• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

IsÄfall blÄ text.

Trodde jag oxÄ men fick dubbelkolla och den verkar vara vit, likt 116719
Vore rimligt dock! KÀnns som att 116719 med svart tavla blir allt ovanligare sen den blÄ tavlan erbjöds. Vore dÀrför intressant att veta om det Àr samma tavla i 116710BLNR. Tolkar det som att den svarta tavlan som sitter i SS pepsi skiljer sig en smula. Tror det Àr Swiss Made texten kl 6 ffa.

Vore rimligt dock! KÀnns som att 116719 med svart tavla blir allt ovanligare sen den blÄ tavlan erbjöds. Vore dÀrför intressant att veta om det Àr samma tavla i 116710BLNR. Tolkar det som att den svarta tavlan som sitter i SS pepsi skiljer sig en smula. Tror det Àr Swiss Made texten kl 6 ffa.

Den svarta 116719 om jag minns rÀtt sÄldes vÀl endast under 2014-2018 och sÄlde dÄligt.
Kan ju vara en anledning att du ser fÀrre ute.

Edit: det Àr samma tavla till BLNR och 116719BLRO, Endast visarna som skiljer.
IMG_0368.jpeg

Den svarta 116719 om jag minns rÀtt sÄldes vÀl endast under 2014-2018 och sÄlde dÄligt.
Kan ju vara en anledning att du ser fÀrre ute.

Edit: det Àr samma tavla till BLNR och 116719BLRO, Endast visarna som skiljer.
IMG_0368.jpeg
Snyggt, tack! Bör sÄledes inte vara nÄgra problem att fÄ tag pÄ en svart frÄn AD i framtiden om man skulle köpa en med blÄ tavla och vice versa?

Trodde aldrig att jag skulle fÄ chansen att hÀmta ut min drömklocka, men som en skÀnk frÄn ovan sÄ Àr den Àntligen hÀr. Skoj att addera en till GMT i samlingen.

IMG_7465.jpeg
Snyggt, gratulerar! Jag tror att mĂ„nga undrar över hur lĂ„ng vĂ€ntetid du hade. Dessutom har jag hört att vissa AD har fulla vĂ€ntelistor för GMT – hur lyckades du ordna det?

God fortsÀttning!

Snyggt, gratulerar! Jag tror att mĂ„nga undrar över hur lĂ„ng vĂ€ntetid du hade. Dessutom har jag hört att vissa AD har fulla vĂ€ntelistor för GMT – hur lyckades du ordna det?

God fortsÀttning!
Skrev upp mig för en Batman för 2,5 Är sedan. Har handlat frÄn samma AD under tiden och kunde byta "lista" till BLRO i början av sommaren. SÄ 2,5 Är eller 6 mÄnader beroende pÄ hur man rÀknar. I mitt fall anvÀnds klockorna i sitt tilltÀnkta syfte regelbundet, vilket jag misstÀnker var en bidragande faktor :)

Fattar inte varför jag inte haft en sĂ„dan hĂ€r tidigare! Har ju i princip allt: Brun tavla, guld i visare och index, slickepinne-sekunder, plexiglas, samt öppna sexor och nior. Dessutom min Ă„rsklocka (1971). ÄndlĂ€nkarna Ă€r korrekta (?) 280, men solida Oyster-lĂ€nken (78360) Ă€r lite senare (1975) och saknar ju guld;-) FĂ„r se om jag byter ut sĂ„ smĂ„ningom! God fortsĂ€ttning pĂ„ det nya Ă„ret!
IMG_9778.jpeg

Senast Àndrad:
Och ÀndÄ har du lagt ut din för överpris. Intressant
För att förklara det hela sÄ hade jag inte rÀknat med 3 veckors leveranstid utan snarare 12mÄn som dem nÀmnde nÀr jag satte mig pÄ kö.
Det hela blev vÀldigt impulsivt nÀr jag vÀl fick mailet redan efter 3 veckor och jag hann nog aldrig riktigt tÀnka pÄ det hela utan resonerade som sÄ att jag inte kunde missa denna chans.
Överpris eller ej Ă€r upp till var och en att bedöma, den avviker inte emot övriga annonser med liknande Ă„lder och skick vad jag kan se 😀

Fattar inte varför jag inte haft en sĂ„dan hĂ€r tidigare! Har ju i princip allt: Brun tavla, guld i visare och index, slickepinne-sekunder, plexiglas, samt öppna sexor och nior. Dessutom min Ă„rsklocka (1971). ÄndlĂ€nkarna Ă€r korrekta (?) 280, men solida Oyster-lĂ€nken (78360) Ă€r lite senare (1975) och saknar ju guld;-) FĂ„r se om jag byter ut sĂ„ smĂ„ningom! God fortsĂ€ttning pĂ„ det nya Ă„ret!
IMG_9778.jpeg
Kan tillÀgga att den har hacking ocksÄ; tror 1971 var första Äret 1575 GMT-verket fick detta tillÀgg.

Har en frÄga ocksÄ till er erfarna GMT-MasterÀgare: Hur resonerar ni kring service? Jag tÀnker mig att serva den hÀr ganska snart, men vill absolut inte att viktiga delar med patina byts ut (tavla, visare, vridning, index, m.m.). Servar ni hos AD eller oberoende urmakare och vilka fördelar och nackdelar finns?

Senast Àndrad:
Skrev upp mig för en Batman för 2,5 Är sedan. Har handlat frÄn samma AD under tiden och kunde byta "lista" till BLRO i början av sommaren. SÄ 2,5 Är eller 6 mÄnader beroende pÄ hur man rÀknar. I mitt fall anvÀnds klockorna i sitt tilltÀnkta syfte regelbundet, vilket jag misstÀnker var en bidragande faktor :)
Jag vĂ€ntar sen 2019, men det ska tydligen vara nĂ€ra nu enligt AD pĂ„ vĂ€stkusten đŸ«Ł börjar bli smĂ„tt parodiskt

Motionerar GMTna, vissa var det lÀnges sedan man skruvade upp!

FrÄn vÀnster: 16710, Fat Lady ( 16760 ) , 16750 sist men inte minst en 16753.

IMG_1931.jpeg
IMG_1938.jpeg

IMG_1937.jpeg
IMG_1936.jpeg
IMG_1935.jpeg
Du ska inte sÀlja nÄgon dÄ?
Sitter och suktar efter en 5siffrig GMT, men kryllar ju inte av dem hĂ€r pĂ„ köp % sĂ€ljđŸ˜©

IMG_7007.jpeg
IMG_7008.jpeg

Har ibland önskat att hela lĂ€nken var borstad, men fortsĂ€tter man slita pĂ„ den i samma takt har nog ”problemet” löst sig av sig sjĂ€lvt med tiden😆

HÀrligt slitage! SÄg en Har blivit rÀtt sugen pÄ GMT ocksÄ efter att kolla in i trÄden hÀr dÄ och dÄ. En dag blir det dags för mig men fÄr vara lite tÄlmodig och njuta av det fina man har redan sÄ kommer den dagen rÀtt vad det Àr. :)

Tillbaka
Topp