• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Grymt resultat. Klorinbad ftw
Jag mÄste sÀga eftersom jag varit nere pÄ denna stigen sjÀlv, de dÀr klorinblekta ringarna ser mycket bÀttre ut pÄ bild Àn irl. De fÄr en billig matt finish som inte alls Àr som ett Äldrat insert. Om jag var du skulle jag definitivt testköra med nÄgot billigt ebay insert innan jag gav mig pÄ att trasha ett original. Ifall ifall du inte gillar resultatet.

Jag mÄste sÀga eftersom jag varit nere pÄ denna stigen sjÀlv, de dÀr klorinblekta ringarna ser mycket bÀttre ut pÄ bild Àn irl. De fÄr en billig matt finish som inte alls Àr som ett Äldrat insert. Om jag var du skulle jag definitivt testköra med nÄgot billigt ebay insert innan jag gav mig pÄ att trasha ett original. Ifall ifall du inte gillar resultatet.

TyvÀrr Àger jag ingen GMT med alu insert, dock bra info att veta ifall jag införskaffar en och önskar bleka. Hade vÀl isÄfall varit att bleka mina 5 siffriga sub inserts men det kÀnns dumt, gillar dem som de Àr.

Plockade precis ut denna 16710

IMG_0039.jpeg

Fuskblekt förmodligen... Men gillar det.
Hade jag velat ha ett naturligt blekt? Absolut!
Vill jag det betala priset? Nej (just nu😉)
1000030212.jpg

Har testat fuskbleka sjÀlv för nÄgot Är sen (5513). Det blev ok men det kittlar sÄklart inte som det som sitter pÄ den som bör vara orginalet frÄn 78

1000030212.jpg

Har testat fuskbleka sjÀlv för nÄgot Är sen (5513). Det blev ok men det kittlar sÄklart inte som det som sitter pÄ den som bör vara orginalet frÄn 78
Tycker det visuellt ser mycket bra ut!

1000030212.jpg

Har du bild pÄ 5513:an efterÄt?

Tillbaka igen! 1675 Mark 2 med matt tavla och seriffer frÄn 1971. Lysmassan hade ramlat av frÄn GMT-visaren sÄ Urbrev plockade bort den lösa flagan, fixade nÄgra sprintar i lÄset, och trycktestade. Vad tycker ni, ska jag fixa lysmasssn eller t.o.m. byta visare vid nÀsta service?
IMG_2507.jpeg
Jag skulle behĂ„lla som de Ă€r!!! Ghostigt o snyggt juđŸ˜đŸ€©

Tillbaka
Topp