• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Sly rockar gmt
028C0976-5A89-45C8-8851-1ABCA7D9C286.jpeg

Nu Àr detta off topic och ber om ursÀkt men dÄ detta rör en GMT sÄ kan jag kanske stÀlla frÄgan iaf.

Om man har blivit bestulen pÄ den, finns det nÄgon trÄd hÀr man kan droppa info i med serienummer och liknande?
Hittade inget via sökfunktionen men kanske inte Àr tillrÀckligt skicklig dÀr.

SÄg ditt inlÀgg pÄ klock gruppen pÄ Facebook! Fan vad trÄkigt! Kanske finns nÄgon övervakningskamera i nÀrheten?!?

SÄg ditt inlÀgg pÄ klock gruppen pÄ Facebook! Fan vad trÄkigt! Kanske finns nÄgon övervakningskamera i nÀrheten?!?

Var faktiskt inte jag som drabbades utan en vÀn till mig delade ett inlÀgg.
Men vet inte om personen ifrÄga Àr medlem hÀr och tÀnkte att detta forum Àr ju ÀndÄ det bÀsta sÄ man kan lÀgga ut en liten trÄd.
Men kommer enbart sedan om den drabbade önskar det.

B Àr korrekt men T funkar. T Àr egentligen till för klockor utan lugghÄl. Dock funkar det sÀmre omvÀnt, iaf om du vill ta av lÀnken igen ;)
Aa dÀr kan man sitta med skÀgget i brevlÄdan om man inte tÀnkt till innan, tur den Àr snygg pÄ jubbe! Siktar pÄ B primÀrt dÄ men bra att veta att T Àr funkis :)

• Like
Reactions: S.N
Blev rÄnad pÄ min kÀra Rolex GMT-Master II frÄn 2014 i helgen, har aldrig kÀnt mig sÄ förnedrad nÄgonsin. Jag hade ett stort mÄl som ung grabb att en dag Àga just en Rolex GMT-Master II - dagen jag köpte den var riktigt hÀftig och sedan dess har man burit den med stor stolthet. I och med rÄnet sÄ kÀnns det som att dem stulit mer Àn en klocka, det var en ambition, en mÄlsÀttning, ett bevis pÄ att hÄrt jobb lönar sig... Hoppas den kommer tillbaka en vacker dag!
Har mailat admin om efterlysning, men skriver Àven hÀr. Om ni skulle komma över en klocka som stÀmmer pÄ nedan info fÄr ni gÀrna höra av er -

Boettnummer - 700K7813
Model - 116710LN

P.S - Ser att ni pratat om det som hÀnt ovan, uppskattar sÄ mycket att ni engagerar er! Betyder vÀldigt mycket.

Blev rÄnad pÄ min kÀra Rolex GMT-Master II frÄn 2014 i helgen, har aldrig kÀnt mig sÄ förnedrad nÄgonsin. Jag hade ett stort mÄl som ung grabb att en dag Àga just en Rolex GMT-Master II - dagen jag köpte den var riktigt hÀftig och sedan dess har man burit den med stor stolthet. I och med rÄnet sÄ kÀnns det som att dem stulit mer Àn en klocka, det var en ambition, en mÄlsÀttning, ett bevis pÄ att hÄrt jobb lönar sig... Hoppas den kommer tillbaka en vacker dag!
Har mailat admin om efterlysning, men skriver Àven hÀr. Om ni skulle komma över en klocka som stÀmmer pÄ nedan info fÄr ni gÀrna höra av er -

Boettnummer - 700K7813
Model - 116710LN

P.S - Ser att ni pratat om det som hÀnt ovane , uppskattar sÄ mycket att ni engagerar er! Betyder vÀldigt mycket.

Riktigt trÄkigt att höra.
Hoppas att du klarade dig i övrigt och att de som gjorde det Äker fast.

Boettnummer - 700K7813
Model - 116710LN

P.S - Ser att ni pratat om det som hÀnt ovan, uppskattar sÄ mycket att ni engagerar er! Betyder vÀldigt mycket.
Jag beklagar verkligen! Hoppas den hittar hem och dom fÄr sitt straff

Boettnummer - 700K7813
Model - 116710LN

Usch fy fan! Lider med dig. Hoppas dom j**larna fÄr sitt straff.

Usch fy fan! Lider med dig. Hoppas dom j**larna fÄr sitt straff.
Tack! Ja det Àr ingen rolig upplevelse, man kÀnner att dem rÄnat sig pÄ sina ambitioner. Men hÀlsan Àr i behÄll och deras liv Àr troligen rÀtt deprimerande, sÄ man fÄr försöka gilla lÀget och sikta in sig pÄ nya objekt att ha runt armen.

Boettnummer - 700K7813
Model - 116710LN

Missade ditt inlĂ€gg nĂ€r jag postade min post tidigare idag. Beklagar verkligen och jag hoppas att du fĂ„r tillbaka klockan snart. Även om din försĂ€kring kanske tĂ€cker förlusten, sĂ„ Ă€r det ju din klocka, just din, som du vill ha tillbaka, inte ett ersĂ€ttningsobjekt, sĂ€rskilt nĂ€r den har en sĂ„dan personligt och symboliskt viktig betydelse. Pengar kan inte ersĂ€tta icke monetĂ€ra-vĂ€rden.

Missade ditt inlĂ€gg nĂ€r jag postade min post tidigare idag. Beklagar verkligen och jag hoppas att du fĂ„r tillbaka klockan snart. Även om din försĂ€kring kanske tĂ€cker förlusten, sĂ„ Ă€r det ju din klocka, just din, som du vill ha tillbaka, inte ett ersĂ€ttningsobjekt, sĂ€rskilt nĂ€r den har en sĂ„dan personligt och symboliskt viktig betydelse. Pengar kan inte ersĂ€tta icke monetĂ€ra-vĂ€rden.
Exakt sÄ, du sÀtter ord pÄ mina kÀnslor. Att jag fÄr tillbaka vÀrdet pÄ klockan, det Àr en liten del av det hela, men att nÄgon tar nÄgot frÄn mig som jag har haft ett tydligt mÄl att en dag Àga, det Àr den vÀrsta kÀnslan. Just det dÀr objektet betydde sÄ mycket mer Àn att just bara vara en klocka, det kan ha varit en bra affÀr i livet, kan ha varit nÄgot som gÄtt genom generationer, kan vara nÄgot man sparat till i 10 Är. Dem vet inget om det..

Men tack för fina ord, och grattis till din fina GMT, blev riktigt sentimental nÀr jag sÄg ditt inlÀgg imorse.

Boettnummer - 700K7813
Model - 116710LN

TrÄkigt, har sjÀlv en likadan och den har ett stort vÀrde för mig som min första Rolex som inköptes pÄ en minnesvÀrd resa med familjen. Hur gick rÄnet till? Har du nÄgot tips för oss andra som Àr ute med sina klockor pÄ stan ibland? Hade du gjort nÄgot annorlunda? SÄg de ut som gangsters eller helt vanligt klÀdda? UrsÀkta alla frÄgor men kan vara bra att fÄ höra om en som varit med om ett rÄn. Jag hoppas verkligen du fÄr tillbaka den!! HÄller utkik!!

Tillbaka
Topp