• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

HÀnde mig pÄ en sprillans ny sub 2015. FrÄn ena dagen till andra var det dÀr, sÄg ungefÀr liknande ut. Fick aldrig nÄgon riktig förklaring annat Àn att urmakaren tog bort det pÄ nÄgon sekund. Var smuts tydligen.

SÄ Äk till urmakaren sÄ fÄr dom öppna och titta, troligen inget allvarligt och har svÄrt ett se att visaren skulle repa tavlan?

Nu börjar jag mÄ bÀttre.
Jag har ocksÄ svÄrt att se hur en vidare kan chippa tavlan.
SkrapmÀrken har man ju sett pÄ gamla klockor men det hÀr Àr ju fan flisa eller nÄt.

Jag tar den till doktorn sÄ fÄr vi se dÄ.
HÄll alla tummar och tÄr.

Trist julklapp bara
. 😒

Nu börjar jag mÄ bÀttre.
Jag har ocksÄ svÄrt att se hur en vidare kan chippa tavlan.
SkrapmÀrken har man ju sett pÄ gamla klockor men det hÀr Àr ju fan flisa eller nÄt.

Jag tar den till doktorn sÄ fÄr vi se dÄ.
HÄll alla tummar och tÄr.

Trist julklapp bara
. 😒
Kan det vara en flisa lysmassa som slÀppt?

Det som talar mot att visaren skulle skapat en repa Àr ju att det hÀnde frÄn ena dagen till andra.

Har en budget pÄ ca 120k. Vad kan man lyckas fÄ tag pÄ i GMT-vÀg? Svag för 116713LN. Nyare Pepsi och Batman Àr vÀl inte att tÀnka pÄ misstÀnker jag..?

Nej, men skÀmt Äsido. Klart du kan hitta en GMT inom din budget.
Det handlar ju mest om vilken modell och skick.
Jag tror att du har svÄrt att hitta de sexsiffriga referenserna inom din budget dock.

Nyservad
PXL_20221224_080901932-01.jpeg

PXL_20221224_080958518-01.jpeg

Är i valet och kvalet att slĂ„ till pĂ„ en 116710BLNR för 160”. Bra skick, hairlines finnes men i övrigt inget att anmĂ€rka pĂ„. Är det nĂ„got att fundera över? Med box och cert naturligtvis.

Senast Àndrad:
Är i valet och kvalet att slĂ„ till pĂ„ en 116710BLNR för 165”. Bra skick, hairlines finnes men i övrigt inget att anmĂ€rka pĂ„. Är det nĂ„got att fundera över? Med box och cert naturligtvis.
Klassiska flosklerna: köp sÀljaren osv. Om allt Àr i sin ordning med sÀljaren och klockan Àr vÀl det enda att fundera pÄ om det Àr vÀrt det för dig?! Om ja Àr det bara slÄ till. Om nej sÄ avstÄ

Är i valet och kvalet att slĂ„ till pĂ„ en 116710BLNR för 162”. Bra skick, hairlines finnes men i övrigt inget att anmĂ€rka pĂ„. Är det nĂ„got att fundera över? Med box och cert naturligtvis.
Hade tagit den hÀr hellre alla dagar i veckan om du missat denna!

@Compiss

Tillbaka
Topp