• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Fick ge 130'. Blev lite saftigt dÄ det Àr rectangular dial samt fullset med service-papper osv. Men Àr helt klart nöjd med det. Luxury Time i Tyskland för referens!

fullset.jpg
Fin klocka! Vad Àr det för Ärsmodell pÄ den? Edit. FrÄgar pga av boxen som klockan levererades i. Ser jag rÀtt stÄr det 2005 pÄ cert, kan nog stÀmma att det var den boxen? NÄgon annan kan nog sÀkert detta bÀttre.

Fin klocka! Vad Àr det för Ärsmodell pÄ den? Edit. FrÄgar pga av boxen som klockan levererades i. Ser jag rÀtt stÄr det 2005 pÄ cert, kan nog stÀmma att det var den boxen? NÄgon annan kan nog sÀkert detta bÀttre.
Tack sÄ mycket! Den Àr daterad September 2005. De flesta Rectangular Dials och Stick Dials Àr gjorda dÀr frÄn '05-'07

Och för att svara pÄ din edit, Rolex började med de nya boxarna tidigt 2005!

Tack sÄ mycket! Den Àr daterad September 2005. De flesta Rectangular Dials och Stick Dials Àr gjorda dÀr frÄn '05-'07
Passar pÄ att frÄga dÄ jag misstÀnker att du lÀst pÄ lite innan köp :)

Vet du nÀr de började med rehaut pÄ GMT? Och nÀr de slutade med 5-siffrigt? 2009?

Passar pÄ att frÄga dÄ jag misstÀnker att du lÀst pÄ lite innan köp :)

Vet du nÀr de började med rehaut pÄ GMT? Och nÀr de slutade med 5-siffrigt? 2009?
Halloj!

Antar att frĂ„gan frĂ€mst berör stĂ„lmodeller av GMT. Första GMT’n att fĂ„ engraving 2005 var referens 116718, som dock Ă€r helguld- och resten av Rolex GMT’s ingraverades i kontakt med de uppdaterade designerna 2007 (nĂ€r de blev keramiska osv.) Dvs, de femsiffriga fick aldrig engraving pĂ„ sin rehaut.

Antar att detta Ă€ven besvarar din andra frĂ„ga, dĂ„ de femsiffriga GMT’s slutades att produceras 2007. De som producerades sent har Ă€ven ett nyare urverk (3186) vilket gör dem betydligt dyrare Ă€n ”vanliga” fem-siffriga 16710 med 3185 urverk.

Senast Àndrad:
Halloj!

Antar att frĂ„gan frĂ€mst berör stĂ„lmodeller av GMT. Första GMT’n att fĂ„ engraving 2005 var referens 116718, som dock Ă€r helguld- och resten av Rolex GMT’s ingraverades i kontakt med de uppdaterade designerna 2007 (nĂ€r de blev keramiska osv.) Dvs, de femsiffriga fick aldrig engraving pĂ„ sin rehaut.

Antar att detta Ă€ven besvarar din andra frĂ„ga, dĂ„ de femsiffriga GMT’s slutades att produceras 2007. De som producerades sent har Ă€ven ett nyare urverk (3186) vilket gör dem betydligt dyrare Ă€n ”vanliga” fem-siffriga 16710 med 3185 urverk.
Lööv KS (och @Asiilex) nÀr det Àr sÄhÀr 10/10!

Fan vilket antiklimax att det inte funnits rehaut pÄ femsiffrig GMT ÀndÄ.

Har alltid sett det som det bÀsta av allt som jag ska koka ner det till nÀr jag testat allt annat jag vill testa.
Till synes fjantig detalj kanske men var verkligen instÀlld pÄ det. Jaja, det hade vÀl knappast tagit slut dÀr ÀndÄ..

Fan vilket antiklimax att det inte funnits rehaut pÄ femsiffrig GMT ÀndÄ.

Har alltid sett det som det bÀsta av allt som jag ska koka ner det till nÀr jag testat allt annat jag vill testa.
Till synes fjantig detalj kanske men var verkligen instÀlld pÄ det. Jaja, det hade vÀl knappast tagit slut dÀr ÀndÄ..
Haha jag förstÄr dig! Personligen tycker jag det inte spelar nÄgon roll, dÄ den kÀnns stilren utan - och dÄ fakemarknaden ÀndÄ gör nÀstintill perfekta engravings kan man inte heller ha det som en legit check aspekt lÀngre. Du fÄr gÄ för rectangular eller stick dial istÀllet, och ha det som den nördiga detaljen ;-)

Tillbaka
Topp