• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT tråden 👊🏼…

chtfse

Cartier
Brun mocka overshirt på idag och då tyckte jag att den här klockan skulle passa bra :)


IMG_0110.jpeg
Satans läcker är den! 😍 🍺
 

Lingrush

Cartier
Eftersom superjubilee passar på båda dom klockorna så kan man anta att det funkar. Kan däremot vara ett aber med bandstift där olika länkar/klockor kräver olika tjocklek på själva stiften och ändarna som går in i hålen. Dvs en viss klocka/länkkombo kan kräva andra stift än de som kommer med klockan eller länken. Blev det rörigt nu? 😂😂

Inte alls jag hänger med. Kan ju alltid ta med mig bandet och fråga hos AD😊
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Är det någon skillnad på infästningen på en Batman mk1 jämfört med mk2? Och isf, är det någon skillnad beroende på klockor som kommer med jubilee eller oyster? Va inne på Horus sida och kollade gummi och där står det ”- FITS BOTH CERAMIC AND NON-CERAMIC MODELS, INCLUDING THE GMT MASTER 16700. DOES NOT FIT REF #126710BLNR (BATGIRL).”
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon skillnad på infästningen på en Batman mk1 jämfört med mk2? Och isf, är det någon skillnad beroende på klockor som kommer med jubilee eller oyster? Va inne på Horus sida och kollade gummi och där står det ”- FITS BOTH CERAMIC AND NON-CERAMIC MODELS, INCLUDING THE GMT MASTER 16700. DOES NOT FIT REF #126710BLNR (BATGIRL).”

Helt annan infästning på 126710. Boetten har en ”klack” där länken ska in.
Mellan jub/oyster samma boett på 126710.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Helt annan infästning på 126710. Boetten har en ”klack” där länken ska in.
Mellan jub/oyster samma boett på 126710.
Tusen tack för klargörandet. Funderar på gummi för att ta ner ”blinget” lite när man känner att det kan vara klädsamt. Är efter två dagar totalt nykär, älskar hur den blåa delen har olika färg i olika ljusförhållanden. Och då ska det tilläggas att jag har defekt färgseende😆
IMG_6875.jpeg
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tusen tack för klargörandet. Funderar på gummi för att ta ner ”blinget” lite när man känner att det kan vara klädsamt. Är efter två dagar totalt nykär, älskar hur den blåa delen har olika färg i olika ljusförhållanden. Och då ska det tilläggas att jag har defekt färgseende😆
IMG_6875.jpeg

Tycker den är bra som den är utan gummi.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tusen tack för klargörandet. Funderar på gummi för att ta ner ”blinget” lite när man känner att det kan vara klädsamt. Är efter två dagar totalt nykär, älskar hur den blåa delen har olika färg i olika ljusförhållanden. Och då ska det tilläggas att jag har defekt färgseende😆
IMG_6875.jpeg
Fatter lockelsen att ha något att byta med men jag har testat allt och det ger temporary relief ett par dagar sen inser man hur bra länken faktiskt är.

Om du behöver få det ur systemet så lägg inte för mycket pengar. Ja, rubber b är mycket bättre än billiga gummin men om det ändå bara ska användas ett par dagar kanske det är mer värt att klicka hem ett från watchwear tex. (Finns roligare färger också).

Om du absolut behöver något att byta med så är jubilee bra men det är både betydligt dyrare och betydligt krångligare att få tag på. Dessutom ännu mer bling 😂
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Fatter lockelsen att ha något att byta med men jag har testat allt och det ger temporary relief ett par dagar sen inser man hur bra länken faktiskt är.

Om du behöver få det ur systemet så lägg inte för mycket pengar. Ja, rubber b är mycket bättre än billiga gummin men om det ändå bara ska användas ett par dagar kanske det är mer värt att klicka hem ett från watchwear tex. (Finns roligare färger också).

Om du absolut behöver något att byta med så är jubilee bra men det är både betydligt dyrare och betydligt krångligare att få tag på. Dessutom ännu mer bling 😂
Du har nog rätt, länken är ju jävligt bra😍
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
grattis! 😃😀
Kollar själv på c24 en del och funderar på att klicka hem en eller kanske åka utomlands för att hämta en i kombination med semester.

Funderar dock på att köra den gummi band 😅😀
Något du funderat över?

Är dessa lättare att hämta ut utomlands? Är i utlandet just nu på en liten ort och tänkte besöka lokala ADn och kolla.
 

Alpftr

Omega
2-Faktor
grattis! 😃😀
Kollar själv på c24 en del och funderar på att klicka hem en eller kanske åka utomlands för att hämta en i kombination med semester.

Funderar dock på att köra den gummi band 😅😀
Något du funderat över?
Tackar 😎
Nej så långt har jag inte funderat, spontant låter det lite sådär men det kanske kan bli en oväntat bra kombo 😆
 
Topp