• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

JessePinkman

Omega
2-Faktor
IMG_9106.jpg


16710 Rectangular Dial đŸ’™â€ïž
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Älskar den pĂ„ superjubilee. Stort grattis!
Tack 🙏 Visst Ă€r kombon bra 😊
Nice đŸ‘ŒđŸ»
Men visst sÄldes aldrig den dÀr med jubilee?? Det var vÀl oyster pÄ frÄn AD??

Den dÀr attraherar personligen mig mer Àn bÄde Batman och pepsi
Det stĂ€mmer bra, den sĂ„ldes bara pĂ„ oyster. Superjubilee 63600 sitter dock som gjutet, och eftersom att det Ă€r en gmt sĂ„ tycker jag Ă€ndĂ„ det Ă€r ok med denna ”mod”. Visst Ă€r den svarta Ă€ndĂ„ clean â˜ș
 

Charles_

Rolex
Tack 🙏 Visst Ă€r kombon bra 😊

Det stĂ€mmer bra, den sĂ„ldes bara pĂ„ oyster. Superjubilee 63600 sitter dock som gjutet, och eftersom att det Ă€r en gmt sĂ„ tycker jag Ă€ndĂ„ det Ă€r ok med denna ”mod”. Visst Ă€r den svarta Ă€ndĂ„ clean â˜ș
Har samma kombo pÄ min 116710LN och föredrar verkligen det dolda lÄset jÀmfört med jubileelÀnken som kommer pÄ till exempel 126710BLRO. VÀldigt clean :)
 
Kan man byta armband pÄ 126710BLNR med jubilee rakt av med samma referens som har ett oysterband? Dum frÄga kanske men tÀnker om det kanske Àr olika infÀstningar eller sÄ...?
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Kan man byta armband pÄ 126710BLNR med jubilee rakt av med samma referens som har ett oysterband? Dum frÄga kanske men tÀnker om det kanske Àr olika infÀstningar eller sÄ...?
Ikke dumt spÞrsmÄl i det hele tatt. Jeg vil tro det gÄr helt fint. Mange har i flere Är sagt at man kan ikke bytte ditt og datt - men det viser seg at de tar feil. Hvorfor? De tror at Rolex legger inn smÄ feller slik at dette ikke skal la seg gjÞre - men realiteten er at Rolex har standardisert mest mulig av produksjonen og derfor passer deler pÄ tvers av modeller. F. eks. jubilee og oyster, da urkassen i produksjonen av en 126710x ikke er ulik. Men - jeg kan jo ta feil.

Min erfaring er at oysterlenke pÄ en 114060 Sub passet fint pÄ en 116710BLNR for noen Är siden. Og super jubilee "50" fra DJ passet ogsÄ pÄ en 116710BLNR (med 2.0mm spring bar). Tror vel ikke Rolex har standradisert mindre de siste Ärene...tvert i mot. Bare se pÄ urskivene pÄ 126610, 126610LV, 126619LB - som nÄ er like.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Kan man byta armband pÄ 126710BLNR med jubilee rakt av med samma referens som har ett oysterband? Dum frÄga kanske men tÀnker om det kanske Àr olika infÀstningar eller sÄ...?
Ikke dumt spÞrsmÄl i det hele tatt. Jeg vil tro det gÄr helt fint. Mange har i flere Är sagt at man kan ikke bytte ditt og datt - men det viser seg at de tar feil. Hvorfor? De tror at Rolex legger inn smÄ feller slik at dette ikke skal la seg gjÞre - men realiteten er at Rolex har standardisert mest mulig av produksjonen og derfor passer deler pÄ tvers av modeller. F. eks. jubilee og oyster, da urkassen i produksjonen av en 126710x ikke er ulik. Men - jeg kan jo ta feil.

126710 gÄr att köpa bÄde pÄ oyster och jubilee och om man köpt pÄ oyster sÄ kan man köpa till ett jubilee ocksÄ. Bara att byta rakt av.
OM man dÀremot tagit ut den pÄ jubilee kan man inte köpa till oyster Àn (utan att lÀmna in sitt jubilee) men kommer kunna nÀr det gÄtt mer Àn ett Är sedan den konfigurationen blev tillgÀnglig.

DÀrtill passar det som passar pÄ 114060/116610 pÄ 126710, dvs submariner lÀnken, sĚlÀnge man anvÀnder de bandstift som kom med GMT

Besvarar det frÄgestÀllningen?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Jag har gjort ovan, dvs köpt till jubilee till min som Àr uttagen pÄ oyster. Har dÀrefter tröttnat pÄ jubileet och packat in det i klocklÄdan igen men det Àr en annan story :D
 
126710 gÄr att köpa bÄde pÄ oyster och jubilee och om man köpt pÄ oyster sÄ kan man köpa till ett jubilee ocksÄ. Bara att byta rakt av.
OM man dÀremot tagit ut den pÄ jubilee kan man inte köpa till oyster Àn (utan att lÀmna in sitt jubilee) men kommer kunna nÀr det gÄtt mer Àn ett Är sedan den konfigurationen blev tillgÀnglig.

DÀrtill passar det som passar pÄ 114060/116610 pÄ 126710, dvs submariner lÀnken, sĚlÀnge man anvÀnder de bandstift som kom med GMT

Besvarar det frÄgestÀllningen?
Ok tack dÄ förutsÀtter jag att det Àr samma dÄ... NÀr jag köpte min fanns den bara med jubilee sÄ dÀrav min fundering om de hade olika infÀstningar eller nÄgot. Man skulle ju kunna försöka hitta nÄgon som föredrar jubliee och byta kanske, sÄg att jubilee Àr dyrare ;)
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ok tack dÄ förutsÀtter jag att det Àr samma dÄ... NÀr jag köpte min fanns den bara med jubilee sÄ dÀrav min fundering om de hade olika infÀstningar eller nÄgot. Man skulle ju kunna försöka hitta nÄgon som föredrar jubliee och byta kanske, sÄg att jubilee Àr dyrare ;)
Du kan ju kolla upp om oyster frÄn 126200 funkar för ett sÄnt ligger pÄ K&S. Oyster frÄn förra dj, dvs 116200 funkar vad jag vet (men har inte testat sjÀlv).
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ok tack dÄ förutsÀtter jag att det Àr samma dÄ... NÀr jag köpte min fanns den bara med jubilee sÄ dÀrav min fundering om de hade olika infÀstningar eller nÄgot. Man skulle ju kunna försöka hitta nÄgon som föredrar jubliee och byta kanske, sÄg att jubilee Àr dyrare ;)
TillÀgg: jubilee kostar 23500 (innan prishöjning om det gÀllde pÄ tillbehör ocksÄ) att köpa löst sÄ man kan kanske anta att oyster kommer kosta nÄgot liknande (eller möjligen lite mindre). SÄ betala 10k för ett frÄn DJ kÀnns ju kanske lockande
 
Topp