• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

2014 köpte jag min första Rolex av dig, du var början pĂ„ mĂ„nga Ă„rs galenskap 😀

Nu sitter vi hÀr med varsin Pepsi, stort grattis!

E72F45ED-6052-48BA-BD8C-40D75F40C78C.jpeg
Det minns jag sĂ„ vĂ€l! En mönsterkund- noggrann och snabb pĂ„ Swish 😉 En 114060 som jag köpte pĂ„ Nymans i VĂ€sterĂ„s med 10% rabatt. Grattis sjĂ€lv!
 

Gustav92

Omega
Denna trÄdstart Àr en av de bÀsta pÄ Klocksnack, tack @Affe ! Hade nÀstan gett upp, men igÄr kom samtalet frÄn Krons. Jag satt i bilen innan jag hade lagt pÄ luren. Magi i vintersolen!
2F2CC5C0-53FC-4FAA-94E2-6ABB96246489.jpeg
Stort grattis, magisk klocka! Är ocksĂ„ sugen pĂ„ en GMT, av ren nyfikenhet. Hur lĂ€nge har du vĂ€ntat? Hur ser köphistoriken ut hos AD:n?
 

FlipSwede

Audemars
Snyggt att du hÄller standarden hög.
ser ut som att jag inte kommer nöja mig med TT
Har far du en gammal bild till. Ursakta den suddiga klockan.
RG ar helt klart favoritlegering for mig. Och just Rolex GMT ligger hogt upp pa listan. Har du mojlighet ska du absolut prova en. Tror inte du blir besviken.
AP RO ettpar snapp battre men i princip omojligt att kopa fran AF.
20220109_123113 (1).jpg
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Har far du en gammal bild till. Ursakta den suddiga klockan.
RG ar helt klart favoritlegering for mig. Och just Rolex GMT ligger hogt upp pa listan. Har du mojlighet ska du absolut prova en. Tror inte du blir besviken.
AP RO ettpar snapp battre men i princip omojligt att kopa fran AF.
20220109_123113 (1).jpg
Men ölen Àr i knivskarp skÀrpa. Well done! ;-)
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Har far du en gammal bild till. Ursakta den suddiga klockan.
RG ar helt klart favoritlegering for mig. Och just Rolex GMT ligger hogt upp pa listan. Har du mojlighet ska du absolut prova en. Tror inte du blir besviken.
AP RO ettpar snapp battre men i princip omojligt att kopa fran AF.

Ser ut som att tjejen fÄr vara utan alla hjÀrtans-dag present pÄ grund av dig. TT kÀnns ganska vek nu efter att ha provat helguld
IMG_4872.jpg
 

Bilagor

  • IMG_4873.jpg
    IMG_4873.jpg
    507.1 KB · Visningar: 25
  • IMG_4877.jpg
    IMG_4877.jpg
    425.5 KB · Visningar: 24

FlipSwede

Audemars
Ser ut som att tjejen fÄr vara utan alla hjÀrtans-dag present pÄ grund av dig. TT kÀnns ganska vek nu efter att ha provat helguld
IMG_4872.jpg
Det galler att prioritera har i livet. Tjejjer kommer och gar men Rolex GMT i Rolesor bestar! ;)

Koper du tror jag inte du blir besviken. Det ar en favorit och i mitt tycke den vackraste klockan Rolex bonkar ihop.
Mojligtvis att Moneydial Daytona spelar i samma liga,men ingen annan Rolesor kommer i narheten.

OT. Helt plotsligt ar det inte tokdyrt i Sverige aven utan Taxfree. Om min matte ar ratt skiljer det ca 25KSEK,och det finns klockor att kopa.
Vilket det inte gor har,for mig iallfall.
 

FlipSwede

Audemars
35 Ă„r sedan, ja dĂ„ fick man till och med rabatt nĂ€r man köpte klockor 😊
10000 Àr i dagens pengar 20500 enligt SCB och helt Àrligt borde den inte kosta mer Àn 25-30.
88C743CE-A938-4F66-A419-991F5773F2DE.jpeg
Baraforatt.... ;)

Du har ju slitit pa den i 35ar och gud vet vad annat du gjort....sa jag tycker du ska vardera den som en tvattmaskin fran samma ar. Helt vardelos alltsa.
Men snall som jag ar sa far du en femhundring av mig till pizza och ol. Deal?:woot:
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Baraforatt.... ;)

Du har ju slitit pa den i 35ar och gud vet vad annat du gjort....sa jag tycker du ska vardera den som en tvattmaskin fran samma ar. Helt vardelos alltsa.
Men snall som jag ar sa far du en femhundring av mig till pizza och ol. Deal?:woot:
Det Àr numera sonen som Àr bÄde brukare och Àgare.
Klockan ligger numera i ett bankfack och sover dÄ han inte vÄgar ha den pÄ sig ute pÄ stan.
TrÄkig utveckling.
Jag anvÀnde den dygnet runt, det var ju den tidens toolwatch som tÄlde tuffa tag.
 

watch time

Omega
2-Faktor
Det Àr numera sonen som Àr bÄde brukare och Àgare.
Klockan ligger numera i ett bankfack och sover dÄ han inte vÄgar ha den pÄ sig ute pÄ stan.
TrÄkig utveckling.
Jag anvÀnde den dygnet runt, det var ju den tidens toolwatch som tÄlde tuffa tag.

Klockan i ett bankfack? TrÄkigt att höra att man inte vÄgar leva livet.

TIPS.
 
Senast Àndrad:

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
BÄda klockorna med original lÀnkarna som dom kom frÄn fabrik. Men jag tÀnker ofta att jag borde byta lÀnkarna med varandra. Batman introducerades 2013 pÄ oyster, sÄ det skulle kÀnna historiskt mer korrekt. Pepsin fanns pÄ bÄde oyster och jubilee 1959, och tycker den faktist passar bÀst pÄ just jubilee.
C70ACCF2-D843-4B5A-B4BB-CAA40CEF338C.jpeg
 
Topp