• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

SportRolex

Cartier
2-Faktor
IMG_2575.jpeg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad tror gÀnget om ett sÄnthÀr band till en GMT 16710?
1700391148362.png



Jag har ett gött fadeat pepsi-insert som jag skulle vilja köra tillsammans med brunt lÀder, men jag har sÄ svÄrt att bestÀmma mig för vilken typ av band jag ska satsa pÄ... Please help!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad tror gÀnget om ett sÄnthÀr band till en GMT 16710?
1700391148362.png



Jag har ett gött fadeat pepsi-insert som jag skulle vilja köra tillsammans med brunt lÀder, men jag har sÄ svÄrt att bestÀmma mig för vilken typ av band jag ska satsa pÄ... Please help!
Du fick inte sÄ mycket feedback. Antagligen för att de flesta föredrar lÀnk pÄ sport Rolex.
Nr3 nedifrÄn skulle jag vÀlja till Pepsi.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Du fick inte sÄ mycket feedback. Antagligen för att de flesta föredrar lÀnk pÄ sport Rolex.
Nr3 nedifrÄn skulle jag vÀlja till Pepsi.
Det blev ett sÄnthÀr Vintage LÀder frÄn @Feskarn

IMG_5246.jpeg


Tanken Àr att köra det med ett mer fejdat pepsi insert (ej med pÄ bilden). Jag tror inte det blir mer Àn tillfÀlligt för precis som du sÀger sÄ gör sig sportrolex bÀst pÄ lÀnk. Men nÄn gÄng ibland kan det vara kul att varva lite.

Jag ska bara vÄga ta steget att lossa bezeln

 

RobHK

Cartier
Efter snart 6 mÄnader med en GMT Coke mÄste jag sÀga att det Àr en förbannat trevlig beater. Har tidigare gillat Tissot PRX som en riktigt bekvÀm daglig klocka man inte behöver vara rÀdd om, men GMTs kÀnns som en lagom mix av speciell, riktigt bekvÀm, snygg och nÄgot jag vÄgar anvÀnda utan att vara rÀdd om den. Min PRX, IWC och speciellt VC Overseas fÄr tyvÀrr rÀtt lite handledstid. Overseas Àr dock den enda klockan som verkligen kÀnns som jag bÀr lyx pÄ armen.

Bjuder pÄ en balkongbild

IMG_4047.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Vet ni om oysterlÀnk frÄn 116520 Àr kompatibel med 126710BLNR (jubilee)?
Eftersom superjubilee passar pĂ„ bĂ„da dom klockorna sĂ„ kan man anta att det funkar. Kan dĂ€remot vara ett aber med bandstift dĂ€r olika lĂ€nkar/klockor krĂ€ver olika tjocklek pĂ„ sjĂ€lva stiften och Ă€ndarna som gĂ„r in i hĂ„len. Dvs en viss klocka/lĂ€nkkombo kan krĂ€va andra stift Ă€n de som kommer med klockan eller lĂ€nken. Blev det rörigt nu? 😂😂
 
Topp