm den dÀr ska sÀljas av av nÄgon anledning, och till ett rimligt pris. Samt att du kan "bevisa"/göra klart pÄ sÀkert sÀtt att den mÀr frÄn 1983 sÄ vore jag vÀldigt intresserad, förutsatt att lÀnk och allt annat Àr tidsenligt etc.
GÀrna om ett Är nÀr de ligger runt 10 000kr
Jag har inget cert till den utan kan bara luta mig pÄ serienumret (8,3 milj), men tror tyvÀrr att det pekar pÄ 1984.Om den dÀr ska sÀljas av av nÄgon anledning, och till ett rimligt pris. Samt att du kan "bevisa"/göra klart pÄ sÀkert sÀtt att den mÀr frÄn 1983 sÄ vore jag vÀldigt intresserad, förutsatt att lÀnk och allt annat Àr tidsenligt etc.
GÀrna om ett Är nÀr de ligger runt 10 000kr
Hehe, jag förstÄr det 10k Àr inte lite pengar!Jag har inget cert till den utan kan bara luta mig pÄ serienumret (8,3 milj), men tror tyvÀrr att det pekar pÄ 1984.
Annars lÀt det som en lockande deal.
Jag har inget cert till den utan kan bara luta mig pÄ serienumret (8,3 milj), men tror tyvÀrr att det pekar pÄ 1984.
Annars lÀt det som en lockande deal.
Hehe.. ja...Hmm... enligt https://www.bobswatches.com/rolex-serial-numbers Àr det en 1984 men enligt @Affe lista ovan sÄ Àr det 1983
@Hela dagen runt tavlan
Ja bÄde Batgirl och Pepsi Àr jÀkligt snygga.DÄ fÄr man posta hÀr igen! Tidigare Àgd GMT 16700 för nÄgra Är sedan mot nu Rolex senaste 216710 BLNR. BÀttre i verkligheten Àn pÄ bild, aldrig varit ett fan av Batman men den överraskade!
Grattis! Har bÄde du och kollegan köpt Batman, eller köpte du kollegans? Langade han?DÄ fÄr man posta hÀr igen! Tidigare Àgd GMT 16700 för nÄgra Är sedan mot nu Rolex senaste 216710 BLNR. BÀttre i verkligheten Àn pÄ bild, aldrig varit ett fan av Batman men den överraskade!
Tack! Det blev ett byte faktiskt, han snodde min Patek och jag hans batgirl Ălskade Pateken men kĂ€nde mig inte bekvĂ€m att gĂ„ omkring med sĂ„ stort vĂ€rde pĂ„ armen.Grattis! Har bĂ„de du och kollegan köpt Batman, eller köpte du kollegans? Langade han?