• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT tråden 👊🏼…

Grymt resultat. Klorinbad ftw
Jag måste säga eftersom jag varit nere på denna stigen själv, de där klorinblekta ringarna ser mycket bättre ut på bild än irl. De får en billig matt finish som inte alls är som ett åldrat insert. Om jag var du skulle jag definitivt testköra med något billigt ebay insert innan jag gav mig på att trasha ett original. Ifall ifall du inte gillar resultatet.

Jag måste säga eftersom jag varit nere på denna stigen själv, de där klorinblekta ringarna ser mycket bättre ut på bild än irl. De får en billig matt finish som inte alls är som ett åldrat insert. Om jag var du skulle jag definitivt testköra med något billigt ebay insert innan jag gav mig på att trasha ett original. Ifall ifall du inte gillar resultatet.

Tyvärr äger jag ingen GMT med alu insert, dock bra info att veta ifall jag införskaffar en och önskar bleka. Hade väl isåfall varit att bleka mina 5 siffriga sub inserts men det känns dumt, gillar dem som de är.

Plockade precis ut denna 16710

IMG_0039.jpeg

Fuskblekt förmodligen... Men gillar det.
Hade jag velat ha ett naturligt blekt? Absolut!
Vill jag det betala priset? Nej (just nu😉)
1000030212.jpg

Har testat fuskbleka själv för något år sen (5513). Det blev ok men det kittlar såklart inte som det som sitter på den som bör vara orginalet från 78

Tillbaka
Topp