• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Dt250

Rolex
Paneristi
IMG_0117.JPG
 

Magistern

Cartier
FE8B9302-0ACF-4E13-88A2-CDD11A84BC9B.jpeg


Med i klubben from idag! (Bild tagen ca 2s efter paketöppning. Hade inte karaktÀr nog att stÀlla tid och datum innan jag krÀngde den över handleden i lyckoruset..) Tack igen till @Affe för förtrÀfflig guidning pÄ snÄrig marknad!

LĂ€mnade nyss in för att korta lĂ€nken pĂ„ Bergströms, Uppsala. I samband med detta tĂ€nkte jag bestĂ€lla ett pepsi-insert. ”De gĂ„r inte lĂ€ngre att bestĂ€lla” fick jag höra. StĂ€mmer verkligen detta eller kan det vara för att Coke Ă€r monterat i nulĂ€get och de inte vill förĂ€ndra original(?)utförandet?
 
Senast Àndrad:

DirkFrode

Omega
FE8B9302-0ACF-4E13-88A2-CDD11A84BC9B.jpeg


Med i klubben from idag! (Bild tagen ca 2s efter paketöppning. Hade inte karaktÀr nog att stÀlla tid och datum innan jag krÀngde den över handleden i lyckoruset..) Tack igen till @Affe för förtrÀfflig guidning pÄ snÄrig marknad!

LĂ€mnade nyss in för att korta lĂ€nken pĂ„ Bergströms, Uppsala. I samband med detta tĂ€nkte jag bestĂ€lla ett pepsi-insert. ”De gĂ„r inte lĂ€ngre att bestĂ€lla” fick jag höra. StĂ€mmer verkligen detta eller kandet vara för att Coke Ă€r monterat i nulĂ€get och de inte vill förĂ€ndra original(?)utförandet?

StÀmmer inte, stÀllde frÄgan till Nymans för nÄgon vecka sedan och fick höra att det gick att leverera.
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
FE8B9302-0ACF-4E13-88A2-CDD11A84BC9B.jpeg


Med i klubben from idag! (Bild tagen ca 2s efter paketöppning. Hade inte karaktÀr nog att stÀlla tid och datum innan jag krÀngde den över handleden i lyckoruset..) Tack igen till @Affe för förtrÀfflig guidning pÄ snÄrig marknad!

LĂ€mnade nyss in för att korta lĂ€nken pĂ„ Bergströms, Uppsala. I samband med detta tĂ€nkte jag bestĂ€lla ett pepsi-insert. ”De gĂ„r inte lĂ€ngre att bestĂ€lla” fick jag höra. StĂ€mmer verkligen detta eller kandet vara för att Coke Ă€r monterat i nulĂ€get och de inte vill förĂ€ndra original(?)utförandet?
VÀlkommen i gÀnget. PÄ med ett Pepsi sÄ Àr du med i den innersta kretsen ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
FE8B9302-0ACF-4E13-88A2-CDD11A84BC9B.jpeg


Med i klubben from idag! (Bild tagen ca 2s efter paketöppning. Hade inte karaktÀr nog att stÀlla tid och datum innan jag krÀngde den över handleden i lyckoruset..) Tack igen till @Affe för förtrÀfflig guidning pÄ snÄrig marknad!

LĂ€mnade nyss in för att korta lĂ€nken pĂ„ Bergströms, Uppsala. I samband med detta tĂ€nkte jag bestĂ€lla ett pepsi-insert. ”De gĂ„r inte lĂ€ngre att bestĂ€lla” fick jag höra. StĂ€mmer verkligen detta eller kandet vara för att Coke Ă€r monterat i nulĂ€get och de inte vill förĂ€ndra original(?)utförandet?


GRYMT! Ser mycket bra ut, och jag Àr bara glad ifall man kan hjÀlpa en klockboder med att finna en klocka!

Mvh // Affe
 
D

Deleted member 11690

Guest
har mÀrkt en gÄng pÄ mitt nyförvÀrv att nÀr jag skulle skruva ut kronan för att stÀll om tiden sÄ hamna jag i ett liknande "uppdragningslÀge" och inget hÀnde..

fick skruva in och ut kronan ett par gĂ„nger innan jag kunde hitta de olika "hacken" för att stĂ€lla timme och minut. Är dett vanligt?
HÀnde mig idag nÀr jag skulle stÀlla in min nyinköpta Batman :)
 

Dt250

Rolex
Paneristi
NÄgot jag funderat över. Om jag minns rÀtt sÄ tyckte jag att min hade rÀtt synliga sliprÀnder pÄ bandhornen nÀr jag köpte den 92. NÀr jag tittar pÄ alla bilder hÀr ser jag nÄgra bandhorn som ser blanka ut och andra som ser mer ut som jag minns min sÄg ut som ny. Grejen Àr minns jag fel eller kan det blivit sÄ efter polering. Jag kommer inte ihÄg om den blev polerad för 15 Är sedan dÄ jag saknade kunskap om bÄde hur de skulle se ut som nya och om den polerades dÄ. FrÀmst det vÀnstra nedre bandhornet

D7212F3B-783C-480A-A0B1-E0FB464E9653.jpeg
B32A604B-B77B-49BA-B157-97A619098A04.jpeg
 
Senast Àndrad:

Xalle

Audemars
2-Faktor
NÄgot jag funderat över. Om jag minns rÀtt sÄ tyckte jag att min hade rÀtt synliga sliprÀnder pÄ bandhornen nÀr jag köpte min 92. NÀr jag tittar pÄ alla bilder hÀr ser jag nÄgra bandhorn som ser blanka ut och andra som ser mer ut som jag minns min sÄg ut som ny. Grejen Àr minns jag fel eller kan det blivit sÄ efter polering, jag minns inte om den blev polerad för 15 Är sedan dÄ jag saknade kunskap om bÄde hur de skulle se ut som nya och om den polerades dÄ. FrÀmst det vÀnstra nedre bandhornet

D7212F3B-783C-480A-A0B1-E0FB464E9653.jpeg
B32A604B-B77B-49BA-B157-97A619098A04.jpeg
Köpte du din 1992?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
235BA585-7F31-48A9-9D81-90DBE853B8E6.jpeg

Har haft denna nu 8 dagar pÄ raken sedan den landade! Fattar inte varför jag vÀntade sÄ lÀnge att köpa en. Har aldrig haft 5 sifrigt tidigare och kan konstatera att maxi case Àr inte min grej lÀngre! Gillar Àven den skramliga lÀnken. KÀnns bara behagligt pÄ jÀmfört med den nya som skaver om den inte sitter perfekt pga av tyngden.
 

Gustafo

Breitling
Jag Àr ganska ny hÀr pÄ forumet och vet att jag med största sannolikhet kommer att kunna hitta svaret pÄ min frÄga i den hÀr trÄden. Tro mig nÀr jag sÀger att jag kommer luslÀsa allt jag kan : ) har nyligen fÄtt upp ögonen för GMT. Lite sugen pÄ att införskaffa mig en Coke/Pepsi i framtiden. Ni som har koll pÄ lÀget, vilken ref ska man satsa pÄ? KÀnner mig inte tillrÀckligt kunnig för att gÄ pÄ en allt för vintage.

Tack! Bjuder pÄ en bild pÄ mitt senaste tillskott, en 16713LN i ett regnigt Stockholm.
20171009_174738.jpg
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Jag Àr ganska ny hÀr pÄ forumet och vet att jag med största sannolikhet kommer att kunna hitta svaret pÄ min frÄga i den hÀr trÄden. Tro mig nÀr jag sÀger att jag kommer luslÀsa allt jag kan : ) har nyligen fÄtt upp ögonen för GMT. Lite sugen pÄ att införskaffa mig en Coke/Pepsi i framtiden. Ni som har koll pÄ lÀget, vilken ref ska man satsa pÄ? KÀnner mig inte tillrÀckligt kunnig för att gÄ pÄ en allt för vintage.

Tack! Bjuder pÄ en bild pÄ mitt senaste tillskott, en 16713LN i ett regnigt Stockholm.
20171009_174738.jpg
Först och frÀmst: vÀlkommen till forumet! Din 16713 Àr inte alls dum :) I mitt tycke ska du satsa pÄ en sÄ sen 16710 du kan.
 

Yrsnö

Cartier
GMT finns med bÄde 3185 och 3186 verk. Senare GMT har 3186 Àr ett förbÀttrat verk. Sen vet jag inte hur viktigt det Àr. Personligen skulle jag fokusera mycket mer pÄ skicket och inte lÀgga sÄ stor vikt vid vilket verk det Àr eller om det Àr en 16710 eller en 16700.
Tack för infon:)
Tolkade "för att gÄ pÄ en allt för vintage" som att du vill ha en sÄ ny som möjligt :)
Inte jag som ville ha en allt för vintage, men sparar sjÀlv till en GMT och en sÄ vintage som möjligt 16710 tycker jag verkar intressant. SÄ dÀrför jag var lite nyfiken pÄ vad som var bÀttre med en nyare dÄ jag sjÀlv föredrar gulnad tritum index och visare :)
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Tack för infon:)

Inte jag som ville ha en allt för vintage, men sparar sjÀlv till en GMT och en sÄ vintage som möjligt 16710 tycker jag verkar intressant. SÄ dÀrför jag var lite nyfiken pÄ vad som var bÀttre med en nyare dÄ jag sjÀlv föredrar gulnad tritum index och visare :)
Ah, nu Àr jag med. Kravspecen var ju "inte alltför vintage". Jag personligen föredrar 16710:an men det Àr verkligen upp till var och en :)
 
Topp