Holly trinity. GMTre ;-)
Senast Àndrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag gjorde det för ett tag sen pÄ min, jag anvÀnde en smörkniv i plast som jag klippte till med saxen först. Bezelen satt hÄrdare Àn jag trodde men det gick till slut. Viktigt att anvÀnda ett verktyg som man Àr sÀker pÄ inte gör mÀrken Àven om man tar i lite.Hej! Jag försökte nyss för första gÄngen byta insert pÄ min 16710 utan att lyckas. Har kikat pÄ en youtube-video dÀr det sÄg relativt enkelt ut. AnvÀnde en liten plattmejsel med papper över och försökte bÀnda upp bezelen nere vid kl 5-6 ungefÀr. NÄgon som tidigare gjort detta och har tips pÄ hur man gör? Tacksam för input.
GÄ till Youtube och sök "How To Change a Rolex Bezel" det finns en klipp frÄn London watch collector.Hej! Jag försökte nyss för första gÄngen byta insert pÄ min 16710 utan att lyckas. Har kikat pÄ en youtube-video dÀr det sÄg relativt enkelt ut. AnvÀnde en liten plattmejsel med papper över och försökte bÀnda upp bezelen nere vid kl 5-6 ungefÀr. NÄgon som tidigare gjort detta och har tips pÄ hur man gör? Tacksam för input.
Jag gjorde det för ett tag sen pÄ min, jag anvÀnde en smörkniv i plast som jag klippte till med saxen först. Bezelen satt hÄrdare Àn jag trodde men det gick till slut. Viktigt att anvÀnda ett verktyg som man Àr sÀker pÄ inte gör mÀrken Àven om man tar i lite.
Tusen tack för input, uppskattas! Jag fÄr vÀl prova vidare. Ska köpa lite eltejp för att vara sÀker att det inte blir mÀrken. Tröttsamt nÀr det ser sÄ fruktansvÀrt enkelt ut i alla videos, bara klickar till direkt nÀr man sjÀlv krigar utan framgÄngGÄ till Youtube och sök "How To Change a Rolex Bezel" det finns en klipp frÄn London watch collector.
Innan du gör det sÄ mÄste jag berÀtta att det inte Àr lika lÀtt att sÀtta den nya inserten i ringen. Den delen Àr svÄraste av hela processen.
De har vÀl övat mycket och dÀrigenom ocksÄ slitit ut klockan sÄ den nÀstan ramlar isÀr. Precis som @watch time skriver sÄ Àr biten med inlÀgget det knöligaste. NÀr jag placerat det dÀr jag ville ha det i bezelen sÄ lade jag den mot kanten pÄ skrivbordet med en putsduk emellan och tryckte till. Klart!Tusen tack för input, uppskattas! Jag fÄr vÀl prova vidare. Ska köpa lite eltejp för att vara sÀker att det inte blir mÀrken. Tröttsamt nÀr det ser sÄ fruktansvÀrt enkelt ut i alla videos, bara klickar till direkt nÀr man sjÀlv krigar utan framgÄng
De har vÀl övat mycket och dÀrigenom ocksÄ slitit ut klockan sÄ den nÀstan ramlar isÀr. Precis som @watch time skriver sÄ Àr biten med inlÀgget det knöligaste. NÀr jag placerat det dÀr jag ville ha det i bezelen sÄ lade jag den mot kanten pÄ skrivbordet med en putsduk emellan och tryckte till. Klart!
Efter en hel del pill sÄ fick jag av bezelen. OvÀntat nog var det inga problem att fÄ ur gamla insert och att trycka in det nya. DÀremot nÀr jag sedan fick tillbaka bezelen sÄ gick den inte att snurra utan sitter fast. Vad tror ni det beror pÄ?GÄ till Youtube och sök "How To Change a Rolex Bezel" det finns en klipp frÄn London watch collector.
Innan du gör det sÄ mÄste jag berÀtta att det inte Àr lika lÀtt att sÀtta den nya inserten i ringen. Den delen Àr svÄraste av hela processen.
Kan vara sÄ att du la den lilla "spriten" dÄligt?Efter en hel del pill sÄ fick jag av bezelen. OvÀntat nog var det inga problem att fÄ ur gamla insert och att trycka in det nya. DÀremot nÀr jag sedan fick tillbaka bezelen sÄ gick den inte att snurra utan sitter fast. Vad tror ni det beror pÄ?
Ja det kÀnns ju som det kan vara sÄ. Men jag sÄg bara den lÀngre sprintern...Kunde inte se att det fanns nÄgon kort? Den Äkte ut och jag la tillbaka den, men det Àr min tanke ocksÄ att det inte ligger optimalt. FrÄgan Àr dock bara hur exakt den ska ligga?Kan vara sÄ att du la den lilla "spriten" dÄligt?
Ska bara var en sprint.Ja det kÀnns ju som det kan vara sÄ. Men jag sÄg bara den lÀngre sprintern...Kunde inte se att det fanns nÄgon kort? Den Äkte ut och jag la tillbaka den, men det Àr min tanke ocksÄ att det inte ligger optimalt. FrÄgan Àr dock bara hur exakt den ska ligga?
Ska bara var en sprint.
Kan vara lite svÄrt första gÄngen, Lycka till!DÄsÄ. KÀndes som att den bara kunde ligga pÄ ett sÀtt, men man fÄr vÀl ta av bezeln pÄ nytt (vilket var det absolut svÄraste) och prova igen...
Kan vara lite svÄrt första gÄngen, Lycka till!
Vet inte riktigt men hÀr Àr videon nÄgon hÀnvisade till.Tack! Sista fundering. Ny lyckades jag som sagt pÄ loss bezeln en gÄng men hade riktigt svÄrt att fÄ till det. NÀr man trycker till för att lossa den, ska man trycka bara uppÄt eller snarare vrida med det verktyg man anvÀnder?
Tryck uppÄt bara.Tack! Sista fundering. Ny lyckades jag som sagt pÄ loss bezeln en gÄng men hade riktigt svÄrt att fÄ till det. NÀr man trycker till för att lossa den, ska man trycka bara uppÄt eller snarare vrida med det verktyg man anvÀnder?
Bezelen har ju 120 âkuggarâ men visst, med en fjĂ€der som rider pĂ„ varannan kugg sĂ„ borde det teoretiskt gĂ„.Spinner vidare pĂ„ ovan frĂ„gestĂ€llning (och blottar min okunskap): skulle man rent teoretiskt kunna Ă€ndra klickintervallen med en annan fjĂ€der? Tex köra om gmt till 60 klick?
Bezelen har ju 120 âkuggarâ men visst, med en fjĂ€der som rider pĂ„ varannan kugg sĂ„ borde det teoretiskt gĂ„.
Ytterligare en anledning att inte köpa en modern GMTFast en modern GMT har 24 kuggar. Vilket gör den tÀmligen vÀrdelös för att timea saker. Fattar att det inte Àr dess avsedda funktion men mitt största anvÀndningsomrÄde för vridningar Àr att ta tid pÄ pastan/Àggkoket.
Om man hade kunnat lösa 60 klick pÄ en sÄn sÄ hade det blivit som yachtmaster vilket kÀnns vÀldigt anvÀndbart i min vÀrld
Ytterligare en anledning att inte köpa en modern GMT
Mysigt paket!
Man blir inte alls bitter över att man inte hoppade pÄ den under 2020..
HELT enig!Mysigt paket!
Det Àr det dÀr GMT handlar om och det Àr det som gör 16710 till den bÀsta sportrollen
Denna trÄdstart Àr en av de bÀsta pÄ Klocksnack, tack @Affe ! Hade nÀstan gett upp, men igÄr kom samtalet frÄn Krons. Jag satt i bilen innan jag hade lagt pÄ luren. Magi i vintersolen!
Har har du iallfall enNyligen urplockad. Första tvÄton jag gillat men frÄgan Àr om jag mÄste ha helguldaren trots allt kanske
Verkar inte finnas mÄnga 126715CHNR pÄ forumet?