• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Ah, nu Àr jag med. Kravspecen var ju "inte alltför vintage". Jag personligen föredrar 16710:an men det Àr verkligen upp till var och en :)
"inte allt för vintage" Àr mer en rÀdsla för att jag inte har tillrÀckligt bra koll för att veta vad man ska titta efter. Tack för tipset!

GMT finns med bÄde 3185 och 3186 verk. Senare GMT har 3186 Àr ett förbÀttrat verk. Sen vet jag inte hur viktigt det Àr. Personligen skulle jag fokusera mycket mer pÄ skicket och inte lÀgga sÄ stor vikt vid vilket verk det Àr eller om det Àr en 16710 eller en 16700.

Riktigt bra! har tÀnkt att leta efter en i bÀttre skick och fullset. Ska lÀsa pÄ om de olika modellerna men Àr det nÄgon som kÀnner att de vill bli av med sin sen sÄ Àr det bara att sÀga till ;)

Man undrar verkligen nÀr prisracet pÄ GMT stannar av, 2012 kunde man köpa en hygglig för ca 28.000. Det Àr inte bra för hÀlsan att sitta och gÄ igenom gamla annonser.

https://klocksnack.se/threads/fs-rolex-16700-l-serie-sÄld.1164/

Ja. Minns sjÀlv att jag valde mellan Explorer 2, Sub och GMT runt 12-13. Priserna pÄ dessa modeller lÄg mellan 30-36. Sub och GMT har bÄda utvecklats bra, men Explorer 2 Àr vÀldigt prisvÀrda för tillfÀllet. Flera ex till salu för under 35.

2D20C882-7FD5-4D87-8879-9B36538928AC.jpeg

Knipsa denna idag -10/10-10.10.31-

Ja. Minns sjÀlv att jag valde mellan Explorer 2, Sub och GMT runt 12-13. Priserna pÄ dessa modeller lÄg mellan 30-36. Sub och GMT har bÄda utvecklats bra, men Explorer 2 Àr vÀldigt prisvÀrda för tillfÀllet. Flera ex till salu för under 35.
man fÄr vÀl samla pÄ sig nÄgra explorer de Àr ju fina med.

Lycka till! Vet inte om du bytt tidigare, men för att fÄ i den ordentligt kan det krÀvas rejÀlt med tryck, sÄ var inte alltför rÀdd! Och akta sÄ du inte tappar bort fjÀdern...

Har lĂ€st om den dĂ€r fjĂ€dern.. Hur kĂ€nsligt Ă€r det? Är det jĂ€ttelĂ€tt att sprĂ€tta ivĂ€g den? Bör man kupa handen över bezeln eller nĂ„t?

Har lĂ€st om den dĂ€r fjĂ€dern.. Hur kĂ€nsligt Ă€r det? Är det jĂ€ttelĂ€tt att sprĂ€tta ivĂ€g den? Bör man kupa handen över bezeln eller nĂ„t?
Nej dÄ, det Àr ingen spÀnd fjÀder pÄ det sÀttet. Du kommer mÀrka, hÄll ett extra öga pÄ den bara :)

Nej dÄ, det Àr ingen spÀnd fjÀder pÄ det sÀttet. Du kommer mÀrka, hÄll ett extra öga pÄ den bara :)

Löste avplockning och byte av insert. Pressade tillbaka bezeln men nu snurrar den inte.. Försöker ta bort den igen men sitter rejÀlt hÄrt. FÄr inte av den igen. Vad kan jag ha stÀllt till med?

Löste avplockning och byte av insert. Pressade tillbaka bezeln men nu snurrar den inte.. Försöker ta bort den igen men sitter rejÀlt hÄrt. FÄr inte av den igen. Vad kan jag ha stÀllt till med?
LÄter som att fjÀdern kan ligga i klÀm. Ta bort allt igen sÄ borde det lösa sig. Enklast Àr att först sÀtta dit bezeln och kolla sÄ att den snurrar och efter det klÀmma dit insert nÀr bezeln redan sitter pÄ klockan.

Edit: FjÀdern ska ju ligga mot tÀnderna sÄ att den klickar nÀr du snurrar pÄ den. SÄ hÀr borde det se ut:
7474fbb127b3793e6e6ad85355267d83.jpg

Senast Àndrad:
Problemet Àr att jag inte fÄr av bezeln. VÄgar inte gÄ pÄ hÄrdare heller. FÄr kanske bli ett besök hos ad ÀndÄ.
Ta t.ex. en smörkniv i plast/trÀ eller linda lite tejp runt en hushÄllskniv och bÀnd. SÄ lÀnge du anvÀnder nÄt som inte repar stÄlet sÄ Àr det inga problem.

Som @Anti skrev Àr det nog fjÀdern som Àr fastklÀmd. TvÄ saker som jag tÀnker mig kan ligga emot. Dels den dÀr lilla skivan/lagret som ligger mellan boetten och bezelringen och dels sjÀlva bezelringen sjÀlv. Ibland nÀr jag har petat pÄ bezelringen har fjÀdern hamnar under taggarna istÀllet för mot. DÄ har det gÄtt lÀtt att anvÀnda nÄgot litet petigt verktyg för att böja ned nÀrmare insidan.

33B174E0-F084-49AA-91BF-529A685E5CF6.jpeg
Ta t.ex. en smörkniv i plast/trÀ eller linda lite tejp runt en hushÄllskniv och bÀnd. SÄ lÀnge du anvÀnder nÄt som inte repar stÄlet sÄ Àr det inga problem.

Som @Anti skrev Àr det nog fjÀdern som Àr fastklÀmd. TvÄ saker som jag tÀnker mig kan ligga emot. Dels den dÀr lilla skivan/lagret som ligger mellan boetten och bezelringen och dels sjÀlva bezelringen sjÀlv. Ibland nÀr jag har petat pÄ bezelringen har fjÀdern hamnar under taggarna istÀllet för mot. DÄ har det gÄtt lÀtt att anvÀnda nÄgot litet petigt verktyg för att böja ned nÀrmare insidan.

Succé till slut! UpptÀckte att bezeln kommit pÄ snett. Fick gÄ pÄ uppifrÄn för att fÄ loss den. Justerade fjÀdern mot tÀnderna och nu har jag full funktion igen!

Börjar fÄ ett sÄ enormt sug efter blnr/batman, vad har ni för inputs pÄ den?

449E2E4E-95ED-4E6B-BA1A-ED8B1BFBFD58.png

Jag fÄr alltid konstiga vibbar nÀr jag ser blnr -fÀrgkombinationen.
Edit : men absolut fin klocka iaf

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp