• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

AB75DCDB-FCB0-4A2C-96EC-C5CB7AAD13C9.jpeg

Nöjd men hade gÀrna haft utan lug holes!
Ok dÄ, jag tar den

Senast Àndrad:
Hej kÀra KS medlemmar!

Vad sÀger ni gmt experter om pepsi/Coke vs Batman?

FrÀmst ur ett högst subjektivt "snyggast" perspektiv. Men Àven investeringsmÀssigt.

Jag pratade med en grÄhandlare som pÄstod att pepsi Àr stabilare vÀrdemÀssigt över tiden och att Batman var mer svÀngig.

Jag pendlar mellan de bÄda inför nÀsta klockköp.

Tack pÄ förhand!

Hej kÀra KS medlemmar!

FrÀmst ur ett högst subjektivt "snyggast" perspektiv. Men Àven investeringsmÀssigt.

Jag pratade med en grÄhandlare som pÄstod att pepsi Àr stabilare vÀrdemÀssigt över tiden och att Batman var mer svÀngig.

Tack pÄ förhand!

Tycker inte GMT'n Àr snygg i maxicaset eller med polerade mittlÀnkar sÄ min röst blir utan tvekan Pepsi/Coke.

Hej kÀra KS medlemmar!

Tack pÄ förhand!
LÄter som om du skall köpa en klocka ut ett investeringsperspektiv?

Vad som vi andra tycker Àr snyggast Àr en parameter du inte bör gÄ pÄ gÀllande ditt klockköp, utan du köper helt enkelt den DU tycker Àr snyggast.

För min del Àr det solklart GMT 16700 men nu Àr jag vÀldigt partiskt sÄklart, men den klockan Àr underbar. Sista riktiga GMT enligt mig.

Hej kÀra KS medlemmar!

Tack pÄ förhand!
AlltsÄ, klockor Àr ju rÀtt sunda investeringar.. sÀrskilt om man köper begagnat. Rolex Àr ju det mÀrke som troligtvis Àr bÀst pÄ att hÄlla vÀrdet, iaf sportmodeller i stÄl.
MÄste man dÄ lÀgga till "investeringsmÀssigt" som en faktor nÀr man vÀljer mellan tvÄ liknande modeller?

Jag bockar och bugar för all feedback.

@Compiss SjÀlvklart kommer jag köpa den klocka jag tycker Àr snygg, men vad andra tycker Àr viktigt i den aspekten att vid en eventuell vidareförsÀljning sÄ Àr efterfrÄgan tillrÀcklig för att smidigt kunna sÀlja av den.

@vaniljglass nja, det mÄste man absolut inte men i min vÀrld Àr det en relevant faktor dÄ jag vet att jag tröttnar pÄ saker och ting

Tror som sagt att vÀrdemÀssigt sÄ gÄr det nog pÄ ett ut. Jag personligen gillar inte maxicaset men Batman Àr en modernare klocka, bÀttre lÀnk etc.

Vad Àr fördelen med den jÀmfört med 16710?
Ingen pÄ det sÀttet, men dels för jag har en sjÀlv och dÀrför underströk att jag var partisk, sen har den vÀl gjorts i mindre antal och Àven dÀr Àr det min uppfattning att den kommer stiga mer i pris, dÄ det var en del av vad efterfrÄgades.

Ingen pÄ det sÀttet, men dels för jag har en sjÀlv och dÀrför underströk att jag var partisk, sen har den vÀl gjorts i mindre antal och Àven dÀr Àr det min uppfattning att den kommer stiga mer i pris, dÄ det var en del av vad efterfrÄgades.
Ser man internationellt sÄ ligger den faktiskt lite högre i pris Àr min uppfattning. I Sverige verkar dock 16710 vara mer populÀr. Inget vetenskapligt utan bara min kÀnsla dÄ jag tittat pÄ de tvÄ olika modellerna.

Hej kÀra KS medlemmar!

Tack pÄ förhand!

VÀrdemÀssigt lÀr bero mycket pÄ hur lÀnge ROLEX fortsÀtter tillverka batman.

UtseendemÀssigt Àr jag svag för bÄde Pepsi och Batman, men som galen i blÄ-svart föll valet pÄ det. Samt att jag inte ville börja med handla "vintage". Tycker de gamla Rolexrasselarmbanden Àr beklagligt trÄkiga, bÄde till utseende, kÀnsla och ljud. Natoband eller annat lyfter ofta dessa i mina ögon.

Är det nĂ„gon som har en bra instruktion (video eller liknande) kring hur man byter insert? Jag har hittat nĂ„gra pĂ„ tuben men med bristande pedagogik samt bildkvalitĂ©. SĂ€rskilt nĂ€r det kommer till att trycka in insertet lyckas jag inte fĂ„ till att de sitter jĂ€mnt, finns alltid en liten skĂ„ra dĂ€r den inte vill klicka till sig :(

Är det nĂ„gon som har en bra instruktion (video eller liknande) kring hur man byter insert? Jag har hittat nĂ„gra pĂ„ tuben men med bristande pedagogik samt bildkvalitĂ©. SĂ€rskilt nĂ€r det kommer till att trycka in insertet lyckas jag inte fĂ„ till att de sitter jĂ€mnt, finns alltid en liten skĂ„ra dĂ€r den inte vill klicka till sig :(
Jag skulle sÀga mottryck ifrÄn nÄgot som Àr plant och inte skadar bezelen om du inte har kraften i fingrarna.

har mÀrkt en gÄng pÄ mitt nyförvÀrv att nÀr jag skulle skruva ut kronan för att stÀll om tiden sÄ hamna jag i ett liknande "uppdragningslÀge" och inget hÀnde..

fick skruva in och ut kronan ett par gĂ„nger innan jag kunde hitta de olika "hacken" för att stĂ€lla timme och minut. Är dett vanligt?

har mÀrkt en gÄng pÄ mitt nyförvÀrv att nÀr jag skulle skruva ut kronan för att stÀll om tiden sÄ hamna jag i ett liknande "uppdragningslÀge" och inget hÀnde..

fick skruva in och ut kronan ett par gĂ„nger innan jag kunde hitta de olika "hacken" för att stĂ€lla timme och minut. Är dett vanligt?
Nope, inte mig veterligen.

Tillbaka
Topp